fbpx
+36304548164 [email protected]

10 tipp a sikeres karácsonyi Google Ads kampányok előkészítéséhez

11 perc olvasási idő

Szerző: Vásári András

Közzétéve: 2019-11-29

A karácsony előtti időszakban a vásárlók akár 86%-át is elérhetjük az online térben. És amint a karácsony közelebb kerül, mindenkinek, aki Google kampányt futtat, el kell kezdeni gondolkodni azon, hogyan lehet a kampányokat előkészíteni és finomhangolni a karácsonyi időszakra.

1. Az előkészítés kulcsfontosságú

Ha azt szeretnéd, hogy karácsonyi kampányaid sikeresebbek legyenek, mint az előzőek, rendkívül fontos, hogy NE becsüld alá az előkészítést. A Halloween után célszerű lenne ezzel a témával foglalkozni. Hogy miért mondom ezt? Sokan már novemberben elkezdenek inspirációt keresni karácsonyra. A Google szerint a vásárlók két héttel a Black Friday és a Cyber Monday előtt kezdik meg a karácsonyi ajándékok beszerzését. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, és készítsd el előre karácsonyi kampányaidat.

Black Friday

2. Biztosan ismered a célcsoportot?

Ne felejtsd el, hogy a célközönség, amelynek egész évbe hirdettél, nem ugyanaz, mint amelyeket karácsonykor szeretnél elérni. Pl. a nők férfi pulóvereket, a férfiak pedig női parfümöket keresnek. Az unokák konyhai eszközöket keresnek a nagyszüleik számára, stb. Végezz alapos kulcsszóelemzést, és általánosabb kifejezéseket építs be kampányaidba, olyan kifejezéseket, amelyek keresési száma gyorsan növekszik a karácsonyt megelőző időszakban.

Igen, ezek olyan kifejezések, mint “karácsonyi ajándékok”, “karácsonyi ajándék ötletek”, “ajándékok férfiaknak/nőknek”, “legjobb karácsonyi ajándék”, stb. E kulcsszavakhoz érdemes külön karácsonyi kampányokat létrehozni. Ugyanakkor fontos nyomon követni és rendszeresen optimalizálni teljesítményüket. Ha olyan termékeid/szolgáltatásaid vannak, amelyek ideális ajándékok lehetnek a karácsonyfa alá, akkor ez a fajta kampány nagyszerű lehetőség lehet számodra.

célcsoport kutatás

3. Az árak növekedni fognak!

Karácsonykor ne becsüld alá az átlagos CPC-ket. Először ellenőrizd le, hogy minden kampányban be van-e kapcsolva a minimális CPC. Ha van elég konverzió, akkor feltétlenül javasoljuk a cél-ROAS ajánlattételi stratégia beállítását (Hirdetési kiadások célzott megtérülése: A funkció lehetővé teszi, hogy az ajánlatok automatikus szabályozásával optimalizáljuk az árbevételt, mindezt valós időben, a kitűzött megtérülési cél elérése érdekében.), ezáltal a rendszer fokozatosan optimalizálja a ROAS-t lépésről-lépésre. Ne feledd, minél kevesebb nap van hátra karácsonyig, annál többet kell fizetned kattintásonként!

A növekvő költségvetés a megnövekedett kattintásonkénti költségekkel is jár. Készülj fel erre, és ne korlátozd a kampányokat (legalábbis az erős kampányokat ne). Fel kell tudni venni a versenyt a potenciális ügyfelekkel a karácsonyi időszak minden szakaszában.

növekvő árak

4. Kommunikációs stratégia fontossága

Gondold át és finomíts a kommunikációs stratégián a karácsonyi időszakban. Az ajánlattételi költségek fokozatosan növekedni fognak, ezért a Google által elérhető összes lehetőséget ki kell használni a hirdetés magasabb pozícióba állításához, anélkül, hogy további költségek merülnének fel. Próbáld úgy megírni a hirdetéseket, hogy a karácsonyi kulcsszó ne csak az 1. címsorban szerepeljen, hanem a leírásban és az útvonal első részébe is, ezáltal minél jobban fog illeszkedni a karácsonyi témához.

Mutasd be az ügyfeleknek a karácsonyi kedvezményeket, karácsonyi csomagolást, és – ami a vásárlók számára a legfontosabb ebben a hektikus időszakban – az áruk garantált kiszállítása karácsonyig!

A kedvezményeket a hirdetésbővítményeken belüli promóciók bővítménnyel is kiemelheted. Ne félj beépíteni őket a hirdetéseidbe. Tíz Google-felhasználó közül hét a webhely meglátogatása előtt keres különleges ajánlatokat vagy kedvezményeket. A promóció határozottan megkülönböztet a versenytársaktól, és ugyanakkor tájékoztatja a potenciális vevőt a kedvezményről, mielőtt rákattintana a hirdetésre.

Ajánlás: Ügyelj arra, hogy ne irányítsd az ügyfeleket olyan URL-re, ahol nincsenek már elérhető termékek. A készlethiány gyakori a karácsonyi szezonban.

kommunikációs stratégia

5. A keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták

Igen, ez a rész a keresések remarketingjéről szól – RLSA (keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták). A karácsonyi szezonban rendkívül érdekes képet ad, amely lehetővé teszi, hogy hirdetéseid a Google keresési hálózatában magasabb pozícióban jelenjenek meg, mint a versenytársak hirdetései. Csak válaszd ki a megfelelő célközönséget a megfelelő ajánlatkorrekcióval, és készen állsz arra, hogy jobb helyezést érj el, mint a versenytársaid.

Bővítsd remarketingközönséged a keresési hálózatokban, azon emberek számára, akik már több napot/hetet kerestek a termékeid között, de még nem léptek kapcsolatba a webhelyeddel. A kihívásokkal teli karácsonyi szezonban, amikor harcolsz a versenytársakkal azért, hogy minden egyes vásárlót megszerezzél, minden bizonnyal értékelni fogod ezeket a kiegészítő célzási lehetőségeket az RLSA-ban.

remarketinglisták

6. A fiókodban szereplő kulcsszavak soha nem elegendőek

Ha az év folyamán nem használtál DSA (dinamikus keresési hirdetések) kampányokat, akkor karácsonykor ezeket be kell vezetned a fiókodba. Ez a promóció nagyon nagyon jól működik a széles termékkínálattal rendelkező e-boltok esetében. A DSA-hirdetések a weboldal tartalma vagy a Google Ads-hez kapcsolódó termékcsatornák alapján jelennek meg.

Ha a DSA-kampányokat az első lehetőség alapján állítod be (a webhelyek indexelése alapján), mindenképpen zárd ki a konverzió szempontjából semleges oldalakat, gondolok itt az ÁSZF-re, adatvédelmi nyilatkozatra, a kapcsolat oldalra, a GYIK-re, stb. A DSA-kampányok hatékonysága érdekében azonban itt van egy második lehetőség: link hozzáadása egy termékcsatornához.

Ha DSA-kampányokkal dolgozol, feltétlenül frissítsd a leírást és a hirdetésbővítményeket a karácsonyi hangulat érdekében.

dinamikus keresési hirdetések

7. Vedd fel a kapcsolatot azokkal az ügyfelekkel, akik még nem ismerik a termékeidet

Szánj rá időt, és gondold át, ki lehet a másodlagos célcsoportod karácsonyra. A fogyasztók melyik csoportja vásárolhatja meg karácsonyi ajándéknak az általad kínált termékeket? Van korábbi adatod? Nézd meg a Google Analytics-ben a tavalyi vásárlói statisztikákat, és vedd fel a kapcsolatot hasonló közönséggel. Ha nincsenek az adatok, akkor a józan észnek és a Google Ads által kínált célzásra tudunk hagyatkozni.

Affinitás közönség

Kipróbálhatod még az egyéni szándékú közönségeket (custom intent audiences) és az egyéni affinitásközönségeket (custom affinity audience). Az ilyen típusú közönséget saját igényeidnek és céljaidnak megfelelően lehet létrehozni, és olyan embereket lehet elérni vele, akik szenvedélyesen rajonganak egy bizonyos téma iránt. Karácsonyi időszakban pont kapóra jön azoknál, akik ajándékot keresnek a Te témádban.

Fontos: Menj végig az összes jelenlegi kampányon, és ügyelj arra, hogy ne hirdess semmilyen korábbi szezonális hirdetést pl. nyári értékesítési hirdetést.

Szezonális esemény szegmens

Az ünnepek közeledtével egyre erősebb a hirdetői verseny, ezért nagyon fontos, hogy a legpontosabban célozd meg a közönségedet.

A kereső és a Youtube kampányokban használható célzási mód abban segít, hogy a megfelelő embereket érjük el a megfelelő időben, akik aktívan kutatnak termékünk és szolgáltatásunk után.

Ezzel a módszerrel a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos keresési célzásaidat leszűkítheted például a karácsony szegmensekkel, így megcélozhatod a termékedet aktívan keresőket.

Alkalmazd az ünnepi kampányaidban és érj el jobb eredményeket.

másodlagos célcsoport

8. Nem vásároltak elsőre? Nem baj!

Állítsd be a remarketingstratégiát ennek a ténynek megfelelően. Van célközönséged, akik meglátogatták a webhelyed az utóbbi 14 napban? Próbálj ki egy 30 napos remarketingközönséget . A karácsonyi szezonban a vásárlók gyakran a választott termékeket beteszik a kosárba, viszont nem vásárolják meg őket. Emlékeztesd őket a vásárlás befejezésére!

Ne felejtsd el előre szegmentálni az összes közönségedet. Használd ki a Google Ads beállításának előnyeit, és hozz létre külön kampányt minden egyes közönség számára.

Minél több nap telik el attól az időponttól, amikor az ügyfél meglátogatta a webhelyet, annál alacsonyabb az ajánlat és a közönség megjelenítési gyakorisága is.

Remarketing szempontjából érdekes lehet, hogy a Google szerint 10 nappal az ünnepek előtt még az emberek 79%-a azt sem tudja, mit vásárol a karácsonyfa alá. Csak rajtad múlik, hogy mit kezdesz ezekkel az információkkal.

nincs vásárlás

9. Google Shopping hirdetések

Kiválóan működnek a Shopping-hirdetéseid? Ha alábecsülöd a rendszeres optimalizálás gyakoriságát, akkor hidd el nekünk, ez a pörgős karácsonyi időszakban problémát okozhat. A keresések száma hirtelen növekedni fog, az árak szintén megnövekednek, és hirtelen kevesebb megrendelésed jön. A Google ajánlása szerinti költségnövelés nem biztos, hogy a megfelelő megoldás ebben az esetben. Ellenőrizd le a “searchimpr. Share” (Impression Share: Egy másik hirdető milyen gyakran kapott egy megjelenést azon licitálások hányadában, amelyen te is versenyeztél. Fontos, hogy a te hirdetés-megjelenési számod úgy kerül kiszámolásra, hogy az általad kapott megjelenések száma elosztásra kerül azon megjelenések becsült számával, amelynek megszerzésére jogosult voltál.”) mutató alakulását és annak kapcsolatát az elért konverziók számával.

Ezzel a korszerűsítési stratégiával könnyen elérhető a költséghatékonyság. Tehát gondosan mérlegeld, hogy mely kampányokat kívánod mások rovására elindítani. Egy másik megoldás az, hogy a rendszerre támaszkodsz, és a shopping hirdetéseknél beállítod a cél ROAS-t (hirdetési kiadások célzott megtérülése), vagy kihasználhatod a Google Intelligens Shopping-kampány előnyeit.

Google Shopping

10. Karácsony után állítsam le a kampányokat? Nagy hiba ha így gondolod! Ne feledd, hogy az emberek karácsonyra gyakran pénzt kapnak, amit sokan azonnal elköltenek. Emellett a karácsony utáni árengedmények hatására az e-kereskedelemi bevételek évente 15%-kal növekednek! Ismét rajtad múlik, hogy ezt a tendenciát a kommunikációs stratégiád részévé tedd, és előre frissítsd a karácsony utáni kedvezményeket.

árengedmények

Amennyiben úgy érzed, hogy segítségre van szükséged a karácsonyi előtti hajrában, keresd profi csapatunkat bizalommal. Segítünk még több vásárlót hozni online üzletedbe!

Hasonló cikkeink

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Amikor arról beszélünk, hogy hogyan szerezz új vásárlókat Facebookon, akkor arra gondolunk, hogy hogyan lehet hatékony a hideg célközönség elérése. Vagyis olyan emberek megcélzása, akik még sohasem találkoztak a márkáddal, a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal. Olyan ez, mint amikor idegeneket szólítunk le az utcán. Nem könnyű feladat, élőben könnyen kínossá, az online térben pedig pénzkidobássá válhat.

Kizáró kulcsszavak szerepe a Google Ads-ben

Kizáró kulcsszavak szerepe a Google Ads-ben

Akár kezdő vagy a Google Ads-en, vagy már futtatsz PPC-kampányokat, mióta a Google 2000-ben elindította a platformot (akkor összesen még csak 350 ügyféllel rendelkezett), valószínűleg nagyon sokat gondolkodtak rajta, mely kulcsszavak eredményeznek több kattintást...