fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-05-04

5 bombabiztos tipp, hogy 2020-ban is habzsolják a blogcikkeidet

7 perc olvasási idő
blogolás

A HubSpot 2020-as marketing beszámolója szerint a blogolás a harmadik leggyakrabban használt eleme a tartalommarketingnek – csak a videók és az infografikák előzik meg az összesítésben. Ezt az állítást támasztja alá, hogy a világon jelenleg már több mint 600 millió aktív blogot tartanak számon. Rendben. Tudjuk, hogy működik. Tudjuk, hogy népszerű. Egy kérdés maradt: hogyan érheted el, hogy a több száz millió tartalom közül épp a tiédre kattintsanak?

Rengeteg ember azt állítja, hogy ők bizony egyetlen blogcikket sem szoktak elolvasni. Ha beírod a Google keresőjébe, hogy „blogging is dead”, vagyis „a blogolás halott”, ezer számra jönnek majd ki a találatok. De akkor most mi ez az egész? Az előbb még azt állítottuk, hogy működik, most meg ezek?

Mi okozza az ellentmondásokat?

Sokan észre sem veszik, hogy blogcikket olvasnak. Hiszen ők csak beírtak egy kérdést a keresőbe, kaptak egy találatot, amire rákattintottak, végül pedig elolvasták az ott leírtakat. Ja, hogy az épp egy blogcikk volt, amit valaki elsősorban azzal a szándékkal írt, hogy forgalmat tereljen az oldalára? Ez a legtöbb embernek fel sem tűnik. Az internetezők zöme fogyaszt ilyen tartalmakat, csak nem tud róla…

A blogolás halála témát évről-évre előrántják a fiókból, de ezzel kapcsolatban is meg tudunk nyugtatni: 2020-ban sem érdemes törölnöd weboldaladról a saját cikkeidet tartalmazó menüpontot. Továbbra is hasznos lesz – ha figyelembe veszed a javaslatainkat.

Az alábbi tanácsok megfogadásával bebiztosíthatod magad, hogy tartalmaid hosszútávon is működőképesek maradjanak a weben. Íme, 5 bombabiztos tipp, amik alkalmazásával nem csak megragadhatod, hanem hosszú távon fent is tarthatod a célközönséged figyelmét:

1. Készíts és szúrj be videókat!

A szöveges tartalmak egyik legnagyobb vetélytársai a videók. Mégsem javasoljuk, hogy hátat fordíts nekik. Sőt, ha van rá lehetőséged, biztatunk, hogy készíts mozgóképeket, és egészítsd ki velük az írásaidat.

blogolás

Ezeket a videós beékeléseket leginkább arra érdemes használnod, hogy bemutass olyan dolgokat, amiket írásban képtelenség lenne elmagyarázni, vagy szemléltetés szükséges a megértésükhöz. Ezzel nem csak a felhasználói élményt növelheted, hanem a videós keresések során is láthatóvá teszed a blogcikkeidet.

2. Használj infografikákat és diagramokat!

„Mi vagyok én, grafikus? Nem tudok én ilyeneket összehozni…” 2020-ban ilyet csak a lusta emberek mondanak. A rendelkezésre álló technikai feltételekkel és alkalmazásokkal bárki, előképzettség nélkül, percek alatt elkészíthet egy-egy látványos diagramot vagy egyszerűbb ábrát. Ha pedig meg kell kérni a grafikus kollégát, hogy segítsen összeállítani egy részletesebb infografikát, hajrá! Kérd meg! Megéri!

blogcikk

Ezekkel az elemekkel nem csak fogyaszthatóbbá és élvezetesebbé teheted blogcikkedet, hanem arra is lehetőséget kínálsz, hogy egy képi keresés során átnavigáljanak a szövegedre. És még egy jó hír: az ilyen jellegű tartalmakat sokkal nagyobb valószínűséggel osztják majd meg a közösségi média felületein is.

3. Támaszkodj hiteles adatokra és forrásokra!

Néhányan azt remélik, hogy megúszhatják a blogolást egy-két könnyed, 2-300 szavas, semmitmondó gondolatokkal tűzdelt bejegyzéssel. Lehetséges, hogy ezek a tartalmak is generálnak némi forgalmat, de abban biztos lehetsz, hogy se eredetinek, se olvasmányosnak nem érzik majd az olvasók. Kényeztetni szeretnéd az oldalad látogatóit, és fel akarod venni a versenyt a hasonló témakörben publikáló versenytársaiddal? Áss a téma mélyére!

blogolás

Használj pontos adatokat és tényeket! Ne elégedj meg légből kapott információkkal vagy megalapozatlan állításokkal. A legjobb, ha saját felméréseket készítesz, és azoknak az eredményeit használod fel. Ezzel nem csak az olvasóid, hanem a keresőmotorok számára is hitelesebbé teheted a leírtakat – főleg, ha el tudod érni, hogy mások is hivatkozzanak rád.

Az érdekes és hasznos adatok mellett pedig nyugodtan használj (lehivatkozott) idézeteket. Nem szégyen átemelni gondolatokat – pláne, ha az idézett személy a téma szakértőjének számít.

4. Ne feledd az alapvető SEO beállításokat!

A videók, látványos grafikai elemek és hivatkozások elhelyezése mellett az alábbiakra is fontos odafigyelned a minél nagyobb organikus forgalom generálására érdekében:

blogcikk
  • Határozz meg egy fókusz kifejezést, vagyis kulcsszót (ajánljuk az ubersuggest keresőjét).
  • Használj long tail kifejezéseket is.
  • A kulcsszavakat próbáld elhelyezni minél több helyen a szövegben (címben, bevezetőben, alcímekben, képek alternatív szövegében).
  • Bizonyosodj meg róla, hogy optimalizálva van a weboldalad mobilos böngészésre.
  • Töltsd ki a szöveg meta leírását (használd ki a maximálisan megengedett karakterszámot).
  • Adj meg a képeidhez alternatív szöveget.
  • Mindig használj legalább egy belső (saját) és egy külső tartalomra mutató hivatkozást.
  • Figyelj oda, hogy olyan témát dolgozz fel, ami hosszú távon releváns tud maradni.
  • Ha elavulttá váltak korábban írt tartalmaid, aktualizáld őket.

5. Büszkélkedj a végeredménnyel!

A ideális SEO beállításokkal bebiztosíthatod magad, hogy szövegeidre a keresőmotorok és az érdeklődők is rátaláljanak. De itt ne torpanj meg! Még egy lépést tehetsz, hogy biztosan elérjenek célközönségedhez a legfrissebb tartalmaid: tedd a környezeted számára is láthatóvá őket!

blogolás
  • Oszd meg a cikkeidet a releváns felületeken! B2B tartalmakhoz használhatod a LinkedIn-t vagy a Twitter-t, B2C tartalmakhoz pedig a Twitter mellett a Facebook lehet az ideális választás.
  • Küldj ki e-mail-eket! Akár minden cikknek szentelhetsz egy külön levelet. Ha csak ritkábban, hetente vagy havonta jelentkezel, egy új tartalmakat összesítő e-mail lehet a megoldás.
  • Helyezz el egy blogcikkekkel kapcsolatos bannert a weboldaladon! Egy látványos vizuális elemmel és néhány csalogató szóval könnyedén elérheted, hogy átnavigáljanak a blogcikkeidre.

Ha megfogadod a javaslatainkat, és sikerül nem csak informatív, hanem olvasmányos tartalmakat is összeállítanod, büszkén tekinthetsz majd az Analytics-ben szereplő adatokra.

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 2 Average: 5]

Hasonló cikkeink

Koronavírus haditerv 2. – az idegenforgalmi és turisztikai szektornak

Koronavírus haditerv 2. – az idegenforgalmi és turisztikai szektornak

Koronavírus haditerv cikksorozatunk második részében arról lesz szó, hogyan tudsz nyitni a helyi lehetőségek felé. Hogy miért fontos figyelembe venned, hogy 2020-ban a kulcs az otthon maradás lesz. Hogyan építsd be ezt a vállalkozásodba? Szó lesz a konkurenciával való együttműködésről, a 2021-es ajánlataidról és a hirdetésekről is. Mit és hogyan érdemes most csinálni a közösségi médián, és hogyan kezeld a humort? Olvass tovább, és mindez kiderül!