3. rész: Így épül fel teljesen egy Facebook oldal

2018.08.02.
A cikk írója:
Oláh Berti

Mielőtt nekiállnál az olvasásnak: ha még nem töltötted le a Facebook Page applikációt telefonodra (Android, IOS), akkor mindenképpen tedd meg. Jelentkezz be, és használd.

Facebook oldal alapadatok, amik nem hiányozhatnak 

Eddig biztosan Te is eljutottál, és nyugi, nem végig ilyen szintű alapdolgokról fogunk beszélni. De ezek olyan alapbeállítások, amiknek meg kell lennie:

Amikor létre kívánjuk hozni Facebook oldalunkat, egy elég kellemes varázslóval van dolgunk, aki lépésről-lépésre végig vezet minket a folyamaton. Az elején meg kell adni a kategóriát – itt természetesen a saját jellemzőnket válasszuk. A következőkben a választott kategória alapján még szükség van pár adatra: név/telefonszám/cím/iparág. Illetve felhasználónév.

Apropó felhasználónév: kulcsfontosságú, mert ez lesz a közvetlen hivatkozásodban. A legjobb, ha ugyanazt a nevet használod itt is, mint ami az oldalad neve, persze egyben, ékezetek nélkül. Ha esetleg foglalt, akkor se csüggedj, próbáld meg kreatívan megoldani, és lehetőség szerint Instagram-on is ugyanazt a nevet használd.

Ha ezzel is megvagy, akkor igazából egyszerű dolgod van: adj meg minden olyan információt, ami hasznost lehet azoknak, akik kapcsolatba akarnak lépni Veled. Ne gondold, hogy „engem ismernek”, vagy „tudják, hol a boltom”. Minden lehetséges adatot adj meg, még a parkolás típusát is, ha van ilyen.

Mutatjuk a legfontosabbakat. Természetesen telefonon, hiszen a hazai felhasználók 92%-a mobilon Facebookozik. 5.4 millió ember.

Fm - Amikor létre kívánjuk hozni Facebook oldalunkat, egy elég kellemes varázslóval van dolgunk, aki lépésről-lépésre végig vezet minket a folyamaton. Az elején meg kell adni a kategóriát – itt természetesen a saját jellemzőnket válasszuk. A következőkben a választott kategória alapján még szükség van pár adatra: név/telefonszám/cím/iparág. Illetve felhasználónév.

Hol tudod mindezt beállítani?

Javasoljuk, hogy a beállításokat számítógépen végezd el. Menj fel a vállalkozásod Facebook oldalára, és a bal oldalon található lapfülek közül válaszd ki a Névjegyet. Itt minden adatot meg tudsz adni, ami a vállalkozásod megtalálása szempontjából nélkülözhetetlen.

Lapfülek, sablonok, gombok

Fm - Amikor létre kívánjuk hozni Facebook oldalunkat, egy elég kellemes varázslóval van dolgunk, aki lépésről-lépésre végig vezet minket a folyamaton. Az elején meg kell adni a kategóriát – itt természetesen a saját jellemzőnket válasszuk. A következőkben a választott kategória alapján még szükség van pár adatra: név/telefonszám/cím/iparág. Illetve felhasználónév.

Ha beállítottál minden adatot, akkor következhet az oldalad vállalkozásodhoz igazítása. Ez természetesen nem teljesen egyedi kinézetet fog neked biztosítani, csupán a Facebook oldal állandó részleteinek sorrendjét tudod módosítani: a lapfülek láthatóságát, sorrendjét, és hogy milyen CTA (call to action) – felhívás cselekvésre gombot használj. Mutatjuk, hogy éred el ezeket a beállításokat, és mit csinálj velük.

Ahhoz, hogy ezt elérd, kattints a beállítások fülre a jobb oldalon, majd utána a bal oldali listán válaszd ki az elrendezéseket.

Fm - Amikor létre kívánjuk hozni Facebook oldalunkat, egy elég kellemes varázslóval van dolgunk, aki lépésről-lépésre végig vezet minket a folyamaton. Az elején meg kell adni a kategóriát – itt természetesen a saját jellemzőnket válasszuk. A következőkben a választott kategória alapján még szükség van pár adatra: név/telefonszám/cím/iparág. Illetve felhasználónév.

Melyik a vállalkozásodhoz való? Egyrészt a Facebook is ajánl fel lehetőségeket, másrészt pedig utána bármikor tudod módosítani az egyes lapfülek sorrendjét, és azt is, hogy egyáltalán láthatóak legyenek-e. Módosítsd mindkettőt kedvedre bátran, de ne feledd, érdemes az emberek által gyakran használt és megszokott tartalmakat előre sorolni. Gondolkodj logikusan, emeld ki az előnyeidet: sok és pozitív értékelésed van? Irány előre. Webshopod van? Akkor láttasd a termékeidet – mert ugye, fel van töltve a teljes árukészleted Facebookra is. Ha szolgáltatsz, akkor jelenítsd meg szolgáltatásaidat. Ha sok videód van, akkor tedd azokat előre. Csak rajtad múlik, mit hozol előre oldaladon.

Gombok

Biztosan Te is tudod, hogy helyezhetsz el gombot a borítóképed alatt. Többféle lehetőség közül választhatsz, tetszés szerint. A választásodat az határozza meg, hogy mi az üzleti célod. Webshop esetén használj átvezető gombot, de bátran javasoljuk, hogy hagyd meg a klasszikus üzenetküldést is, mert apasztalataink szerint sokan szívesen küldenek a Facebookon üzenetet. Teszteld ezt is bátran, illetve időszakosan is változtatsd.

Beállítása pofonegyszerű – vidd az egered a gombra, és máris megtalálod a gomb szerkesztése lehetőséget.

Felhasználókezelés

Kinek van hozzáférése az oldaladhoz, és milyen mértékben? Remek kérdések ezek. Először is tisztázzuk a szerepköröket, és a beállítási lehetőséget. A szerepkörök jogosultságai lefelé egyre jobban szűkülnek.

Szerepkörök

  • Adminisztrátor – teljeskörűen képes bármit módosítani, akár a szerepköröket is. Hirdethet, posztolhat, törölhet, módosíthatja az oldal beállításait.
  • Szerkesztő – az oldal tartalmi elemeit módosíthatja. Posztolhat, válaszolhat, moderálhat.
  • Moderátor – a beérkező tartalmakkal dolgozhat. Válaszolhat, törölhet, küldhet üzenetet.
  • Hirdető – indíthat kampányokat az oldal nevében, és láthatja az eredményeket.
  • Elemző – csak a hirdetések eredményeit látja, ő maga nem indíthat kampányokat.

Fm - Amikor létre kívánjuk hozni Facebook oldalunkat, egy elég kellemes varázslóval van dolgunk, aki lépésről-lépésre végig vezet minket a folyamaton. Az elején meg kell adni a kategóriát – itt természetesen a saját jellemzőnket válasszuk. A következőkben a választott kategória alapján még szükség van pár adatra: név/telefonszám/cím/iparág. Illetve felhasználónév.

A legfontosabb, hogy Te, a vállalkozás tulajdonosa MINDIG rendelkezz adminisztrátori jogkörrel. Ezt nem győzzük elégszer hangsúlyozni. Hogy munkatársaidnak, partnereidnek milyen szintű hozzáférést adsz, az már rajtad múlik.

Mi ügynökségként a Vállalkozáskezelőnkben kérünk mindig hozzáférést az oldaladhoz és a hirdetői fiókodhoz is. Így semmilyen bizalmi információt – bankkártyaadatok, jelszavak – nem cserélnek gazdát. Ez így tiszta, ha bárki máshogy akarná csinálni, kezeld fenntartásokkal. Minden valamire való ügynökség Vállalkozáskezelőn keresztül dolgozik.

Ahhoz, hogy hozzáférést kaphassunk, 2 adatra van szükségünk:

  • Facebook oldalad felhasználóneve
  • Hirdetési fiókod száma

Ezzel hozzáférést kérünk, amit természetesen Neked kell elfogadnod, tehát senki sem tudja ilyen módon megszerezni az adataidat csak úgy. Ha ügynökséggel dolgozol, akkor a szerepkörök között ezt fogod látni:

Fm - Amikor létre kívánjuk hozni Facebook oldalunkat, egy elég kellemes varázslóval van dolgunk, aki lépésről-lépésre végig vezet minket a folyamaton. Az elején meg kell adni a kategóriát – itt természetesen a saját jellemzőnket válasszuk. A következőkben a választott kategória alapján még szükség van pár adatra: név/telefonszám/cím/iparág. Illetve felhasználónév.

A Facebook ráadásul figyeli  a tevékenységeket, így bármikor le tudod ellenőrizni, ki mit csinált az oldaladon.

Sztori, logó, borító és egyéb képek.

Végül nézzük a képi világot. Ezek viszonylag egyszerűek, a következetesség és az egységesség a 2 legfőbb szempont. Biztosan tudod, hogy a vállalkozásod profilképe négyzet, ezért logo készítésnél mindenképpen vedd ezt figyelembe. Nem is feltétlen kell az egésznek annak lennie, a FutureManagement Facebook oldalán is egy minimalista logo szerepel, ami négyzet formátumú.

A borítókép még 1 éve komoly fejtörést okozott, mert a profilkép akkor még rajta tartózkodott. Így akár lehetett játszani is vele. De mára ez megszűnt, ami nagy könnyebbség, mert nem kell azon izgulni, hogy a megálmodott design nem lesz ugyanolyan telefonon és számítógépen. Jó tipp viszont, hogy állítsd be telefonról – az említett statisztika, tudod, 5.4 millió ember telefononról Facebookozik – és akkor biztosan jó lesz a végeredmény. A méretarány jelenleg: 820x340. Tehát az ilyen arányokban készített kép fog jól passzolni. Ez nem azt jelenti, hogy a felbontása is ekkora legyen, törekedj a kiváló minőségű képekre.

Sztori

Ez egy viszonylag új lehetőség a Facebookon, nem összekeverendő a 24 óráig tartó történettel, amit Instagramon és Facebookon egyaránt meg tudsz osztani. Ez egyfajta történet, hitvallás, gondolatok saját vállalkozásodról. Érdemes tehát ezt is kitölteni. A névjegy szekcióban szerkeszthető, és vállalkozásod oldalának a jobb felén fog megjelenni. Beállíthatsz képet borítóként, illetve annyi szöveget osztasz meg benne, amennyit gondolsz, itt nincs karakterkorlát, mint sok más esetben.

Használd történetmesélésre: írd le, honnan indultál, hová tartasz, mely értékek fontosak számodra, mit szeretnél nyújtani az embereknek, mi a célod. Egyfajta misszió, vízióként.

Fm - Amikor létre kívánjuk hozni Facebook oldalunkat, egy elég kellemes varázslóval van dolgunk, aki lépésről-lépésre végig vezet minket a folyamaton. Az elején meg kell adni a kategóriát – itt természetesen a saját jellemzőnket válasszuk. A következőkben a választott kategória alapján még szükség van pár adatra: név/telefonszám/cím/iparág. Illetve felhasználónév.

Állíts be mindent, légy következetes, és biztosítsd az embereknek, hogy minél több információt megtudjanak Rólad. Közben pedig újult meg időszakosan, cseréld le képeidet, és frissítsd a változásokat, ha történnek.

Elevenítsd fel a korábban tanultakat:

  1. rész: Kezdjük az alapoktól – célcsoportképzés a tudatos kommunikációért
  2. rész: Stratégia tervezése – iránytű a kommunikációdhoz

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, 
várjuk az üzenetedet!
Küldés

Iratkozz fel most!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Feliratkozom
Lépj be
velünk együtt
a jövőbe!

Bizonyítványaink:

crossmenuchevron-down