fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-11-22

5 általános Instagram hiba – ezeket kerüld el, ha márkát akarsz építeni

10 perc olvasási idő
Instagram hiba

Ugye te is arra vágysz, hogy minél sikeresebb legyen céged Instagram profilja? Összegyűjtöttünk pár Instagram hibát, melyek elkerülésével te is elérheted kitűzött célodat.

Nem okozok nagy meglepetést, ha azt mondom, hogy az Instagram a közösségi média egyik vezető platformjává vált. A 2010-ben induló nagysikerű alkalmazásnak mára már 1 milliárd aktív felhasználója van.

Az elmúlt évek során egyre több cég jelent meg az Instagramon, miután rájöttek, hogy a felhasználók elköteleződését tekintve, ez a legerősebb közösségi média csatorna a Facebook mellett.

EGY KIS STATISZTIKA

Egyértelmű tehát, hogy a cégeknek nagy előnyükre válik, ha jelen vannak az Instagramon is. Az emberek egyszerűen kíváncsiak arra, hogy mivel foglalkozik a vállalkozásod ezen a platformon. Bár számos márka jól alkalmazza az Instagram adta lehetőségeket, még mindig sokan küzdenek azzal, hogy növeljék követőik számát. Ennek oka pedig, hogy számos, látszólag apró Instagram hiba, hatással lehet az egész stratégiájukra.

5 INSTAGRAM HIBA-EZEKET KERÜLD EL, HA MÁRKÁT AKARSZ ÉPÍTENI

  1. Instagram-stratégia hiánya
  2. Követők vásárlása
  3. Rossz minőségű képek megosztása
  4. Túlzott promóció
  5. Hashtag rossz használata

1. INSTAGRAM-STRATÉGIA HIÁNYA:

Az Instagram használata cégként felelősségteljes feladat. Ezért mielőtt belefognál a tartalmak gyártásába, fontos, hogy kialakíts egy olyan következetes Instagram-stratégiát, melynek révén megkülönböztetheted magad a többiektől. Na de hogyan csináld?

Instagram hiba

1. Lépés: Légy tisztában a márkád identitásával!

Tudnod kell melyek az értékei, milyen a stílusa és, hogy mit, és hogyan akar közvetíteni. Olyan tartalmakat kell gyártanod, melyek jól tükrözik a márkád személyes céljait. Sok cégnél felmerül az az Instagram hiba, hogy a márka mondanivalójával ellentétes bejegyzéseket osztanak meg, mely zavart okozhatnak a felhasználók körében. Ennek következménye pedig, hogy a későbbiekben leállnak a márka követésével.

2. Lépés: Tudd, hogy mire vágyik a célcsoportod!

Térképezd fel, hogy mit szeretnek, mire kíváncsiak, mi az, ami lázba hozza a követőidet. Nagy segítségedre válhat, ha üzleti profilra váltasz, így részletes elemzést kaphatsz követőid aktivitásáról. Ha ezzel tisztában vagy, sokkal könnyebben vághatsz bele az Instagram bejegyzések készítésébe.

3. Lépés: Építs fel rendszert a bejegyzések gyakoriságában!

Általános következtetés, hogy minél gyakrabban posztol valaki, annál több kedvelést és követőt gyűjthet. De vajon ez a gyakorlatban is igaz? Sokszor a mennyiség a minőség rovására mehet, ezért azt tanácsoljuk, hogy a gyakoriság helyett, inkább a rendszerességre figyelj oda. Két vagy három jó poszt egy héten eredményesebb lehet, mint tíz gyenge. Ha kíváncsi vagy, hogy a különböző közösségi platformokon mikor érdemes posztolni olvasd el alábbi blogcikkünket is.

2. KÖVETŐK VÁSÁRLÁSA:

Ha kissé is fontolgatod a követők vásárlását az Instagramon, van egy apró tanácsunk számodra: ne tedd! Ez az egyik alapvető Instagram hiba, melyet számtalan cég elkövet. A legfőbb probléma, hogy amikor lájkot vagy követőket vásárolsz, nem valódi és elkötelezett vásárlókat, hanem szimpla „robotokat” kapsz cserébe. Ők pedig egészen biztos, hogy nem fognak aktivitást mutatni a márkád felé. Nem fogják a bejegyzéseidet lájkolni vagy megosztani, sőt mi több, még a termékeidet sem fogják      megvásárolni vagy ajánlani másoknak. Akkor pedig mi értelme van az egésznek?

Arról nem is beszélve, hogy rettentően szembetűnő, ha a követőid száma jócskán meghaladja a bejegyzéseidre kapott lájkok számát. Ennek hatására még az is lehet, hogy az eddig elkötelezett követőid is elveszítik a bizalmukat a márkád felé és leállnak az oldal követésével. A követők vásárlása helyett inkább az elkötelezettség kiépítésére összpontosíts!

Tipp: Ha már pénzt szánsz az Instagramra, akkor inkább hirdess, azzal legalább valódi követőket szerezhetsz.

Instagram hiba

3. ROSSZ MINŐSÉGŰ KÉPEK MEGOSZTÁSA:

Az Instagram kétség kívül egy vizuális médium, ezért itt a fotók jelentik a márkaépítés alapját. Gondolj csak bele! A felhasználók képek ezreit görgetik végig egy nap, gyorsan ránéznek a fotókra és a képaláírásokra, majd haladnak is tovább. Csak akkor lassítanak és állnak meg, ha valami felkelti az érdeklődésüket. Azon a bejegyzésen akad meg a szemük, mely friss, eredeti, könnyen befogadható és persze nem utolsó sorban jó minőségű. Rendkívül kiábrándító, ha egy szemcsés és alig kivehető kép jön velünk szembe az Instagramon. Ezért jobb, ha te sem futsz bele ilyen Instagram hibába.

Tipp: Ha azt akarod, hogy egységes képet mutasson az Instagram feed-ed, ugyanazokat a szűrőket és grafikákat alkalmazd mindegyik képen. Így ha valaki a profilodra téved már csupán a fiók színvilága is magával ragadja.

Ki csinálja jól? Taco Bell

A gyorsétterem lánc élénk színeket használva fényképein laza, szórakoztató és fiatalos hangulatot teremt. A Taco Bell figyelemfelkeltő, releváns és sokszor humoros képei mellett rendszeresen kiemeli azokat a fotókat is, amelyeken a vásárlók éppen az ételüket fogyasztják.

4. TÚLZOTT PROMÓCIÓ:

A túlzottan promóciós tartalmak önzők, lusták és ráadásul még idegesítők is. Az Instagramon sikeres márkák azok, akik tartalmas üzeneteket közvetítenek, vizuálisan bemutatják kultúrájukat és kapcsolatot teremtenek követőikkel. Instagram hiba azt gondolni, hogy ezt csak promócióval érheted el!

Tedd fel magadnak ezt a 3 kérdést:

  1. Mit kaphat a közönség a márkádtól, amit máshonnan nem tud?
  2. Hogyan javíthatod a felhasználók elköteleződését?
  3. Hogyan tudsz azonosulni velük?

Szánj egy percet ezek átgondolására és próbáld meg beleképzelni magad a követőid helyébe! Ha az ő fejükkel gondolkozol, könnyebben megadhatod nekik, amire vágynak.

Ki csinálja jól? Ben & Jerry’s

A Ben & Jerry’s egy tejipari vállalat, amely finom fagylaltjairól híres. A lánc Instagram-fiókjának több mint 1,5 millió követője van.

Ahelyett, hogy minden nap promóciós képeket tenne közzé a fagylaltról, kapcsolatot teremt követőivel. Rendszeresen megosztja a rajongói által készített fotókat az oldalán, ezzel is hangsúlyozva, hogy mennyit jelent számára a követők elégedettsége.

5. HASHTAG ROSSZ HASZNÁLATA:

A többi közösségi hálózathoz hasonlóan az Instagram felfedezési folyamatában is fontos szerepet játszanak a hashtag-ek.

A hashtag címkézés lehetővé teszi, hogy mások könnyen megtalálják az adott témával vagy tartalommal rendelkező bejegyzéseket. Azonban nem mindegy, hogy mennyi hashtag-et használunk egy-egy posztban. Az Instagram akár 30 hashtag használatát is engedélyez egy bejegyzésnél, ez azonban nem azt jelenti, hogy minden alkalommal élnünk kéne ezzel a lehetőséggel. Túl sok hashtag spamnek tűnhet, így érdemes kevesebb, de annál relevánsabb címkét használni.

Sprout Social statisztikái is azt mutatják, hogy a kevesebb több. A közösségi média szoftvercég szerint két-öt releváns hashtag használata egy bejegyzésben több elköteleződést eredményezhet, mint 10 vagy annál több.

Tipp: Ha mindenképp szeretnél több hashtag-et használni, de nem akarod, hogy a bejegyzésed zsúfolttá vagy spamszerűvé váljon, „rejtsd” el őket a hozzászólásban. Ezáltal könnyebben olvashatóvá teheted a képaláírásodat.

Ki csinálja jól? GoPro

A GoPro a “világ legsokoldalúbb fényképezőgépének” megalkotója, amely az extrém sportolók és amatőr fotósok körében kedvelt szerte a világon. A GoPro nem viszi túlzásba a hashtag-ek használatát és csak a fotó szempontjából releváns címkéket használnak. Nézzünk is egy példát:

Instagram hiba

KÖVETKEZTETÉS:

Összeségében elmondhatjuk, hogy az Instagram egy hatékony közösségi média- marketingcsatorna lehet, ha megfelelően használjuk azt, és ügyelünk az Instagram hiba buktatóira. Reméljük alábbi cikkünk segítségével üzleti Instagram profilod mihamarabb célba ér.

Ha pedig külső segítségre lenne szükséged, tudod hol találsz minket!

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

Érdekel hogyan hozhatsz létre egy izgalmas Instagram bio-t? Végigvezetünk a tudnivalókon és gyakorlati tippeket is adunk!