|

2022-es hírlevél tipp: minőségi címlista - Így tisztítsd meg 3+1 lépésben

Olvasási idő: 6 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

Tény: azzal párhuzamosan, hogy a felhasználói preferenciák a személyre szabottabb élmények felé tolódnak el, az e-mail marketing rohamos ütemben fejlődik. Felmérések azt bizonyítják, hogy az emberek 99%-a minden nap ellenőrzi a postafiókját, az átlagos e-mail megnyitási arány pedig 17,61%. A számok önmagukért beszélnek.

Ez azonban még nem garancia arra, hogy egy hírlevél sikeres is lesz. Számos tényező befolyásolja az e-mailek kézbesíthetőségét, a megnyitásokat, a kattintásokat és a konverziókat. Az első lépés az e-mail KPI-k (Key Performance Indicator-ok, vagyis kulcs teljesítménymutatók) megerősítésére nem más, mint egy tiszta e-mail lista. A tiszta e-mail listák (egy nagyszerű e-mail marketingstratégiával kiegészülve) képesek hosszú távon magasan tartani a hírlevelek iránti elköteleződést, redukálni a leiratkozások számát, és csökkenteni a spam mappába kerülés esélyét.

Miért érdemes tisztán tartani az e-mail listát?

1. Korlátozódik a leiratkozások száma.

2. Csökkennek a spammel kapcsolatos panaszok.

3. Javul a kézbesítés.

4. Emelkednek a megnyitási arányok.

5. Kedvezőbben alakulnak a hírlevelezési költségek.

1. Csökken a leiratkozások száma

A profi hírlevél alapja - FutureManagement

Minél többen szerepelnek az e-mail listán, annál nagyobb a valószínűsége, hogy idővel egyesek elvesztik érdeklődésüket az általunk küldött hírlevél iránt. Ez egy természetes jelenség, nem érdemes miatta aggódni. Bizonyos időközönként érdemes áttekinteni a feliratkozottak „aktivitását”, és eltávolítaniazokat, akik már szemlátomást jó ideje nem tanúsítanak érdeklődést – mielőtt ők nyomják meg a leiratkozás gombot.

2. Csökkennek a spammel kapcsolatos panaszok

Ha az e-mailjeinket folyamatosan spamként jelölik meg, annak könnyen lehet az a hozadéka, hogy megemelkedik a bounce rate, azaz a visszapattanási arány. Fejlettebb levelezőrendszerek a jelzést követően azonnal leiratkozott státuszúra állítják a feliratkozót, hogy véletlenül se kapjon több levelet. Természetesen, ha túl gyakori a jelenség, a tisztítás mellett érdemes a probléma gyökerét is felkutatni (szőnyegbombázás, nem szegmentált információküldés, kettős opt-in hiánya stb.).

3. Javul a kézbesítés

Ha egy lista tele van olyan emberekkel, akik inaktívak, megváltoztatták az e-mail címüket, vagy ami még rosszabb, soha nem is mutattak érdeklődést, az spamnek jelöléseket és visszapattanásokat eredményez – mindkettő ronthatja a kézbesítést.

4. Emelkednek a megnyitási arányok

Ha hírlevél lista, akkor a mennyiség helyett a minőség a cél. Amennyiben a megnyitási arányok csökkenése észlelhetővé válik, érdemes vetni egy pillantást a listára, és ellenőrizni, hogy vannak-e inaktív feliratkozók. Természetesen érdemes megpróbálni egy „újjáélesztő” kampányt, mielőtt eltávolítanánk őket. Ha ez nem működik, vegyük fontolóra csak az aktív felhasználók listán tartását.

5. Kedvezőbben alakulnak a hírlevelezési költségek

A profi hírlevél alapja - FutureManagement

A legtöbb hírlevelező rendszer a feliratkozók száma szerint határozza meg az árat. Értelemszerűen a költségek csökkentése érdekében érdemes eltávolítani azokat a feliratkozókat, akik megkapják ugyan az e-maileket, de soha nem nyitják meg azokat.

Milyen gyakran kell tisztítani az e-mail listákat?

A rövid válasz: évente legalább egyszer. Az e-mailes tisztítás azonban a cég és a lista nagyságától is függ. Tekintsük át a megnyitási és átkattintási arányokat, a leiratkozások és a kéretlennek jelölt levelek számát. Így világos képet kaphatunk arról, hogy kik foglalkoznak a kampányokkal, és mi érdekli, vagy épp nem érdekli őket.

Hogyan lehet megtisztítani az e-mail listát?

1. Azonosítsuk az inaktív feliratkozókat, és próbáljuk meg újra bevonni őket.

2. Határozzuk meg a visszapattanások okait.

3. Ellenőrizzük a spam szűrőket.

4. Szegmentáljuk a listát, és távolítsuk el az inaktív feliratkozókat.

1. Azonosítsuk az inaktív feliratkozókat, és vonjuk be újra őket

Mielőtt nekilátnánk a listánk tisztításához, meg kell határoznunk, hogy egy feliratkozó valóban inaktív-e, vagy egyszerűen csak az utóbbi időben nem volt érdeklődő. Az előbbi azt jelentheti, hogy el kell távolítanunk őt, míg az utóbbi azt, hogy még mindig van esélyünk megnyerni. Előfordulhat, hogy egy kevésbé érdeklődő feliratkozónak csupán célzottabb marketingre van szüksége, hogy életre keljen a kíváncsisága a hírlevél iránt. Hiszen valamiért feliratkozott a listánkra, nem igaz?

Ehhez meg kell határoznunk néhány kritériumot arra vonatkozóan, hogy mit jelent az „inaktív”. Nem nyitott meg egy e-mailt sem három hónapja? Egy éve? Nem vett részt semmilyen kampányban? Hat hónapja nem kattintott egyetlen linkre sem?

A profi hírlevél alapja - FutureManagement

Miután azonosítottuk az inaktív feliratkozókat, helyezzük őket külön listába, majd végezzünk egy kis elemzést. Azonosítsuk az érdeklődi köreiket, és alkossunk ütős stratégiákat. Ez jelenthet kedvezménykódot, személyre szabott tárgysort vagy más elkötelezettségi stratégiát. A lényeg: mielőtt végleg leírnánk ezeket az előfizetőket, adjuk meg az esélyt az „újjáéledésre”.

Ha ez sem működik, akkor valóban megjelölhetjük a felhasználót inaktívként.

2. Határozzuk meg a visszapattanások okait

A bounce rate borzalmas hatással van a hírlevél kézbesítési folyamataira, de nem minden visszafordulás egyforma. Különbség van a hard bounce és a soft bounce között. Az előbbi állandó probléma, mint pl. az inaktív feliratkozók, az utóbbi pedig átmeneti, pl. egy megtelt postafiók.

El kell távolítanunk azokat a feliratkozókat, akik „erősen visszapattannak”, de érdemes ügyelni a „lágy visszapattanásokra”, mivel a probléma idővel megoldódhat.

3. Ellenőrizzük a spamszűrőket

Javasolt azonnal eltávolítani azokat a feliratkozókat, akik e-mailjeinket spamnek jelölik meg. A spamszűrők rontják a kézbesíthetőséget és a jó hírnevet. Ha egy feliratkozó már nem találja hasznosnak az e-mailjeinket, vagy ami még rosszabb, spamnek látja őket, akkor a legjobb, ha elválnak útjaink, és eltávolítjuk a listánkról.

4. Szegmentáljuk a listát, és távolítsuk el az inaktív feliratkozókat

A profi hírlevél alapja - FutureManagement

Az e-mail lista megtisztításának utolsó lépése az, hogy külön listákat hozunk létre a fenti kategóriákhoz, és eltávolítjuk a listáról a már nem aktív feliratkozókat. Lehet, hogy nehéz megválni a nehezen megszerzett érdeklődéstől, de a végén hatalmas szívességet teszünk a kézbesítési és elköteleződési arányainknak.

Az e-mail marketing, a hírlevél minden iparág számára nélkülözhetetlen, a rutinszerű tisztítás pedig jótékony hatással lehet a vállalati adatjelentésekre és a konverziós rátára. Mindaddig, amíg rutintisztításokat hajtunk végre, fenntarthatjuk a megnyitási és átkattintási arányokat, kezelni tudjuk a visszafordulást és spamnek jelölést, valamint egy olyan értékes e-mail lista birtokában lehetünk, amely egyénre szabott célzásokkal meghozza gyümölcsét. Még csak most ismerkedsz a hírlevelezés alapjaival? E-mail marketing kezdőknek sorozatunk a segítségedre lehet!

Lőrinczi Emese

Bloggerként kezdtem, a PPC világában folytattam szakmai tanulmányaim, a FutureManagement csapatában pedig tartalommenedzsertként találtam meg a helyem. A neuromarketing, a szövegírás, és az online tér mindig megújuló trendjeinek világa a szenvedélyem.

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
crossmenuchevron-down