fbpx
+36304548164 [email protected]

5 hatékony tipp, az online vásárlást segítő tartalmak készítéséhez

9 perc olvasási idő

Szerző: Szikszai Tomi

Közzétéve: 2019-10-23

Szolgáltatóként mi komoly feladatot vállalunk magunkra. Partnereinknek tartalmat gyártunk, hirdetéseket kezelünk, tanácsot adunk, felhívó grafikákat készítünk, weboldalakat hozunk létre. Ami közös, hogy minden esetben figyelnünk kell arra, hogy választ adjunk a vásárlók leggyakoribb, legfontosabb kérdéseire, amik nyughatatlanul feszítik őket. Amiket, ha megválaszolunk még azelőtt, hogy kérdeznék bizalmat építünk, ami jó eséllyel vásárláshoz vezet. A vásárlói döntések mögött bizony különböző pszichológiai okok húzódhatnak. Ezeket az okokat, ha górcső alá vesszük és szakaszokra osztjuk egyszerűbb megértenünk döntéseik hátterét és olyan tartalmakat létrehozni, amelyek segítik őket abban, hogy helyesen döntsenek.

Íme néhány hasznos tipp, amelyek illeszkednek a vásárlói döntések meghozásához és sikerrel támogatják azt.

  1. A figyelemfelkeltés szakasza

Az információmegosztás, edukáció és figyelemfelkeltés legjobb módja a minőségi és előre megtervezett tartalomelőállítás. Nincs hatékonyabb eszköz rá, hogy széles körben szakértőként definiáljuk magunkat, mint egy átgondolt, megbízható, írás, amely kellő alaposággal kidolgozott. Ahhoz, hogy egy tartalom illeszkedjen a vásárlási folyamatba, személyes szinten kell megszólítania a célközönségét. Igen ezen a ponton már elengedhetetlen a célközönséged és az álomvevőd mély ismerete.

 Például ki kell emelnie egy olyan húzóingereket, amellyel az adott területen az emberek nap mint nap szembesülnek, és be kell mutatni, hogy a szóban forgó termék erre milyen megoldást ad.

FutureManagement Tipp:

Részletezhetjük, milyen nehézséggel jár egy nagyvárosban a munkába járás, majd pedig azt, hogy mindez miért könnyebb, jobb és gyorsabb egy elektronikus rollerrel. Írhatunk konkrét távolságokat és időket, hogy egy adott útvonal megtétele mennyivel gyorsabb, mint gyalog vagy bármilyen más járművel. Felhívhatjuk rá a figyelmet, hogy akár az út egy részét autóval is magunk mögött tudhatjuk, és csak belvárosi szakaszon váltunk rollerre. Leírhatjuk, hogy az összecsukható, csekély súlyú rollert érkezés után könnyen kézben magunkkal vihetjük, még egy liftben is, az emeletre. Több barátom hódolt be ennek az eszköznek és a mai napig megkönnyíti az életüket. Mindegyikükben közös volt, hogy a figyelemfelkeltő szakaszban olyan fájdalompontjaikra hatottak, amik végül cselekvésre ösztönözték őket.

2. A megfontolás szakasza – tények alátámasztásával

Ne feledjük, hogy a jó tartalom nem reklámoz, hanem tájékoztat és tanít egyszerre. A vásárlói döntések törékenyek, így kiegyensúlyozott és hiteles tartalmat állítsunk elő, mivel az internetezők megbízható információkat keresnek.

A vásárlói döntést hatékonyan segítő tartalom vagy saját szakértő tapasztalatainkon alapul, vagy hivatkozhat hiteles kutatások, tesztek adataira is. Nem kell félni attól, hogy egyes termékeket összehasonlítsunk, és egyaránt bemutassuk az előnyöket és a hátrányokat is, örök jelmondatunk legyen a transzparencia – a vásárlók ugyanis éppen ezt igénylik. Ez a fajta megközelítés is rengeteg alkalmat ad arra, hogy megkülönböztessük a saját termékünket a versenytársakétól.

3. A megfontolás szakasza – árak és részletek bemutatásával

Amikor a potenciális vásárlók egy termékről keresnek információkat, akkor a megfontolás szakaszában vannak. A döntés előtt konkrét részletekre kíváncsiak, nem pedig ködösítésre, így nem érdemes a türelmükkel visszaélni.

Felmérések szerint a millenniumi generáció zöme felhasználói véleményeket böngész vásárlás előtt, és ilyenkor nem reklámszöveget keresnek, hanem hús-vér vásárlók, valós és minden téren hiteles tapasztalatait. Ezért fontos, hogy egy saját készítésű tartalomban is minél több konkrét példa és elfogulatlan ajánlás szerepeljen.

Ugyanez vonatkozik az árazásra is. Nem érdemes szépíteni az összeget különféle rejtett, vagy bújtatott, csak később kiderülő költségekkel, mert ezzel bizalmat veszíthetünk, ami hosszútávon nem előnyös.

4. A döntés meghozatalának szakasza

Ha a tartalomgyártó jól végzi a feladatát és érthető a szöveg a célközönség számára, a grafikus csapat is kihozta a maximumot a kreatívokból, és a kampányspecialista is jól targetálva a hirdetéseket, akkor virtuálisan kézen fogva elvezetheti a vásárlót a figyelemfelkeltéstől kezdve a megfontoláson át a döntésig. Igen ahogy látjuk ez a folyamat nem egyszerű és nem is képes elvégezni mindezt egyetlen ember.

FutureManagement Tipp:

Ehhez egy csapat kell, mert számtalan tényezőn múlik a siker. Több ponton lehet hibázni és ezeket a hibákat, ha nem orvosoljuk gyorsan és célzottan, egy kampány mehet el rajta. Valamint rengeteg idő, pénz és energia. Arról nem is beszélve, hogy kellenek a balanszok, az érvek és ellenérvek ütköztetései ahhoz, hogy valóban legyen sztori a kamány mögött, ugyanakkor kreatív és egyedi legyen az, amit létrehozunk.

Nagyjából az a jó CTA kulcsa (Call to action) magyarul vásárlásra buzdító üzenet, hogy mennyire hallod meg, mire gondol a célközönséged, miután végigolvasta a hirdetés szöveged. Tekintsd ezt egy végső felvetésnek, megoldásnak, vagy adott esetben instrukciónak, ami lényegre törő és elég meggyőző ahhoz, hogy még egy bizonytalan olvasó is úgy érezze – érdekel, amit mondani akarsz, kattintok.

Az is fontos, hogy amennyiben lehetséges, a CTA kapcsolódjon a márkádhoz, termékedhez. Ennek érdekében az anyagot célszerű erős, motiváló felszólítással zárni. Egy horgászfelszereléseket forgalmazó cégnél mondjuk egész jó működhet a legyen kapásom, akadj horogra, esetleg ez nem beetetés típusú mondatok. Igyekezzünk hatni a pszichére és vonjuk be érzelmileg is leendő vásárlóinkat, úgy jobban megy nekik is a termékkel, szolgáltatással az azonosulás.

Ezen hívómondataink megalkotásakor figyeljünk az alábbiakra:

  • Ilyenkor már nem szabad új témát bevezetni. Maximum az eddigiek összefoglalására, a legfontosabb tulajdonságok kiemelésére törekedhetünk.
  • Míg az egész tartalom edukatív és a felhasználót segítő, a CTA az egyetlen rész, ahol direktben marketing üzenetet adunk át. Itt promotálhatunk olyasmiket, mint dinamikus árazás, kedvezményes kuponok, pontgyűjtés és egyéb előnyök.
  • Bátran adjunk teret az érzelmeknek, hiszen a lelkesedés ragadós.
  • Tegyünk limitált ajánlatot, ami további motivációt kelt.
  • Magyarázzuk el, miért érdemes most megrendelni és azonnali cselekvésre szólítunk fel.

5. A megtartás szakasza – bizalom játék

A legzseniálisabb vásárlói döntéseket sergító szövegek általában nem a semmiből születnek. Kell hozzá megfelelő hangulat, lelkiállapot, belső fókusz. Mindenkinek máshol és máshogy jön az ihlet, van, akit futás, úszás, zuhanyzás, kávézás, fogmosás közben csókol homlokon a múzsa, de hallottam már olyanról is akit koncert közben kapott el az alkotási vágy. Ettől függetlenül ez is tanulható és tervezhető úgy, mint bármi más. Megfelelő előkészületek és folyamatos fejlesztés mellett csodákra leszel képes.

A szegmentált célcsoporttal történő kommunikáció más-más platformokon nem mindig zökkenőmentes, de ha ezeket a szövegírói hibákat elkerülöd, hamar a legjobbak között találod magad és az ügyfeleid is jó eséllyel megmaradnak.

  • Túlírt szövegek

Amikor valamit el lehet mondani érthetően 3 mondatban, semmi szükség arra, hogy túltold.

  • Alulírt szövegek

Ez a másik gyakori hiba, mert, ha valami nincs kellőképpen körül írva ott, ahol arra szükség van, a konverzió elmarad.

  • Helyesírási hibák

Rengeteg olyan hibás hirdetésszöveggel találkozunk, ami bizalmatlanságot eredményez. Mindig olvasd át többször a szövegeidet, és a biztonság kedvéért mást is kérj meg erre, hiszen több szem többet lát.

  • Helytelen szóhasználat

Egyes vállalkozások nem fordítanak elég figyelmet arra, hogy a célcsoporthoz illő hangnemet használják. Ne tegezzük le a nyugdíjasokat és hagyjuk a szlenget a fiataloknál akkor, ha gőzünk sincs mik a most divatos szóösszetételek.

  • Érdektelen információ

A tájékoztató jellegű, teljesen leíró jellegű bejegyzések, vagy túlságosan szakmai cikkek nehezen érnek célba. Érdekes, informatív tartalmakkal és humorral többre mész.

Összefoglalva

Ha a felsoroltak lényegét akarjuk megfogni, akkor valójában minden pont abba az irányba mutat, hogy rá kell szolgálni a vásárlók bizalmára.

Mivel fontos feladatunk a vásárlói döntések és azok útvonalainak kiépítése, annak megtartása és folyamatosan új konverziók megteremtése az ügyfeleink részére, így a teher óriási. Nem csak egy embernek, nem csak egy feladatnál, kell folyamatosan jól teljesíteni, hanem az egész csapatnak a munka kezdetétől a végéig.

Hasonló cikkeink

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Amikor arról beszélünk, hogy hogyan szerezz új vásárlókat Facebookon, akkor arra gondolunk, hogy hogyan lehet hatékony a hideg célközönség elérése. Vagyis olyan emberek megcélzása, akik még sohasem találkoztak a márkáddal, a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal. Olyan ez, mint amikor idegeneket szólítunk le az utcán. Nem könnyű feladat, élőben könnyen kínossá, az online térben pedig pénzkidobássá válhat.

Így használd ki a Facebook remarketing valódi erejét!

Így használd ki a Facebook remarketing valódi erejét!

Webshop tulajdonos vagy? Elégedetlen vagy a hirdetéseid által elért vásárlások számával? Olvass tovább és megmutatom, hogy milyen remarketing taktikákkal érhetsz el akár 20-30%-kal is magasabb megtérülést a jelenleginél. Be kell valljam neked, régóta tervben van ennek...

5+1 Facebook hirdetés optimalizálás a gyakorlatban

5+1 Facebook hirdetés optimalizálás a gyakorlatban

Ha te is menedzselsz Facebook hirdetéseket, biztosan gondolkodtál már azon, hogy hogyan lehetne a gyengén teljesítő hirdetések hatékonyságát növelni. Ebben most segítünk: Facebook hirdetés optimalizálás 5+1 gyakorlati tippel.