2. rész: Stratégia tervezése – iránytű a kommunikációdhoz

2018. augusztus 02.

Olvasási idő: 4 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

Miért szükséges a stratégia tervezése?

Stratégiát alkotnod kell. Enélkül teljesen feleslegesen kommunikálsz. Nincs szüksége az internetnek még egy olyan Facebook oldalra, ahol pusztán a termékeidet osztod meg „Vedd meg most!”, illetve „Hihetetlen akciók!” szöveggel. Ezt hagyd meg a konkurenciának, Te pedig inkább töltsd meg olyan tartalommal oldaladat, ami stratégiai céljaidat szolgálja: ismeretet tejreszt, bevon a folyamatokba, oktat, szórakoztat. Stratégia nélkül nem tud kialakulni egy egységes kép Rólad, így nem lesz márkád, és nem lesz semmilyen érv arra, hogy hozzád térjenek vissza a vevőid. A stratégia ad keretet a kommunikációdnak, segítségével pontosan fogod tudni, hogy mikor mit érdemes megosztani, ami a kívánt céljaidat elősegíti. Támpont, amihez mindig nyúlhatsz, hogy mit posztolj.

FutureManagement - Stratégiát alkotnod kell. Enélkül teljesen feleslegesen kommunikálsz. Nincs szüksége az internetnek még egy olyan Facebook oldalra, ahol pusztán a termékeidet osztod meg „Vedd meg most!”, illetve „Hihetetlen akciók!” szöveggel. Ezt hagyd meg a konkurenciának, Te pedig inkább töltsd meg olyan tartalommal oldaladat, ami stratégiai céljaidat szolgálja: ismeretet tejreszt, bevon a folyamatokba, oktat, szórakoztat. Stratégia nélkül nem tud kialakulni egy egységes kép Rólad, így nem lesz márkád, és nem lesz semmilyen érv arra, hogy hozzád térjenek vissza a vevőid. A stratégia ad keretet a kommunikációdnak, segítségével pontosan fogod tudni, hogy mikor mit érdemes megosztani, ami a kívánt céljaidat elősegíti. Támpont, amihez mindig nyúlhatsz, hogy mit posztolj.

Milyen a jó stratégia, és hogyan hozd létre?

A jó stratégia elsősorban megkülönböztet, emlékezetessé tesz. Értéket teremt a Veled kapcsolatba lépőknek. Kiemel a tömegből. Írtunk erről egy hosszabb cikket, melyben részletesen elemezzük, hogyan tudod eredményesen létrehozni stratégiádat. Mivel ezt a tananyagot úgy készítettük el, hogy egy kávé mellett el lehessen olvasni és feldolgozni, így dióhéjban összefoglaljuk, hogyan építsd meg saját stratégiai pilléredet. Persze ha többet akarsz megtudni a folyamatról, akkor olvasd el cikkünket, de mutatjuk az alapokat.

A stratégia alapja az értéknyújtás. Ez alapján 3 dolgot kell vizsgálnod:

  1. Vizsgáld meg, mi az, ami a célcsoportodnak értéket jelent.
  2. Nézd végig, ezek közül mi az, amit ebből hitelesen – azaz állandóan, ugyanabban a minőségben – tudsz biztosítani.
  3. Figyeld meg a konkurenciádnál, hogy mi az, amit ők kommunikálnak, és mi az, amit nem.

Ha ezeket sorra vetted, akkor kialakul 2-3 olyan sarokpont, ami egyszerre érték a vevőidnek, részedről biztosítottak a feltételei és a konkurenciád nem rendelkezik vele. Pl. hatalmas raktárkészleted van, ezért 1 nap alatt mindent kiszállítasz. Ez a Karácsonyt megelőző időszakban egy óriási előny, hiszen ilyenkor mindenkinek fontos, hogy időben megérkezzenek a megrendelt ajándékok.

Lehet, hogy vannak olyan előnyök is nálad, amik viszont nem jelentenek értéket minden vevődnek, vagy időközben a konkurenciád is tudja biztosítani, ezért nem elég a stratégiát egyszer meghatározni; folyamatosan vizsgálni és mérni kell, újítani, aktualizálni.

FutureManagement - Stratégiát alkotnod kell. Enélkül teljesen feleslegesen kommunikálsz. Nincs szüksége az internetnek még egy olyan Facebook oldalra, ahol pusztán a termékeidet osztod meg „Vedd meg most!”, illetve „Hihetetlen akciók!” szöveggel. Ezt hagyd meg a konkurenciának, Te pedig inkább töltsd meg olyan tartalommal oldaladat, ami stratégiai céljaidat szolgálja: ismeretet tejreszt, bevon a folyamatokba, oktat, szórakoztat. Stratégia nélkül nem tud kialakulni egy egységes kép Rólad, így nem lesz márkád, és nem lesz semmilyen érv arra, hogy hozzád térjenek vissza a vevőid. A stratégia ad keretet a kommunikációdnak, segítségével pontosan fogod tudni, hogy mikor mit érdemes megosztani, ami a kívánt céljaidat elősegíti. Támpont, amihez mindig nyúlhatsz, hogy mit posztolj.

Mi milyen kommunikációs stratégiát alkottunk meg, és hogyan alkalmazzuk a Facebookon?

Mi magunk is a bemutatott folyamaton haladtunk végig: meghatároztuk célcsoportunkat, majd megnéztük azt az üzenetet, amit szeretnénk átadni: ami érték a vevőinknek, mi magunk tudjuk biztosítani, és a konkurenciánk nem. Látva, hogy rengeteg KKV szenved attól, hogy külön grafikust, webest és tartalomfejlesztőt alkalmaz, mi úgy döntöttünk, ezt egy kézben biztosítjuk. Ez a fő versenyelőnyünk, csapatunkkal minden területét lefedjük a marketing tervezésnek és kivitelezésnek.

Ahhoz, hogy ezt tudjuk kommunikálni, le kellett fordítanunk stratégiánkat konkrét üzenetekre, amit mi a következőképpen tettünk meg:

Bár ezek Facebook posztok, mivel a stratégiánk kivetülése, így mindegyikkel pontosan azokat az előnyöket tudjuk hangsúlyozni, ami csak ránk jellemző. Ha szükséged van még pár ütős kivetülésre, ajánljuk ezt a cikkünket, ahol sorra vettünk jónéhány sikeres Facebook poszt típust.

Láss munkához – vége a véletlenszerű posztolásoknak!

Az imént ismertetett módszerrel már Te is tudod azonosítani saját megkülönböztető stratégiai elemeidet, melyeket már le tudsz fordítani a hétköznapi kommunikáció nyelvére. Javasoljuk, hogy ezek alapján szedj össze legalább 5 üzenetet, amit majd tudsz kommunikálni magadról. Írd le ezeket, fejtsd ki pár szóban. Ez azért fontos, mert akkor jobban betartod, másrészt mással is könnyebben megosztod. Így mindig lesz mihez nyúlni, amikor tervezed a heti üzeneteidet követőidnek. Sikeres stratégiaalkotást!

 

Elevenítsd fel a korábban tanultakat:

  1. rész: Kezdjük az alapoktól – célcsoportképzés a tudatos kommunikációért

Oláh Berti

Feketeöves ROI-fighter, konverzió hívő. Változó és algoritmusok kontrollálta szövevényes világban élünk. A fénybe 2 dolog vezeti a polgárokat: a stratégia és a tesztelés. Ezekre alapozva szeretek online vállalkozásokkal együtt dolgozni. Hiszem, hogy ezt hatékonyan is meg tudjuk tenni, nem a sötétben tapogatózva.

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
CIKKEINK

Korábbi bejegyzések

2023.05.22.
ÉPÍTSD A MUNKÁLTATÓI MÁRKÁDAT, VAGY AZ ÉPÍT (LE) TÉGED!

Minden vállalatnak van munkáltatói imázsa, akár foglalkozik vele, akár nem. Tudatos stratégiával azonban óriási versenyelőnyre tehetünk szert a munkaerőpiacon.

2023.05.22.
Az employer branding hatásai

Az employer branding fontossága az utóbbi években egyre inkább felértékelődött, hiszen egy jól felépített stratégia az üzleti célok eléréséhez is hozzásegíthet. Nézzük meg részletesebben, hogy milyen pozitív hatásai lehetnek a munkáltatói márka építésének!

2023.05.03.
Employer branding alapok

Az employer branding az ideális munkavállalók megszerzését és megtartását célzó tudatos vállalati márkaépítés. Employer branding stratégiánk bemutatja a vállalat értékeit, kultúráját és munkakörnyezetét, és segít kitűnni a versenytársak közül.

2023.04.18.
Jó marketinget akarsz? Legyen képed hozzá!

Fotó ötletek marketing célra Veled is előfordult már, hogy megláttál egy cipőt online és beleszerettél? Hogy kishíján zárlatos lett a laptopod, úgy összefutott a szádban a nyál egy kajafotó láttán? A képeknek hatalmuk van, a minket érő vizuális ingerek pedig szignifikáns hatással vannak fogyasztói döntéseinkre. Egy jó marketingszakember azonban tudja, hogy fotó és fotó között […]

Lépj velünk kapcsolatba!

Elérhetőségeink
[email protected]+36 30 454 81 64
IRODA
4028 Debrecen, Simonyi út 36/B.