fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-03-28

3+1 hasznos tipp, mire figyelj a Home Office során

11 perc olvasási idő

A Koronavírus visszaszorításának reményében és a globális gazdaság lehető legstabilabbá tételében nagyon sok vállalkozás szerte a világon megtesz mindent, amit csak lehet. Ennek egyik legfontosabb rendelkezése a szükségtelen személyes interakciók korlátozása ügyfelek és kollégák szintjén. A dolgozók egy részét vagy egészét engedik otthonról dolgozni, az ügyféltalálkozók pedig átterelődtek az online térbe, videóhívások formájában. Ennek mi Bertivel kimondottan örülünk, mert debreceniként a legidőrablóbb jelenség volt poroszkálni az M3 bevezetőn úton Budapestre hétfő reggel. Ezzel értékes időhöz jutottunk mi is és rajtunk kívül még sok más cégvezető, amit érdemes jól befektetni. Tudjuk egyáltalán nem könnyű az átmenet és teljesen, vagy részlegesen átállni egy Home Office működési modellre.

A legnagyobb problémát a megszokott és jól kialakult rutinok elvesztése jelentheti. Emellett a Home Office esetében az elején sokaknál a produktivitás is elmarad majd a vártnál, hiszen a más működési struktúra, az új helyzetek mindenképpen jelentkeznek. Ez természetesen egyénfüggő kire milyen hatással lesz. Van aki dekoncentrált és levert, van aki hiperaktív és extra hatékony lesz.

Minden csak tapasztalás, jó szervezőképesség és fókuszállás kérdése.

FM HO

Otthonról jelentkezik a FutureManagement csapata

2020 március 16-án megváltozott a napi rutinunk. Szüleink, nagyszüleink és mindannyiunk biztonsága érdekében bizonytalan időre Home Office-ba vonultunk. Az első napokban még rengeteg kérdés motoszkált bennünk. Hogyan lehetnénk hatékonyak, ha mindenki otthon gubbaszt? Azóta már letisztultak a dolgok. Minden éppúgy történik, mint eddig, csak a távolság és a helyszín változott. Ideiglenesen. Szerettünk volna ennek az időszaknak emléket állítani, egyúttal pedig példánkkal segíteni mindazoknak, akik hasonló helyzetbe kényszerültek és most bontogatjáj szárnyaikat a Home office során.

Mi így birkózunk meg a kialakult helyzettel.

Home Office - Future Management - Online Marketing Ügynökség

Most azonban nézzük meg mik azok a tényezők, amivel egy Home Office munkavégzés során számolnod kell.

1. A probléma: Elszigeteltség

Jeff Ong, az Automattic egy közel 1000 fős cégcsoport tervezési igazgatója elmondta, hogy a vállalatuknál a kezdeti átállás drasztikus volt számára. Főleg mivel munkatársai nem igazán voltak Home Office kompatibilisek, nem igazán használták ezt a működési formát a cég életében.

„Mi amolyan fizikai „gondolkodók vagyunk”. Az irodáinkban az alkalmazottak alakítják kreatív problémamegoldó izmaikat azzal, hogy együtt vitatkoznak, foglalkoznak és ünnepelnek. Még az olyan látszólag nem munkás tevékenységek is, mint például a kávé vagy ebéd megragadása, vagy egy karaoke kirándulás, elősegíthetik a munkatársak nem verbális, egyedi kommunikációs készségeinek fejlesztését. Amikor azonban a munkavállalók távolról mennek, ezek a napi lehetőségek eltűnnek. És mivel a felelősség az egyénre vonatkozik, valószínűleg inkább a munkára, mint a kapcsolatok kiépítésére összpontosítják időt – vagyis gyakran elszakadnak a munkatársaktól, és több időt töltenek a kommunikációval és az igazodással, mintha egy irodában lennének.”

Mi jelentette számukra a megoldást?

A digitális eszközökhöz való csatlakozás.

Az elszigeteltség érzésének elkerülése érdekében kifejezetten sok időt és figyelmet kell fordítani az értelmes kapcsolatok és kommunikációs készségek létrehozására és fenntartására. A kollégákkal való kapcsolat apró dolgokkal indul. Videó megbeszélések, jó reggelt üzenetek, státuszriportok, stratégiai tervezés. Majd a nap folyamán folytatódik azzal, hogy kicsit lazítva a gyeplőn, ostoba mémekkel és történetekkel segítjük egymást túl lendíteni a holtpontokon, ami hihetetlen, de jól működik. Fontos a humor, a bizalom, a kiszámíthatóság és a transzparens vezetői kérések megfogalmazása ebben az időszakban, ami mindenki számára új és bizonytalan.

2. Probléma: Az egység hiánya

Omna Toshniwal, a MetaMask termékmenedzsere szerint, az egymástól távol eső irodákban tartott egyeztetések segítettek megőrizni az állandó kreatív ötletek áramlását. Ezek a közös találkozások elmélyítették a flowt és a nap végére minden felmerülő kérdésre sikerült professzionális megoldásokat találniuk. A Home Office ideje alatt nehéz ezt a brainstormingot effektíven levezetni és fentartani. Ennek egyik oka az, hogy otthonról nem mindenkinek ugyan olyan a produktivitása és a munkamenetrendje.

Mi lehet ebben az esetben a megoldás?

Rendszeresen ütemezett bejelentkezések és rugalmas menetrend.

Mindenki magának dönti el, hogy mikor ül le a gép elé, mikor tart ebédszünetet, és mikor jön el annak az ideje, hogy elköszön a feladataidtól. Rendszernek azonban lennie kell. A hétvége pedig továbbra is szent és sérthetetlen. A szülőknek kiemelten nehéz dolga van ebben a helyzetben, kisgyermekes apukaként azért erről van némi fogalmam. A napi feladatok ellátása mellett a gyerekekkel is kell foglalkozni és amikor itthon vagyok igényli is a társaságom.

A FutureManagementnél azonban ez sosem volt probléma, minden esetben olyan időpontokat találunk, amely nekem is megfelel minden tekintetben. Ugyan így tekintettel vagyunk egymást magán és személyes elfoglaltságaira, így mindig meghatározunk egy aktuális napirendet, amit betartunk.

Nekünk általában a délelőttök a check-in időpontok, amikor aktuálisan minden projektcsoporttal leegyeztetünk minden fontos megoldásra váró feladatot. Mivel dedikált meetingjeink vannak, így a flow is tud szépen áramolni és csak azok a kollégáink vannak az aktuális videó beszélgetésbe becsatornázva, akikre az ténylegesen vonatkozik. Így időt, energiát spórolunk és van lehetőség a kreatív ötletelésekre és azok megvalósításaira.

3. probléma: A kiégés

Rachael Kleinman, az InVision főszerkesztője számára a távoli munka egyik legnagyobb kihívása valójában a napi zavarok kezelése és azok elhárítása volt, amely gyakran kiégéshez vezetnek. „Arra gondolok, hogy a reggeli bejelentkezéstől az éjszakai kijelentkezésig szuper koncentrált és produktív vagyok. Ha viszont nem figyelek és túlterhelem az elmém, nem tartok kisebb-nagyobb szüneteket és görcsösen meg akarok oldani nehéz helyzeteket, teljesen elfáradok. Kiégek. Ilyenkor napok kellenek, hogy újra önmagam legyek.”

Mi a megfelelő megoldás erre az esetre?

Folyamatos pihenőidők beiktatása, test-és lélek ápolása

Az otthoni munkavégzés esetén jobban összemosódhat a munkaidő és a pihenőidő közti vékony határvonal és emiatt gyakran elveszíthetjük időérzésünket is. A folyamatos elérhetőség kötelezettsége kelthet bennünk olyan érzést, hogy megállás nélkül dolgozunk. Éppen ezért mi az FM-ben továbbra is megtartjuk a napi 8 órás munkaidőt hétköznap és tiszteletben tartjuk kollégáink magánéletét is, így hétvégén nem keressük őket munkaügyekben. Fontos ez, mert ahhoz ugyanis, hogy az ember megfelelően kipihenje magát, alapvető fontosságú, hogy fizikailag és pszichológiailag is képes legyen kikapcsolni. Mi igyekszünk a napi munkamenetbe is egy kis közös pihenést, mókás pillanatot csempészni. Mindemellett arra törekszünk, hogy a legkülönfélébb módokon tudjanak munkatársaink kikapcsolni. Így, ha éppen egy ebéd utáni online pilates kell a szellemi frissesség megtartásához, nem gördítünk elé akadályokat. A lényeg, hogy mindenki felelőségteljesen és a tőle elvárható legmagasabb színvonalon végezze el a munkáját. Így nagyobb eséllyel lehet elkerülni a fásultságot, letargiát és a totális kiégést.

+1 Útravaló

Mindhárom példa tökéletesen megmutatja, hogy felelős vezetőként irányítanod kell a céget és vele együtt a benne dolgozókat. A megváltozott körülmények ellenére tudnod kell három rendkívül fontos alapvetést, ami nélkül nem fog menni a távoli üzemmódba kapcsolás.

  • Határozz meg pontos feladatokat
  • Tűzz ki célokat és határidőket
  • Ellenőrizz és támogass

Ha cégvezető vagy hagyd végre, hogy az a munkavállalód rugalmasan teljesítse a rá kiszabott feladatot. Kvalitásai függvényében lesz, akinek ez 6 óra alatt összejön míg másoknak kell a 8 óra. Lehet, hogy az elején megszédül a fene nagy szabadságtól, de hidd el hálás lesz azért, hogy bízol benne és teret engedsz neki.

Ha munkavállaló vagy, akkor érdemes a rugalmas időkereteket produktívan kihasználni, beiktatni szüneteket és nem visszaélni azzal, hogy most kicsit lazább a gyeplő. Ha elvégzed a munkád és a WOW, a FIFA meg a GTA nem megy a munka és a határidők rovására, akkor igenis kapcsolj ki és meríts erőt. Kelleni fog, mert a járványügyi helyzet miatt benne van a pakliban, hogy nem csak hetekre kell berendezkednek otthon.

Future Management - Online Marketing Ügynökség

Ha te is kihoznád a maximumot az otthoni munkavégzésből, vagy csak érdekel, mi hogy csináljuk, akkor kövess minket Facebookon, ahol hamarosan nagy bejelenést teszünk!

Ha kíváncsi vagy, nekünk mi a napi pozitív, iratkozz fel karantén mesék hírlevél sorozatunkra, ahol az a célunk, hogy oldjuk a feszültséget és beszélgessünk veletek! Aktuális hírekért és érdekességekért pedig kövess minket Instagramon.

További HO tippeket, trükköket és történeteket szeretne? Íme néhány kedvenc írásunk.

4 home office tévhit – ha cégvezető vagy, olvasd el!

Home office – Én így csinálom

10+1 stresszkezelési módszer karantén idején

Így dolgozz otthonról! 20 home office tipp

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Digitális nomád praktikák

Digitális nomád praktikák

10 napig digitális nomádként dolgoztam New Yorkban. Összegyűjtöttem azokat a praktikákat, amelyek fontosak a digitális nomád léthez. Te belevágnál?