fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-03-21

10+1 stresszkezelési módszer karantén idején

10 perc olvasási idő
10+1 stresszkezelési módszer karantén idején

Biztosan mindannyian figyelemmel kíséritek a híradásokat és velünk együtt szomorúak vagytok a világban zajló események és még inkább azok következményei miatt. Magyarország kormánya rendkívüli jogrendet, veszélyhelyzetet hirdetett, amely az ország teljes területére vonatkozik a koronavírus-járvány miatt.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) világjárvánnyá nyilvánította a koronavírust. Jelenleg 176 országban közel 220 000 új koronavírus (COVID-19) esetről számoltak be. A járvány elindított egy téves információhullámot is a vírusról, ezzel megnehezítve a megelőzésre tett erőfeszítéseket. mivel az új koronavírussal szemben az emberiségnek egyelőre nincsen immunitása, ezért csöppet sem lenne meglepő, ha az elkövetkező hónapokban a 2019-nCoV okozta világjárványról szólnának a híradások. Főleg úgy, hogy ez a vírus már a lappangási időszakban is fertőz. Mindezek figyelembevételével, hogyan lehet mégis megőrizni a hidegvérünket? Hogyan kezeljük a lehangoltságunkat, a bezártság miatt elhatalmasodni látszó szorongásunkat és pánik következtében fellépő stresszt?

Hoztunk nektek néhány egyszerű stratégiát, ami segíthet a stresszlevezetésben, elkerülve a teljes letargiát és a totális önpusztítást karantén idején.

  1. Mérlegelj józanul és tornázz

Tudnunk kell, mi okozza a feszültséget, mit kell megváltoztatni az életvitelünkben ahhoz, hogy ezt csökkentsük. Hasznos lehet, ha a napi programunkba beiktatunk egy kis reggeli testmozgást, sportot, mivel a combot, a karizmokat dolgoztató tornagyakorlatok serkentik az “örömhormon-termelést”, ezért javulhat a hangulatunk. Most mindez a friss levegőn ki van zárva, de ha van terasz, kert, vagy egy jól kiszellőztetett szoba máris nyert ügyünk van. Gondolkodjunk józanul, tiszta fejjel mérlegeljünk és döntsünk megfontoltan, így hosszú távon kialakítható a belső feszültség kiiktatása.

2. Lélegezz tudatosan

Igen, viccesen hangzik, de ez a módszer is sokat segíthet. Ősi, még az állatvilágból magunkkal hozott reflex ugyanis, hogy vészhelyzetben a szervezetünk átáll a felszínes légzésre. Az idegesség fáradtság, feszültség egyik biztos jele, ha felszínesen, kapkodva vesszük a levegőt. A tudatos légzés könnyen megtanulható, és ezzel gyorsan és látványosan csökkenthetjük a modern életformából és egy nem várt veszélyhelyzetből adódó stresszhelyzetek következményei. Az egyenletes légzés automatikusan csökkenti a stresszhormonok szintjét a szervezetünkben, optimális mértékben szabályozza a szívverések gyakoriságát és csökkenti a vérnyomást.

3. Irányítsd a gondolataidat

Néha a gondolataink egy kicsit őrült irányba terelődhetnek a fejünkben, főleg, ha a négy fal közé vagyunk zárva és minimalizálni vagyunk kénytelenek az amúgy nyüzsgő mindennapjainkat. Ilyenkor hajlamosabbak vagyunk a borúlátásra és mindenféle negatív fantazmagóriára. Meg kell tanulni, hogyan tereljük gondolatainkat pozitív irányba. Ezek a képességek tanulhatók. Csak egy kis gyakorlat kell hozzá. Tartsuk kordában, és ne hagyjuk, hogy félelmeink és érzelmek legyenek úrrá rajtunk, és irányítsák a tetteinket. Vegyük magunkat körbe pozitív gondolatokat, mondatokat tartalmazó cetlikkel, amikre, ha ránézünk, máris jobb kedvünk lesz vagy eszünkbe juttatják, hogy mi az ami igazán fontos.

karantén

FutureManagement Tipp:

A román mentális és lelki egészség erősítésével foglalkozó Marius Simion azt tanácsolja, hogy készítsünk listát a félelmeinkről, és ekkor tudatosulni fog bennünk, hogy azok a dolgok, amiket leírunk egy papírlapra, csak érzések és nincs közük a realistáshoz. És ez védelmet, erőt ad, de mindenesetre egy próbát biztosan megér.

4. Ápold a belső köröd

Ne hanyagold el a barátaidat, családodat a karantén idején sem. Függetlenül a kialakult nehéz helyzettől figyelj oda és tápláld ezeket a kapcsolatokat. Vedd körbe magad pozitív emberekkel még ha jelen esetben csak a mobilod kameráján keresztül. Olyanokkal töltsd ezt az időt, akiket igazából érdekel, hogy mi van veled, és a legjobbat szeretnék neked. Beszélj minden nap legalább egy emberrel a belső körödből. Így sokkal könnyebben éled meg a nehezebb időszakot is.

5. Kiemelten figyelj az egészségedre

Mindannyian tudjuk, hogy az egészséges táplálkozás, a testi-lelki egyensúly és a fizikai mozgás, hatalmas változást érhet el közérzetünkben. Nem kell belebolondulnod és egészség-gurunak lenned. Csak próbálj meg többször egészségtudatos döntéseket hozni. Figyelj oda és védd megfelelően immunrendszered. Minden lehetőséget figyelembe véve dönts okosan és felelősségteljesen. Ha egy kis időre le is kell mondanod a félmaratonok lefutásáról a járvány miatt, azért vannak megfelelő alternatívák akár otthon végezhető edzésekre is.

6. Nézz vagy hallgass komolyzenét

A komolyzene megnyugtat, kikapcsol és produktívvá tesz. Csak próbáld ki. Hunyd le a szemed, és ürítsd ki az agyad. Próbáld megélni a zenét, engedd, hogy a stressz távozzon belőled. A komolyzenét „bevetheted” a nap bármely szakában; nézd, vagy hallgasd Home Office közben, vagy főzéskor. Érezni fogod jótékony hatását testre és lélekre egyaránt.

FutureManagement Tipp:

A karantén idején a MÜPA is zárva tart, öröm az ürüben viszont, hogy március 14-én azonban mindenki számára megnyílik a MÜPA digitális médiatára, amelyben 80 HD-minőségű koncertfelvétel és több mint 40 irodalmi est felvétele tekinthető meg online, ezúttal regisztráció nélkül. Használd ki a lehetőséged és nézz meg egy-egy felvételt és találd meg belső nyugalmad. Itt teheted ezt meg.

7. Pótold a magnéziumot a szervezetedben

Triviálisan hathat, de gyakran látszólag nincs is okod a stressz tüneteire, és előfordul, hogy ez valóban így is van. A szervezetünk időnként megtréfál minket; ha lecsökken a magnézium szinted ingerülté, feszülté válhatsz. Ebben az esetben a relaxáció, a több pihenés nem használ, vagy csak némiképp javíthat az állapotodon. Mindenképp érdemes tehát figyelned a folyamatos magnéziumpótlásra.

8. Vizsgáld meg feladataidat HO idején

Lehetséges, hogy túl sok feladatot vállaltál magadra. Ha rendszeresen dolgozol a HO

(Home Office) ideje alatt munkaidő után is, az hosszú távon komoly stresszforrás és kimerítő állapotot eredményezhet. Amíg a helyzet nem javul, addig csak a felszínen javíthatsz, a mélyben ugyanazt a feszültséget fogod tapasztalni. Próbálj meg produktívabb lenni és menedzseld jobban az otthoni munkaidőd. Így kevesebb munkaóra alatt végzel a teendőiddel és marad időd kikapcsolódni, inspirálódni és erőt meríteni.

9. Vedd számba a gondjaidat

Gyakran az ember stresszes, de ő maga sem tudja megfogni, hogy miért. Persze most ezekben a vészterhes időkben jócskán van miért idegeskedni, de ez ne vezet sehova. Ha a fejed felett összegyűltek a hullámok és úgy érzed szétveszít az ideg, jobb, ha megállsz. Gondold át mi vár rád, mi a megoldatlan feladatok, készíts listát róluk, ha kell. Ha átgondoltad és higgadtant bele tudsz kezdeni azok megvalósításába, minden egyes kipipált feladat extra motivációt fog adni. És így új erőre kapsz megint.

10. Fogadd el azt, ami megváltoztathatatlan

Értsd meg, hogy a dolgok nem mindig úgy történnek, ahogyan mi azt előre megtervezzük. Ha elvárod, hogy az életben minden úgy menjen, ahogy te szeretnéd, akkor hamar csalódni fogsz. Választhatod a siránkozást és panaszkodást, de minden, amit teszel csak a saját szenvedésed erősíti. Legyél erős, lépj ki a komfortzónádból és tedd, amit tenned kell. A „nem fog menni” és „az a baj” mondat kezdéseket pedig felejtsd el, koncentrálj a megoldásra.

+1 Ne csak magadra gondolj

Maradj szoros kapcsolatban a kollégáiddal. A távolság nem jelenti azt, hogy ne kommunikálhatnátok ugyanúgy minden nap. A munkával kapcsolatos teendők átbeszélése után, pedig folytatódhat a stresszkezelés. Bombázd meg őket karanténos mémekkel! Mi is minden napot így zárunk. És ettől az egész máris sokkal mókásabb. Igen néha tudni kell magunkon is nevetni.

Ezzel pedig el is érkeztünk a cikkünk végéhez. Fontos jobban odafigyeljünk egymásra. A kényszer-nyugalom szülte alkotói szabadság heteiben, amikor nem a gyorsulás, nem a növekedés a cél, hanem a pozitív összetartás és közös felelősségvállalás, tölts több időt magaddal szeretteiddel és gyűjts erőt. Lét-fontosságú leckén megy keresztül az emberiség. Aki elég okos az tanul belőle.

FutureManagement Tipp:

Szeretnénk figyelmedbe ajánlani Karantén Mesék című hírlevélsorozatunkat, amely tele van ötletekkel, pozitív gondolatokkal és tervekkel. Amely segít átvészelni a jelent és igyekezni fog megoldásokkal szolgálni a jövőt illetően is. Most kisebb a zaj, könnyebb tanulni, fejlődni, elemezni. Ragadd meg az alkalmat és iratkozz fel.

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

Érdekel hogyan hozhatsz létre egy izgalmas Instagram bio-t? Végigvezetünk a tudnivalókon és gyakorlati tippeket is adunk!