fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-10-05

5 lépés a tökéletes Facebook poszt megírásához

8 perc olvasási idő
Facebook poszt

A legtöbb cég két célt tűz ki a Facebook használatával: vagy az elköteleződést szeretnék növelni, vagy a vásárlások számát. Érdemes azonban lépésről lépésre haladni és egyszerre egyre koncentrálni: először építsünk követőbázist az elköteleződés növelésével, majd vegyük rá őket a vásárlásra.

Mi lehet konverzió?

Nem csak a vásárlás lehet konverziós cél. A lájkolástól kezdve a hírlevél feliratkozáson át a törzsvásárlói programhoz való csatlakozásig szinte bármi lehet konverzió – ami az üzleti céljaidat szolgálja.

Mitől lesz jó egy Facebook poszt?

Minden jó Facebook posztban van néhány közös dolog. Azonban akár magas konverziós rátát szeretnél, akár magas elkötelezettséget, különböző stratégiákat kell alkalmaznod. Ha kíváncsi vagy rá, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venned a bejegyzések elkészítésekor, akkor mindenképpen olvass tovább!

A jó Facebook poszt 5 kulcseleme

1. Kiemelkedő látvány

A kreativitás nélküli Facebook poszt olyan, mint a kirakat nélküli bolt. Semmi sem köti le jobban az emberek érdeklődését, mint egy szép látvány. Mindig emlékezz arra, hogy minden egyes poszt versenyez a többivel az idővonalon, és mindössze 2,6 másodperc alatt a szemünk eldönti, hogy melyik nyeri a „versenyt”. Éppen ezért kell arra figyelni, hogy szembetűnő legyen a képi világ.

Akár hagyományos képet, GIF-et vagy videót szeretnél megosztani, a következő néhány dolgot tartsd fejben a választásnál:

  • Ügyelj a technikai részletekre: böngészd át a Facebook ajánlásait, amelyek abban nyújtanak segítséget, hogy a tökéletes minőségű fotók kerüljenek fel az oldaladra. Egy silány minőségű fotó rossz fényt vet a vállalkozásra is és nem szívesen kattintanak rá a követőid sem.
  • Limitáld a szöveg hosszát! A Facebook statisztikái szerint a hosszú szöveggel rendelkező képek ritkábban érnek célba. Ha a Facebook tanácsai érdekelnek, ide kattintva tudod őket csekkolni.
  • Mellőzd a stock fotókat! Ha megengedheted magadnak, hogy egy fotóst vagy grafikust alkalmazz, akkor tedd meg! A stock fotókról gyakran tovább görgetnek az emberek, a saját képekkel viszont személyesebbé teheted a kommunikációt.
  • Magas kontraszt: a kontrasztos színek élénkebbé teszik a fotóid, még akkor is, ha egy fekete-fehér képről van szó. A Canva által kínált color wheel például szuper segítséget nyújt a színek összeállításában, próbáld ki te is!
  • Gondolj a mobilosokra! A Facebook felhasználók 88%-a telefonról használja az közösségi oldalt. Így tehát neked is időt kell szánnod arra, hogy megnézd, a posztod hogy fog mutatni a mobilok képernyőjén.

2. Megnyerő szövegek

A jó Facebook poszt titka az egyszerű, világos és lényegretörő szövegezés. Kerüld a szakzsargont és a sablonos marketingszövegeket! A bejegyzésbe építsd bele a márkád személyiségét, az írásod legyen személyes, cuki vagy akár szakmai is, ha a vállalkozásod arculata ezt kívánja meg, hiszen ezzel tudsz kapcsolatba kerülni az olvasóddal.

Ahogy a mondás tartja: száz szónak is egy a vége, és nincs ez máshogy a közösségi média világában sem. A követőid mindössze 8 másodpercet szánnak a bejegyzésed elolvasására, így próbáld meg minél érdekesebben és tömören megfogalmazni a mondandód.

Ez persze nem azt jelenti, hogy nem szabad hosszú posztokat megosztani, hiszen egyes oldalakon pontosan ezekre van igény. Annak érdekében, hogy megismerd az olvasóid szokásait, hetente nézd át, hogyan teljesítened a bejegyzések, melyeknél van nagy aktivitás, így te is alakítani tudsz a stratégiádon.

3. Lenyűgöző call-to-action

A magas konverziós rátát elérő Facebook poszt legfontosabb elem a call-to-action, vagyis a CTA.

„A call-to-action általában egy utasítás vagy felszólítás, melynek célja a cselekvésre ösztönzés”

Először is tedd fel magadnak a kérdést, hogy te mi látnál szívesen a bejegyzésnél. Ha te nem tudod, akkor más sem fogja elolvasni a posztod. A honlapod forgalmának növelése, az eladás fellendítése és az elköteleződés emelése sem fog megtörténni, ha te nem kéred erre a követőidet. A legtipikusabb CTA-k az Iratkozz fel, Töltsd le, Foglalj… vagy Kattints szavak, amelyekkel gyakran találkozhatunk több oldalon is.

Facebook poszt

Természetesen lehetőséged van – sőt mi kifejezetten szeretnénk ajánlani –  ,hogy változtass ezeket a felszólításokon és tedd őket egy kicsit különlegesebbé, személyesebbé. Sürgetheted az olvasót azzal a mondattal, hogy „Már csak néhány hely maradt! Foglalj nálunk még ma!”

A CTA egy célt biztosít a bejegyzésednek és az olvasóknak is. Azonban nem szabad túlzásba vinni! A túl sok call-to-action döntésképtelenséghez vezethet, így az a szabály lebegjen a szemed előtt, hogy „Egy poszt, egy CTA!”.

Facebook poszt

4. Ellenállhatatlan ajánlat

A call-to-action éppen annyira jó, mint az ajánlat, ami mögötte áll. Ha nem tudsz legalább egy jó okot adni, hogy miért érdemes az oldaladra látogatni, letölteni az alkalmazásod vagy feliratkozni a hírleveledre, akkor nem is szabadna erre buzdítani az olvasóid.

Az ellenállhatatlan ajánlat több dolgot is jelenthet. Tartalmazhatja azt, hogy milyen előnyökkel jár, ha a törzsvásárlói programodhoz csatlakozik valaki. Lehetőséget biztosíthat ahhoz, hogy menő kiegészítő szolgáltatásokat próbáljon ki, aki feliratkozik a hírleveledre. Egy utazási iroda elcsábíthatja trópusi országokba azokat a követőket, akik egy kis napsütésre vágynak mindössze annyival, hogy egy tengerparti fotót posztol a tél közepén.

Ahhoz, hogy ellenállhatatlan ajánlatot nyújts a követőidnek, annyit kell tenned, hogy figyelsz az igényeikre, arra, hogy mi érdekli őket igazán.

5. A stratégia megkoronázása

A Facebook híres arról, hogy a hirdetéseit fantasztikusan lehet célozni, de számos módja van annak is, hogy egy organikus bejegyzés elérje a célcsoportját.

Először is tisztában kell lenned a demográfiai adatokkal. Ne vedd biztosra, hogy a Facebook-os közönséged ugyanabba a korosztályba tartozik, mint az Instagram-on a követőtáborod, hiszen hatalmas eltérések lehetnek. Érdemes ezekre a kérdésekre megtalálnod a választ:

  • Melyik korosztály képviselteti magát a legnagyobb számban?
  • Férfiak vagy nők vannak nagyobb számban?
  • Hol élnek a követőid?
  • Mik tartoznak az érdeklődési körükbe?

Ha ezek megvannak, akkor személyre szabott posztokat tudsz készíteni. Emellett viszont arra is ügyelned kell, hogy mikorra időzítsd a bejegyzéseket. Mikor van online a közönséged? Ez a cikk tökéletesen bemutatja, hogy az egyes korosztályok mikor pörgetik végig a leggyakrabban az idővonalukat, vagyis mikor a legvalószínűbb, hogy szembejön velük a posztod.

Összegzés

Ez az 5 tényező egy biztos bázist kínál neked – akár most tervezed indítani a közösségi média kommunikációd, akár fejleszteni szeretnél a jelenlegin. Amellett, hogy egy igényes és jól működő Facebook oldalt tudhatsz magadénak ezekkel a trükkökkel, arra is lehetőséged lesz, hogy növeld a vállalkozásod forgalmát és még több elkötelezett fogyasztóval gazdagodj.

Ha pedig úgy érzed, külső segítségre lenne szükséged az online jelentéted terén, keress minket bizalommal és együtt kialakítjuk a tökéletes marketing stratégiát!

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

Érdekel hogyan hozhatsz létre egy izgalmas Instagram bio-t? Végigvezetünk a tudnivalókon és gyakorlati tippeket is adunk!