3 kihagyhatatlan Facebook kampánytípus

2018.08.06.
A cikk írója:
Oláh Berti

Facebook - lehet szeretni, lehet utálni, de a hazai piacon még mindig megkerülhetetlen tényező, ha bevételszerző kampányokról van szó. Éppen ezért mi is aktívan támaszkodunk rá, amikor ügyfeleink és saját kampányainkat elkészítjük. Most megosztjuk Veletek azt a 3 kampánytípust, amit sosem hagyunk ki, többnyire állandóan futtatjuk. Alapvetően 3 dologra koncentrálunk ezekben: közösségépítés, webforgalom és remarketing. Közben egy pillanatra sem elfelejtve, hogy ezek együttes, szinergikus hatása fog igazán hatásos eredményeket elérni. Hiszen a cél, hogy az ismeretlenből visszatérő vásárló legyen. De nem rohanhatunk ajtóstul a házba, ezért nem egyből termékreklámokkal bombázzuk, hanem elindítjuk egy utazáson. Egy utazáson, mely a Facebook oldallal kezdődik, és elköteleződéssel ér véget. Lássuk, hogyan.

Facebook kampánytípus - közösségépítés

Az organikus Facebook elérés 5% alatt van már jópár hónapja, ezért tévedés azt hinni, hogy aktuális követőinket el tudjuk érni megfelelő posztokkal. Ezért minden egyes alkalommal partnereinknél reklámköltségeiből csoportosítunk el egy kisebb összeget arra, hogy a legjobban teljesítő posztokat kiemeljük, és megmutassuk követőink összes tagjának, illetve a Facebooknak köszönhetően az ő ismerőseiknek is.

Emellett még mindig alkalmazunk új követőket toborzó kampányokat. Igen, bármennyire is régimódi, és egyre magasabb az egy főre jutó költség, még mindig effektív az efféle kampány. Célzásnál klasszikusan nem demográfiai jellemzők alapján finomítunk, hanem egyéni és hasonló célközönségeket alkalmazunk. Hogy miért? Roppant egyszerű. Sokkal pontosabb egy meglévő adatbázis alapján dolgozni, mint nekünk megpróbálni körülírni emberek csoportját.

Hasonló célközönséget jellemzően az alábbi adatbázisokból készítünk:

  • releváns webáruház/weboldal látogatók pixel alapján
  • Facebook követők
  • hírlevél-feliratkozók

(Aki esetleg még nem tudná: a hasonló célközönség elve abban rejlik, hogy a Facebook elemzi az általunk biztosított adatbázis tagjait, és hozzájuk hasonló személyeknek mutatja meg a hirdetéseinket, akik emiatt nagyobb valószínűséggel fogják kedvelni oldalunkat.)

webforgalom

Egyéni célközönségeket pedig többnyire hirlevelek és  elköteleződés alapján szoktunk létrehozni. Hirlevelet akkor használunk, ha kicsi az átfedés a hirlevél feliratkozók és a Facebook oldal követők között - például ha offline vannak gyűjtve az e-mail címek. Az elköteleződés alapú egyéni célközönséggel (engagement) azokat a személyeket tudjuk elérni, akik valamilyen interakcióba léptek már Facebook oldalunkkal, de még nem követték be. Ez a kampánytípus kiválóan működik együtt a fent említettel: ha az organikusan is jól teljesítő posztjainkat kiemelve azokat látják a követők ismerősei is, és ők valamilyen reakciót adnak rá, akkor ez a hirdetéstípus felajánlja nekik, hogy kedveljék oldalunkat.

Webforgalom generálás

A második nagy kampánytípussal, amit alkalmazunk, általánosságban forgalmat visz át a weboldalra. Itt sem támaszkodunk a demográfiai célzásra, csupán finomítunk vele. Természetesen szerepet kapnak a hasonló célközönségek, de külön célzást alkalmazunk a már meglévő Facebook követőkre is. Hogy mely webhelytartalmakat jelenítünk meg, az már stratégia kérdése, de a leggyakoribbak a blogbejegyzések, gyakori kérdések oldalak, webáruházaknál pedig kategóriaoldalak. Minden olyan, ahol a hirdetésre kattintó megismerheti, hogy mivel foglalkozik partnerünk, és az egyes termékek/szolgáltatások felkelthetik az érdeklődését.

Ezek a kampányok kiválóan alkalmasak olyan A/B tesztekre, melyekben a célcsoportunkon tesztelünk többféle akciót, kedvezményt, csomagot. Bármit, amivel a termékeink méginkább az ő igényeikhez igazíthatóak. Tesztelhetünk például többféle üzenetet, csomagolást, terméket, de felfedezhetünk újfajta célcsoportokat is, őket is megcélozva. Minden csupán stratégiai szemléletünkön és nyitottságunkon múlik. Azoknál az ügyfeleinknél például, ahol a termék érdekes lehet vállalkozóknak és mezei fogyasztóknak egyaránt, külön hirdetéscsoportokkal készülünk.

Ennél a kampánynál technikailag kulcsfontosságú még 2 dolog: jól rendszerezzük a hirdetési fiókunkat, és úgy cimkézzük a hirdetéseinket, hogy egyértelműen ki tudjuk mérni az Analyticsben, melyik célzás és kreatív mekkora forgalmat eredményezett.

weboldal forgalom generálás

Kitekintés: mi hogyan rendszerezzük a Facebook hirdetési fiókokat?

Fontos a logikus kampányszerkezet kialakítása. Egyrészt, ha új személyeket vonsz be - mondjuk egy ügynökségre bízod a kommunikációdat - gyakorlatilag magyarázat nélkül át fogják látni a teljes rendszert. Másrészt Neked sem kell órákat eltöltened azzal, hogy megtaláld a helyes információt. 3 szint van: kampány, hirdetéscsoport és hirdetés.

De lássuk a rendezés módját:

  1. Kampánycélok mentén rendszerezünk először: így külön kampányt kap a követőgyűjtés, az elköteleződés növelés, a webforgalom generálás, és a remarketing. Persze, ha vannak termékek is, akkor a termékkatalógus kampányok is.
  2. A kampányokon belül a különböző célzások és elhelyezések mentén kialakítjuk a hirdetéscsoportokat. Külön elhelyezést készítünk minden platformra: Facebookra, Instagramra - külön story és feed - és Messengerre is. De demográfiai adatok alapján is válogatunk, illetve itt teszteljük a különböző hasonló célcsoportokat. Például minden esetben összehasonlítjuk különböző hirdetéscsoportokkal a weboldal és a Facebook követők alapú hasonló célcsoportok eredményeit. Fontos figyelni az elnevezésekre, hogy már név alapján tudjuk azonosítani telefonról is a különböző csoportokat.
  3. Utolsó lépésként érkeznek a különböző hirdetések, kreatívok, céloldalak. A Facebook már remek automatizmusokat biztosít a kreatívok tesztelésére, így nem kell külön számtalan kombinációt készíteni, a Facebook megteszi helyettünk. Ezt nevezik dinamikus kreatívoknak.
facebook kampány struktúra

Remarketing kampányok

Talán a legtöbbet emlegetett Facebook kampánytípus, mert lehet nagyon rosszul, és nagyon jól is csinálni. Biztos mindenkinek megvan az az érzés, amikor egy-egy szálláskereső weboldal böngészése után a Facebook falunk televan jobbnál jobb hotelekkel, ajánlatokkal, tippekkel. Ez a rossz fajta remarketing, és sajnos a legtöbb fogyasztónak pont emiatt utálatos véleménye van a remarketing kampányokról. Pedig a jól felépített remark nagyon szépen tudja szolgálni a vállalkozásunk pénzügyi céljait, és visszaterelni az oldallátogatókat a félbehagyott munkamenethez.

Kampányaink kialakításakor mi is természetesen készítünk klasszikus kosárelhagyó hirdetéscsoportokat. Ehhez 2 dolog kell: pixel elhelyezés, és Facebook termékkatalógus importálása. Ha ezek megvannak, akkor egy alacsony frekvenciájú remarketing kampányt készítünk, kifejezetten a kosárelhagyókra és az egyes termékeket megtekintő oldallátogatókra.

Szolgáltatók esetén már más a helyzet, ott általában bizonyos cikkek olvasóinak szoktunk más bejegyzéseket megmutatni, illetve az oldalon töltött idő, és a megtekintett oldalszámok mentén készítünk különböző remarketing csoportokat. Fontos, hogy ezen kampányok alapja, hogy ismerjük, a látogatóink mit csinálnak az oldalunkon, ugyanis csak így tudunk számukra érdekes tartalmakat megmutatni.

Természetesen a munka koránt sem ér véget a hirdetések elindításával, sőt. Ezután következik a véget nem érő optimalizálás, tesztelés, reportálás ügyfeleinknek. Ha beválik az egyik helyen egy hasonló célcsoport, akkor leteszteljük egy másikon. Közben figyeljük a viselkedést, ügyfélútvonalat, ami alapján aztán újabb pontokon tudunk forgalmat visszaterelni. Új kreatívokat tesztelünk, új szlogeneket találunk ki, és így tovább. Az optimalizálás sosem ér véget.

remarketing folyamat

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, 
várjuk az üzenetedet!
Küldés

Iratkozz fel most!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Feliratkozom
Lépj be
velünk együtt
a jövőbe!

Bizonyítványaink:

crossmenuchevron-down