Miért fontosak az adatok?
Röviden, de az ősrobbanástól indulnánk, mert szeretnénk, ha belátnád, amit vállalkozóként néha könnyen figyelmen kívül hagyunk: a véleményünk csupán egy a sok közül. Nem alapozhatunk üzleti döntéseket a saját véleményünkre. Kiinduló pontnak, megérzésnek kiváló, de amíg nem támasztják alá valós piaci adatok és tesztelések eredményei, addig pontosan ennyinek kell tekinteni: véleménynek. Az ember hajlamos úgy gondolkodni, hogy mindenki úgy vélekedik, ahogyan ő, pedig ez a legritkább esetekben van így.
Adatra a jobb döntéshez van szükség. Összerakhatunk mi weboldalt, tervezhetünk új ügyfélútvonalat vagy korszakalkotó csomagokat, adatok nélkül nem piaci, hanem önkényes döntéseket fogunk hozni. Ezért mérni kell, és elemezni. Így válik minden egyes hirdetés jobbá, mint az őt megelőzők, mert a tapasztalatokat beépítjük.
Az 5 legfontosabb Facebook Insights mérőszám
Leszögeznénk elöljáróban, hogy a Facebook Insights rengeteg adatot tartalmaz, melyet az üzleti profilod Insights pontja alatt érhetsz el, a borítókép fölötti sorban. Rákattintva az összegzés jelenik meg először, melyen rengeteg adatot találsz, ráadásul összehasonlítva az előző 7 nap eredményeivel. Bal oldalon találod az eredményeket részletezve, kategóriánként. Minden kategóriába belépve pedig felül tudod módosítani az időtávot, ahol vizsgálódni szeretnél.
Nézzük, melyek azok, melyek azok, melyeket mindenképpen figyelemmel kell kísérned, és hol találod őket:
- Elérés: tudd meg, mennyien érik el oldaladat organikusan – fizetett hirdetések nélkül, és hirdetések mellett. Ezt azért javasoljuk kezdésnek, hogy lásd, mennyi emberhez jut el egy-egy bejegyzésed hirdetés nélkül. Ezen alapvetően tudsz javítani ütős tartalmakkal, de a Facebook visszaszorította az organikus elérést. Igazán hirdetésekkel tudod növelni az elérést.
- Oldalmegtekintések szekciónként: a tábla megmutatja, hogy az oldaladat megtekintők melyik szekciókat nézi meg külön. Ez segíthet az oldalad jobb elrendezésében, hiszen azokat a részeket, melyeket többen is megnéznek, érdemes előre hozni, és nagyobb figyelmet fordítani rájuk. Például, ha sokan elolvassák az értékeléseket, akkor tedd be őket az oldal elejére úgy, ahogyan a tegnapi cikkben olvastad, és gyűjts minél többet.
- Oldalmegtekintések eloszlása: ezek az adatok segítenek jobban az feltérképezni, hogy oldalad megtekintői milyen alap demográfiai adatokkal rendelkeznek: életkor, nem, lakóhely, és eszköz. Ezeket találod meg itt, az oldalmegtekintés második tábláján.
- Követőid aktív állapota: nagyon fontos mutató, segít megfelelően időzíteni a tartalmaidat. Értelemszerűen akkora kell a megosztásodat időzíteni, amikor a legtöbben aktívak. Ezt a bejegyzések rész alatt találod.
- Emberek: ismerd meg közelebbről azokat, akik már követnek, akiket elérsz, és azokat, akik reagálnak a tartalmaidra. Hasonlítsd össze célcsoportoddal, hogy valóban azoknak juttatok-e el tartalmaidat, akiket el kívánsz érni.
Bejegyzések eredményei
A bejegyzéseid eredményeit szétszedve meg tudod tekinteni a bejegyzések rész második felében. Táblázatba szedve találod meg a legfontosabb információkat – elérés és elköteleződés – de sokkal fontosabb információkat kapsz, ha rájuk kattintasz. Ezeket láthatod a fenti képen egyik kampányunkból kiemelve. Minden fontos információt megkapsz: különböző reakciók, organikus – fizetett elérés, weboldal és profilkattintás, leiratkozás. Így mindig teljes képet kaphatsz arról, hogyan teljesítenek megosztott bejegyzéseid. Ráadásul tudsz tesztelni, és összehasonlítani az eredményeket, és az eredmények segítenek kiválasztani, mely tartalmakat érdemes külön promócióval még több emberhez is eljuttatni.
Plusz tipp: konkurenciafigyelés
Ahogy a beharangozó e-mailben is olvashattad, készültünk egy extra tippel: a Facebook Insights ugyanis nem csak a saját adataid elemzésére szolgál. Az áttekintésre kattintva, az utolsó részben kiválaszthatunk oldalakat, melyek teljesítményeit nyomon követhetjük. Ez lehet 5 véletlenszerű oldal, de miért ne választanánk a konkurenciát? így láthatjuk, hogy növekedik a követőinek száma, hány bejegyzést osztottak meg az elmúlt hétén, és melyek a legnépszerűbb tartalmaik. Az utóbbit nem itt, hanem a bejegyzések szekcióban találod meg, kiválasztva a figyelt oldalak legnépszerűbb bejegyzéseit. Figyeld tehát, mit csinálnak, és ha szükséges, alakítsd e mentén tartalmaid megosztását.
Elevenítsd fel a korábban tanultakat: