4+1 online marketing tipp az amatőr hibák elkerülésére

Online marketing tipp
Olvasási idő:

Miért nem nő a forgalom? Mi lehet a gond a hirdetéssel? Hol marad a várva várt siker?

Online marketing. Egy kifejezés, melynek jelentősége évről-évre növekszik. A különböző cégek (mérettől függetlenül) igyekeznek felvenni a versenyt az online világban úgy, hogy modern és informatív honlapot készítenek, illetve rendszeresen posztolnak a közösségi média felületein. Mindezeknek egy közös céljuk van, a profitnövelés.

Elsőre talán könnyű feladatnak tűnhet egy honlap készíttetése, vagy a posztok közzététele Facebookon és Instagramon. A legtöbben azonban már az alapoknál hibát vétenek, melynek következtében egyre távolabb kerül az áhitott cél, a siker. Alábbi cikkünk témája 4+1 olyan online marketing tipp, amik segíthetnek az amatőr hibák elkerülésében, valamint fellendíthetik vállalkozásod forgalmát.

1. Kellő forgalom látogatottság nélkül? Lehetetlen.

A látogatottság növelése összetett feladat. Nem elegendő az, ha elkészítünk egy webshopot majd szabadjára engedjük az internet világában, ahol ezer és egy hasonló oldal található. Ahhoz, hogy a weboldalunk sikeres legyen, naponta legalább 700 látogató elérése szükséges. Kissé kedvezőbb a helyzet, ha szolgáltatásnyújtással foglalkozunk, abban az esetben ugyanis minimum napi 300 érdeklődő mondható elegendőnek.

4+1 online marketing tipp az amatőr hibák elkerülésére

Ezen számok viszont megtévesztőek lehetnek, mert ez nem jelenti azt, hogy mindegyik látogató vásárolni is fog. A konverzió mértéke hazánkban átlagosan 2%.

(Konverzió: Az a pont, mely során a marketing üzenet címzettje elvégez – egy a vállalkozás által kívánt cselekvést. Például: hírlevél feliratkozás, termék kosárba helyezése, vásárlás…stb.)

Ennek értelmében 100 látogató közül átlagos 2 fő lesz az, aki a weboldalon végez olyan tevékenységet, amely a végén előidézi magát a vásárlást vagy épp a szolgáltatás igénybevételét.

Így már valószínűleg számodra is egyértelmű az, hogy a nagyobb forgalom érdekében növelni kell a látogatók számát, amit csak egy módon lehet: Ki kell tűnnöd a tömegből! Ehhez pedig az első lépés a megfelelő keresőoptimalizálás, vagyis a SEO.

Mit is jelent ez pontosan?

A SEO szerepe – avagy, a hirdetések nélkülözhetetlen része

SEO nélkül nem készítünk hirdetést és nem írunk blogcikket sem, ezt minden online marketinges jól tudja. Nincs ez másképp a weboldal szövegezésénél sem, melyet alapos kulcsszókutatásnak kell megelőznie. Azonban nem mindegy, milyen kulcsszavakat választasz. A címekben szereplő szavakat érdemes kielemezni a Google Kulcsszótervező segítségével. A kiválasztott kulcsszavak esetén havi 300-1000 keresési mennyiség (kattintás) az ideális, amely már elegendő érték ahhoz, hogy weboldaladat hamarabb megtalálják. Havi 300 kattintás alatt, illetve 1000 fölött egyaránt kevesebb az esély célcsoportod elérése.

A SEO-ról (Search Engine Optimization) bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben IDE KATTINTVA.

Ami az oldaladat illeti, olyan minőségi tartalmat kell közzé tenned, amely megragadja a figyelmet, és 100%-ban kielégíti a látogató igényét. Az „elmegy” kategória itt nem elegendő. Legyen minél informatívabb, letisztult, amely hozzájárul ahhoz, hogy a látogató minél tovább az oldalon maradjon.

2. A bizalom alapja – igényes termékleírás és képek

Valószínűleg te is belefutottál már abba a helyzetbe, amikor a keresett terméket megtaláltad egy webshopban, viszont az csupán 1-2 rossz minőségű képpel volt illusztrálva, valamint a leírás is hiányos volt. Ennek látványa kétségkívül nem volt kellemes, és nem érezted a késztetést, hogy megvásárold azt. Ugye?

Ilyenkor te is – ahogy a látogatók többsége – tovább kerestél addig, amíg nem találtál egy megbízhatónak tűnő webshopot. Ugyanazt a terméket szeretted volna ott is megrendelni, azonban a körítés már teljesen más volt.

Merőben más az élmény, ha az oldal jól strukturált, modern, a termékekről részletes és pontos információk állnak rendelkezésre, illetve a képek minősége is kiemelkedő. Annak érdekében, hogy ne veszítsd el látogatóid figyelmét, amennyiben még nem tetted, tölts fel minden termékhez megfelelő méretű és felbontású fotókat, használj ábrákat melyek szemléltetik az árucikk használatát, valamint készíts részletes és pontos leírást.

A következő információ szintén érdekes lehet számodra, amely csakugyan a fentebb leírt módszer használatára ösztönöz majd. Egy felmérés szerint a fogyasztók legtöbbször ágyban fekve, TV-nézés, vagy épp munka közben rendelnek. Ha a weboldalad nem elég érdekes, figyelemfelkeltő és meggyőző, a látogató szimplán tovább lép. Az online vásárlások időtartama körülbelül 7-8 perc, úgyhogy igyekezz minél gyorsabban megfogni a vásárlót jól elhelyezett hirdetéssel, motiváló szövegekkel, színes és letisztult képekkel, ábrákkal, videókkal.

3. A kevesebb néha több

4+1 online marketing tipp az amatőr hibák elkerülésére

Ne reklámozz mindent (is)! A túl sok információ összezavarhatja a vásárlót, és képtelen lesz a döntésre. A feature/benefit vagy épp a pain points mind egy-egy olyan fogalom az online marketing területén, amely segíthet megérteni, hogyan is kell jól reklámozni.

Feature/benefit (funkció/előny)

Nem mindegy az, hogy azt reklámozod milyen funkciókkal rendelkezik a termék, vagy épp, hogy mire kínál megoldást. Ha végiggondoljuk, alapvetően nem azért vásárolunk mert az adott termék ilyen és olyan tulajdonságokkal rendelkezik, hanem mert megoldást akarunk egy adott problémára. Ez minden vásárlás forrása. Ezért a hirdetés esetén érdemesebb a „benefit” oldalt kiemelned, magyarul milyen előnnyel rendelkezik az adott termék és mire kínál.

Egyszerű példaként vegyünk egy esernyőt. Valószínűleg nem azért fogod megvásárolni, mert prémium minőségű fenyőből készült a markolata, hanem azért, hogy ne ázz meg.

Pain points – Mi az? Mire jó?

A pain points, másnéven fájdalompontok, olyan potenciális problémák, amikkel a vevőknek szembe kell nézniük vásárlás során. Ez vonatkozhat több területre is. Például fájdalompont lehet az, ha a vásárló túl sok pénzt költ egy jelenleg használt szolgáltatásra, vagy ha nem létezik egyszerűbb megoldás egy-egy feladat elvégzésére, amely sok időt és energiát emészt fel.

Nézzünk erre is egy példát: Önnek is fárasztó és unalmas a sorbaállás? Intézze ügyeit otthonában kényelmesen online.

A vásárló könnyebben tud azonosulni a reklámmal akkor, ha az számára is ismerős problémát boncolgat.

A fájdalompontok ismerete és fókuszba helyezése pedig üzleti lehetőségeket fog biztosítani számodra. Elégedettebbé teheted vásárlóidat, növelheted bevételedet, valamint új irányvonalakat is felfedezhetsz, amely kétségkívül versenyelőnyt jelent számodra a konkurenciával szemben.

Mi ebből a tanulság? Fókuszálj a legfontosabb nyújtott előnyre azon termékkel kapcsolatosan, amit hirdetni szeretnél, melyet lehetőleg egy fájdalomponttal hozz összhangba. Elég csupán egy reklámcél is, ha az az egy aduász.

4. Optimalizálásból sosem elég

Néha jöhet egy olyan ihlet, amelyből szöveget alkotva és egy hirdetéshez kapcsolva sok vásárlóhoz elér, forgalom tekintetében pedig emelkedő tendenciát eredményez. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindig így is fog maradni.

A szövegek és a képek idővel kiégnek, az emberek megunják, és egyszerűen közömbössé válik hirdetésed. A maximális idő, melyet egy adott hirdetés meg tud élni maximum 3 hónap. Utána kénytelen vagy optimalizálni, ha továbbra is figyelemfelkeltő szeretnél maradni. A kiégés viszont akár hamarabb is bekövetkezhet. Ezért fontos az, hogy rendszeresen optimalizáljunk és teszteljünk.

4+1 online marketing tipp az amatőr hibák elkerülésére

Ami a pénzügyi oldalát illeti, megéri erre forrást biztosítani, mivel nem biztos, hogy az adott hirdetés valóban hatásos-e. Érdemes folyton ellenőrizni, és ha valami nem megfelelő, módosítani, újra próbálni, tesztelni.

Az egészben az a nagyszerű, hogy ha elhatározzuk azt, hogy tesztelni fogunk, már rövid időn belül kiderül az mi az, ami hatásos és működik, és mi az, ami nem.

Egyszóval ne hezitálj, optimalizálj!

+1 A siker kulcsa a kitartás

Ez talán az egyik legnehezebb feladat, amit meg kell fogadnod: NE ADD FEL!

Hidegzuhanyként érhet majd, ha első hirdetéseid kudarcot vallanak, nem jutnak el a fogyasztókhoz, és nem növel látogatottságot/forgalmat.

Az online marketing világa kihívásokkal teli, ezért kitartónak kell maradnod, amennyiben nem akarsz egy amatőr hiba miatt elbukni. Ha valami nem sikerül, ne töltsenek el rossz érzések, senki sem lehet azonnal profi. Próbáld meg a lehető legjobban megismerni célcsoportodat, változatos reklámokat csinálni, próbálgass és várj. Előbb utóbb el fog jönni a te időd is.

v

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.

Iratkozz fel most!