Tudtad, hogy a kép, mint social media tartalomtípus, már nem elég ahhoz, hogy igazán ütős és vonzó platformjaid legyenek?
Persze ez nem azt jelenti, hogy száműznöd kell az oldalaidról. Azonban, ha neked is az a célod, hogy lépést tarts a trendekkel, és nem szeretnéd, hogy a profilod egyhelyben toporogjon a közösségi média olykor hektikusnak tűnő világában, akkor a következőkben említett két social media tartalomtípust mindenképp emeld be az eszköztáradba.
1. A rövid videó – avagy a social media tartalomtípusok must-have-je
Ez a formátum 2020 elején kezdte el uralni az online teret, és azóta szűnni nem akaró sikernek örvend. Elég csak a TikTok-ra gondolnunk, amire sokan rávágták, hogy „én ugyan nem fogom használni, és én nem fogok tátogni egy trendi zenére”, erre szépen lassan beszippantott bennünket, hiszen az applikáció már rég nem erről szól.
Tavaly a Colgate például egy kihívással ünnepelte az anyák napját. A MakeMomSmile hashtaggel indított kampányában arra ösztönözte a felhasználókat szerte a világon, hogy osszák meg azokat a videókat, amelyekben valami különlegeset tettek édesanyjukért. Mondanunk sem kell, hogy mennyire működött.
Egy másik példája e social media tartalomtípus térfoglalásának a „mi van a márka mögött” videó. Az emberek imádnak kíváncsiskodni és belesni a kulisszák mögé, valamint szomjaznak a hitelességre és az átláthatóságra. Egy tanulmány szerint a fogyasztók 70 százaléka jobban kötődik egy olyan márkához, ahol az ügyvezető vagy az igazgató is hallatja a hangját a social media platformokon.
Ugyanez igaz a kisvállalatokra is. A követők falják az olyan tartalmakat, ahol megnézhetik a termék készítésének folyamatait, betekinthetnek a színfalak mögé, és arcot, valamint nevet társíthatnak a szeretett márkához.
Ma már a TikTok mellett a lehetőségek tárháza végtelen, ha olyan platformot keresel, ahol megcsillogtathatod videós tudásod – hogy csak a Facebook és Instagram Reels-t említsük.
2. Ha a darab főszereplője a rövid videó, a podcast a beugrós
A podcast házigazdája emberi hangot kölcsönöz a márkának, amely igazán közel hozza a hallgatót. Szinte már-már meghitt hangulatot teremt, amelyet a készítő megfűszerezhet egy kis humorral is.
A podcastek pedig az eddigieknél is relevánsabbá válnak 2022-ben. Tudjuk: nehéz elhinni, hogy még mindig képesek a térhódításra, azonban tényleg így van.
Csak néhány adat, amely alátámasztja a podcastek népszerűségének fékezhetetlen fejlődését: az Edison Research szerint 116 millió 12 éves és annál idősebb amerikai hallgat havonta podcasteket, mely a lakosság 41 százalékát teszi ki. Ez a szám pedig az elmúlt 5 évben duplázódott meg.
Hazánkban ez az adat még természetesen nem ennyire kiugró, azonban a tény, hogy itthon is elkészült az első podcast médiakutatás is azt bizonyítja, hogy számottevő szerep jut ennek a social media tartalomtípusnak.
A kutatásból kiderül, hogy körülbelül nyolcszázezer magyar hallgat heti rendszerességgel podcast műsorokat. Olyan érdekes demográfiai adatokat is megtudhatunk, hogy a hallgatók leginkább fiatalok, akik magukat digitálisan érettnek tekintik, inkább városban élnek és 60 százalékuk férfi.
Korábbi cikkeink egyikében mi is készítettünk neked egy útmutatót, melynek segítségével te is belevághatsz saját csatornád építésébe.
Ezenkívül, ha bomba marketing tippekre vágysz, legyen szó weboldalról, SEO-ról, TikTok-ról, Instagram-ról és még számtalan témáról, akkor hallgass ránk a Spotify-on!
Konklúzió
A pusztán képek posztolása tehát már nem kifizetődő. Ha eddig még nem vágtál bele a fent említett social media tartalomtípusok készítésébe, akkor itt az ideje! Rengeteg ingyenesen hozzáférhető anyagot találsz, melyek segítségével gyerekjáték az egész! Legyen a videó- vagy a podcastgyártás az a skill, amelyet elsajátítasz 2022-ben! Sok sikert hozzá!