2. rész: Stratégia tervezése – iránytű a kommunikációdhoz

2018.08.02.
A cikk írója:
Oláh Berti

Miért szükséges a stratégia tervezése?

Stratégiát alkotnod kell. Enélkül teljesen feleslegesen kommunikálsz. Nincs szüksége az internetnek még egy olyan Facebook oldalra, ahol pusztán a termékeidet osztod meg „Vedd meg most!”, illetve „Hihetetlen akciók!” szöveggel. Ezt hagyd meg a konkurenciának, Te pedig inkább töltsd meg olyan tartalommal oldaladat, ami stratégiai céljaidat szolgálja: ismeretet tejreszt, bevon a folyamatokba, oktat, szórakoztat. Stratégia nélkül nem tud kialakulni egy egységes kép Rólad, így nem lesz márkád, és nem lesz semmilyen érv arra, hogy hozzád térjenek vissza a vevőid. A stratégia ad keretet a kommunikációdnak, segítségével pontosan fogod tudni, hogy mikor mit érdemes megosztani, ami a kívánt céljaidat elősegíti. Támpont, amihez mindig nyúlhatsz, hogy mit posztolj.

FutureManagement - Stratégiát alkotnod kell. Enélkül teljesen feleslegesen kommunikálsz. Nincs szüksége az internetnek még egy olyan Facebook oldalra, ahol pusztán a termékeidet osztod meg „Vedd meg most!”, illetve „Hihetetlen akciók!” szöveggel. Ezt hagyd meg a konkurenciának, Te pedig inkább töltsd meg olyan tartalommal oldaladat, ami stratégiai céljaidat szolgálja: ismeretet tejreszt, bevon a folyamatokba, oktat, szórakoztat. Stratégia nélkül nem tud kialakulni egy egységes kép Rólad, így nem lesz márkád, és nem lesz semmilyen érv arra, hogy hozzád térjenek vissza a vevőid. A stratégia ad keretet a kommunikációdnak, segítségével pontosan fogod tudni, hogy mikor mit érdemes megosztani, ami a kívánt céljaidat elősegíti. Támpont, amihez mindig nyúlhatsz, hogy mit posztolj.

Milyen a jó stratégia, és hogyan hozd létre?

A jó stratégia elsősorban megkülönböztet, emlékezetessé tesz. Értéket teremt a Veled kapcsolatba lépőknek. Kiemel a tömegből. Írtunk erről egy hosszabb cikket, melyben részletesen elemezzük, hogyan tudod eredményesen létrehozni stratégiádat. Mivel ezt a tananyagot úgy készítettük el, hogy egy kávé mellett el lehessen olvasni és feldolgozni, így dióhéjban összefoglaljuk, hogyan építsd meg saját stratégiai pilléredet. Persze ha többet akarsz megtudni a folyamatról, akkor olvasd el cikkünket, de mutatjuk az alapokat.

A stratégia alapja az értéknyújtás. Ez alapján 3 dolgot kell vizsgálnod:

  1. Vizsgáld meg, mi az, ami a célcsoportodnak értéket jelent.
  2. Nézd végig, ezek közül mi az, amit ebből hitelesen – azaz állandóan, ugyanabban a minőségben – tudsz biztosítani.
  3. Figyeld meg a konkurenciádnál, hogy mi az, amit ők kommunikálnak, és mi az, amit nem.

Ha ezeket sorra vetted, akkor kialakul 2-3 olyan sarokpont, ami egyszerre érték a vevőidnek, részedről biztosítottak a feltételei és a konkurenciád nem rendelkezik vele. Pl. hatalmas raktárkészleted van, ezért 1 nap alatt mindent kiszállítasz. Ez a Karácsonyt megelőző időszakban egy óriási előny, hiszen ilyenkor mindenkinek fontos, hogy időben megérkezzenek a megrendelt ajándékok.

Lehet, hogy vannak olyan előnyök is nálad, amik viszont nem jelentenek értéket minden vevődnek, vagy időközben a konkurenciád is tudja biztosítani, ezért nem elég a stratégiát egyszer meghatározni; folyamatosan vizsgálni és mérni kell, újítani, aktualizálni.

FutureManagement - Stratégiát alkotnod kell. Enélkül teljesen feleslegesen kommunikálsz. Nincs szüksége az internetnek még egy olyan Facebook oldalra, ahol pusztán a termékeidet osztod meg „Vedd meg most!”, illetve „Hihetetlen akciók!” szöveggel. Ezt hagyd meg a konkurenciának, Te pedig inkább töltsd meg olyan tartalommal oldaladat, ami stratégiai céljaidat szolgálja: ismeretet tejreszt, bevon a folyamatokba, oktat, szórakoztat. Stratégia nélkül nem tud kialakulni egy egységes kép Rólad, így nem lesz márkád, és nem lesz semmilyen érv arra, hogy hozzád térjenek vissza a vevőid. A stratégia ad keretet a kommunikációdnak, segítségével pontosan fogod tudni, hogy mikor mit érdemes megosztani, ami a kívánt céljaidat elősegíti. Támpont, amihez mindig nyúlhatsz, hogy mit posztolj.

Mi milyen kommunikációs stratégiát alkottunk meg, és hogyan alkalmazzuk a Facebookon?

Mi magunk is a bemutatott folyamaton haladtunk végig: meghatároztuk célcsoportunkat, majd megnéztük azt az üzenetet, amit szeretnénk átadni: ami érték a vevőinknek, mi magunk tudjuk biztosítani, és a konkurenciánk nem. Látva, hogy rengeteg KKV szenved attól, hogy külön grafikust, webest és tartalomfejlesztőt alkalmaz, mi úgy döntöttünk, ezt egy kézben biztosítjuk. Ez a fő versenyelőnyünk, csapatunkkal minden területét lefedjük a marketing tervezésnek és kivitelezésnek.

Ahhoz, hogy ezt tudjuk kommunikálni, le kellett fordítanunk stratégiánkat konkrét üzenetekre, amit mi a következőképpen tettünk meg:

Bár ezek Facebook posztok, mivel a stratégiánk kivetülése, így mindegyikkel pontosan azokat az előnyöket tudjuk hangsúlyozni, ami csak ránk jellemző. Ha szükséged van még pár ütős kivetülésre, ajánljuk ezt a cikkünket, ahol sorra vettünk jónéhány sikeres Facebook poszt típust.

Láss munkához – vége a véletlenszerű posztolásoknak!

Az imént ismertetett módszerrel már Te is tudod azonosítani saját megkülönböztető stratégiai elemeidet, melyeket már le tudsz fordítani a hétköznapi kommunikáció nyelvére. Javasoljuk, hogy ezek alapján szedj össze legalább 5 üzenetet, amit majd tudsz kommunikálni magadról. Írd le ezeket, fejtsd ki pár szóban. Ez azért fontos, mert akkor jobban betartod, másrészt mással is könnyebben megosztod. Így mindig lesz mihez nyúlni, amikor tervezed a heti üzeneteidet követőidnek. Sikeres stratégiaalkotást!

 

Elevenítsd fel a korábban tanultakat:

  1. rész: Kezdjük az alapoktól – célcsoportképzés a tudatos kommunikációért

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, 
várjuk az üzenetedet!
Küldés

Iratkozz fel most!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Feliratkozom
Lépj be
velünk együtt
a jövőbe!

Bizonyítványaink:

crossmenuchevron-down