fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-04-08

10 tipp a kosárérték növelésére

10 perc olvasási idő
kosárérték

Miért érdemes a kosárérték növeléséről beszélnünk? Mert az egyik legjobb módja a profit növelésének, ha minden egyes vásárlásból kihozzuk a maximumot. Általában az online vásárlók pontosan azt – és csakis azt – veszik meg, amit előre elterveztek. Az impulzusvásárlás inkább az élelmiszerboltok kasszazónájában gyakori.

Habár vannak olyan kosárérték növelő taktikák, amelyekkel elérheted, hogy még valamit betegyenek a virtuális kosarukba, mielőtt távoznak. Ebben a cikkben ezeket a stratégiákat osztjuk meg veled!

A TNT stratégia

Egy vállalkozás három stratégiát alkalmazhat a profitnövelés céljából, hogy növekedni tudjon. Ezeket összefoglalóan TNT stratégiának nevezzük.

  • folyamatosan új vevőket kell szereznie (T = több vevő)
  • minden eladásnál nagyobb kosárértéket kell elérnie (N = nagyobb kosárérték)
  • több vásárlást kell generálnia (T = többszöri vásárlás)

A stratégiák közül most a másodikkal, a kosárérték növelésével fogunk foglalkozni.

Mi az a kosárérték?

A kosárérték az átlagos rendelési érték, ami azt mutatja meg, hogy egy ügyfél mennyit költött egy vásárlás során átlagosan. Kiszámolásához el kell osztanunk a vállalkozás bevételét a rendelések számával. Azonban vedd figyelembe, hogy ez a számítás nem tartalmazza a marketing költségeket.

Miért érdemes növelni a kosárértéket?

  • növelheted a bevételt és a profitot! Ha az átlagos vásárlási érték növekszik, akkor nő a bevétel és a profit is. Minél többet keresel egy vásárláson, annál jobban megy a vállalkozás.
  • többet költhetsz marketingre! Ha növelni tudod a kosárértéket, csökkenni fog a konverziós költséged, ami azt eredményezi, hogy egy vásárlás végeredményben kevesebbe fog kerülni neked. Így hosszú távon, több profittal még több pénzt tudsz fordítani a hirdetésekre!

Az e-kereskedelem egyre növekszik

Az elmúlt négy évben az online kiskereskedelmi piac 2,5-szeresére nőtt. Az eNET szerint míg 2014-ben csupán 273 milliárd Ft volt a webáruházak belföldi online nettó forgalma, 2018-ban már elérte a 669 milliárd Ft-ot.

2018-ban 23%-kal nőtt az online kiskereskedelem forgalma és a teljes kiskereskedelmi értékesítésen belül már 7%-ot tesz ki. Az online vásárlók száma évről évre nő, hiszen egyre többen bíznak meg az online boltokban, és az emberek kezdenek rájönni, hogy sokkal kényelmesebb a vásárlásnak ezen módja. A vásárlási szokásaink tehát átalakulóban vannak.

Mégis mennyien vásárolnak online?

Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91%-a, tudjuk meg az eNET kutatásából.

Mennyi az átlagos kosárérték itthon?

Az online vásárlás átlagos értéke, vagyis a kosárérték 2017-ben 13.400 Ft volt,
2018-ban pedig elérte a 15.400 Ft-ot.

Kosárérték növelő tippek – így vedd rá, hogy többet vásároljon!

1. Ingyenes szállítás (összeghatár felett)

A legegyszerűbb módja a kosárérték növelésének az ingyenes szállítás felajánlása egy bizonyos összeghatár felett.

Hogyan számítsd ki az ingyenes szállítás határát? Aaron Zakowski szerint a 30%-os szabállyal nem hibázhatsz. Vagyis, ha kiszámoltad, hogy a te webshopodban mennyi a kosárérték, akkor ehhez az összeghez adj hozzá 30%-ot és ez lesz az ingyenes szállítási limited. Például, ha 10.000 Ft az átlagos vásárlási érték, és ahhoz hozzáadsz 30%-ot, akkor 13.000 Ft lesz az ingyenes szállítás határa.

Annak érdekében, hogy az utolsó pillanatban is motiváld a vásárlót a kosárérték növelésére, helyezz el egy számlálót a checkout oldalon, ami jelzi neki, hogy még X Ft-ot kell költened az ingyenes szállítás eléréséhez.

2. Akció (összeghatár felett)

Hasonlóan az ingyenes szállításhoz, ajánlhatsz a vásárlóidnak a vásárlás végösszegéből meghatározott mértékű akciót, ha egy bizonyos érték felett költenek. Például, kapsz 10% kedvezményt, ha a rendelésed végösszege meghaladja a 20.000 Ft-ot. Plusz az ilyen akcióknál általában az szokott lenni a kikötés, hogy csak a teljes áras termékekre vonatkozik a promóció.

3. Ajándék

Az ajándék egy nagyon jó hívószó az online vásárlók szívéhez. Hiszen ki ne szeretne ajándékot kapni, ráadásul teljesen ingyen? Ezzel könnyedén motiválhatjuk őket a kosárérték növelésére, például a fent már alkalmazott 30%-os szabállyal. Szóval számold ki, hogy mennyi az átlagos vásárlási érték a webshopodban, adj hozzá 30%-ot, és aki efelett vásárol, azt ajándékozd meg egy kis aprósággal. Figyelj arra, hogy az ingyenes ajándékok ne befolyásolják túlzottan az árrésedet!

kosárérték

4. Mennyiségi akció

A „kettőt fizet, hármat kap” és hasonló akciók mennyiségi akciónak számítanak. Nyilván azt szeretnéd, ha minél többet vásárolnának tőled, és ez egy remek módja a kosárérték növelésének. Arra azonban figyelj, és alaposan számold ki, hogy mi az, ami még megéri neked. Vagyis egy „kettőt fizet, hármat kap” akció során arra kell törekedned, hogy a két termék elegendő profitot hozzon, és ne csak „finanszírozza” a harmadik terméket.

5. Cross-sell & up-sell

Keresztértékesítéssel, vagyis a kapcsolódó vagy javasolt termékek megjelenítésével elérheted, hogy még több terméket pakoljon a vásárló a kosarába. Ajánlj a kosárba helyezett termékhez hasonló, vagy kiegészítő termékeket. Ha például már kiválaszott egy ruhát, ajánlj egy hozzá illő cipőt, vagy fülbevalót.

A weboldaladon érdemes kialakítani egy „ajánlott termékek”, vagy „termékek neked” menüpontot, ahol a vásárló viselkedése alapján automatikusan megjelennek a megfelelő termékek.

Up-sell esetében pedig az a cél, hogy a drágább terméket vegye meg az érdeklődő. Mutasd meg neki, mint lehetőség, hogy tud egy picivel drágább és picivel jobb terméket is venni nálad. Azonban az ajánlott termék maximum 20-25%-kal legyen drágább, mint az eredeti.

6. Hűségprogram

A hűségprogram is segíthet az átlagos rendelési érték növelésében. Minden vásárlás alkalmával pontot kapnak a vásárlók csak azért, mert lojálisak voltak és nálad vásároltak. Ezzel a módszerrel visszatérő vásárlókat tudsz szerezni, ami hosszú távon csökkenti a vevőszerzési költségeidet.

kosárérték

7. Sürgető ajánlatok

Ha határidőhöz kötöd az akciót, még inkább növelheted a vásárlási hajlandóságot. Ajánlhatsz egy 48 órás akciót, amely során minden vásárló kap egy ajándékot, ha bizonyos összeghatár felett költ. Habár ez a taktika nem növeli hosszú távon a kosárértéket, de növeli a konverziók számát. Szóval rövid távon növeli az átlagos rendelési értéket is. Ezeket az akciókat érdemes egy nagyobb költségvetéső social kampánnyal is megtámogatni. Ne feledd, a sürgősség érzése az egyik legjobb motiváció!

8. Mutasd meg, mennyit spóroltak

Ha akciózol, érdemes kialakítani a checkout oldalon egy számlálót, ami megmutatja a vásárlóknak, hogy az adott termék megvásárlásával mennyit tudnak spórolni. Vagyis mennyivel kevesebb pénzért tudják most megszerezni. Mivel mindenki szeret spórolni, ezért ez pozitív hatással lehet a vásárlási kedvre.

9. TOP termékek

A legjobban fogyó termékek feltüntetésével elérheted, hogy minél többen betegyék a kosarukba a top termékeket. Hiszen, ha másnak is működött, akkor biztosan nekem is jó lesz. A főoldalon érdemes kialakítani erre egy menüpontot.

kosárérték

10. Csomagajánlatok

A „csomagban olcsóbb” ajánlat még mindig nagyon vonzó a vásárlók számára, hiszen azt érezhetik, hogy spóroltak. Ez persze neked is megéri, hiszen összességében nő a kosárérték.

Összegzés

Az átlagos vásárlási érték kiszámításával megértheted, hogyan gondolkoznak a vásáróid és ezt az információt arra használhatod, hogy rávedd őket a kosárérték növelésére. Válaszd ki a fenti stratégiák közül azt, amelyik a leginkább passzol a webáruházadhoz és teszteld le a célközönségeden!

Érdemes egyszerre több taktikát is bevetni, de semmiképp se használd egyszerre az összeset. Koncentrálj egy-vagy két megoldásra először, azt tökéletesítsd és elemezd az eredményeket. Megnézheted, mit csinál a konkurencia, de nem ajánlom, hogy lemásold őket. Számold át a lehetőségeidet és adj többet, mint a versenytársaid. Nincs vesztenivalód!

Ha még többet szeretnél tanulni, ajánlom figyelmedbe ezt az esettanulmányt, amit Norbi írt: Egy patika online élete a járvány előtt, alatt és után. Részletekbe menően, de érthetően magyarázza el, hogyan hatott a koronavírus az online gyógyszertár forgalmára, és hogyan hoztuk ki a helyzetből a maximumot.

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Sokan megfoghatatlannak ítélik a márkaépítést, nem igazán látják a célját, mert nehezen mutatható ki kézzel fogható módon az értéke. Például forintban. Éppen ezért nem is igazán helyeznek rá hangsúlyt, főleg webáruházak esetén. Az árösszehasonlító oldalaknak és az...