5 Zseniális közösségi média marketing kampány, amelyekből inspirációt gyűjthetsz

Marketing kampány
Olvasási idő:

Épp egy formabontó kampányon gondolkozol, de nem jut eszedbe egyetlen használható koncepció sem? Ilyenkor adhat nagy kreativitás-löketet, amikor más márkák népszerű és eszméletlenül kreatív kampányaiból inspirálódsz. De hogy mitől lehet egy marketing kampány sikeres? Nos, ennek rengeteg befolyásoló faktora van.

Az itt bemutatott „pionír kampányok” elsősorban azért mentek akkorát, mert zseniális módon hatottak az érzelmekre, viralitást gerjesztettek, illetve ami talán a legfontosabb: részeseivé tették a nagyérdeműt is a „nagy reklámhadjáratnak”. Nézzük, hogy melyek voltak azok a kampányok, amelyektől hangos volt az internet és – ami még fontosabb – mik azok, amiket tanulhatsz belőlük.

#1 – Apple: Shot on iPhone

A marketing kampány célja az volt, hogy (még ennél is) népszerűbbé tegye az Apple okostelefon palettáját. Ennek érdekében különböző stratégiai eszközökhöz nyúltak, többek között online és offline hirdetésekhez, hashtag kampányhoz, valamint lehengerlő tartalmakhoz, amelyeket kizárólag az Apple telefonjaival készítettek.

Ami miatt azonban a kampány felkerült a listára, az nem más, mint az eszméletlen mennyiségű UGC (User Generated Content), amit a rajongók készítettek.

Hogy mégis mi fán terem a UGC? A UGC (User Generated Content) olyan tartalom (kép, videó, hanganyag), amelyet a felhasználók teljesen önkéntes alapon, anyagi támogatás nélkül készítenek, illetve tesznek közzé az adott márka termékének vagy szolgáltatásának népszerűsítésére.

Tehát javarészt ingyen reklámról beszélünk. Hát nem ez minden cég álma?

Az Apple is erre fókuszált a kampány során. Az embereket egyedi és kreatív képek készítésére ösztönözte a telefonjukkal, melyet a #ShotoniPhone hashtaggel oszthattak meg a saját Instagram profiljukon. A játéknak tétje is volt, ugyanis a cégóriás azt is hozzátette, hogy a 10 legjobb képet el fogják helyezni óriásplakátokon, Apple boltokban, valamint a saját online felületeiken is.

És hogy mi lett ennek az eredménye?

Marketing kampány

Jelenleg 20.309.453 kép található meg a hashtag alatt, ez a szám pedig továbbra is növekszik. Ezek a képek (néhány kivétellel) mind-mind az Apple-t népszerűsítik anélkül, hogy a cég bármennyit is fizetett volna a készítőknek. Eszméletlen, nem igaz?

Mit tanulhatsz belőle?

Sokszor teljes mértékben alábecsüljük a közösség erejét, holott nem véletlenül hívják az általunk meghódítani kívánt területet KÖZÖSSÉGI médiának. A UGC nemcsak széles körben népszerűsíti a márkád, de a meglévő követőidet is nagyobb aktivitásra ösztönzi.

Mindemellett pedig a számok azt mutatják, hogy a felhasználók által generált tartalmakat felvonultató hirdetések NÉGYSZER akkora CTR-t és 50 százalékkal KISEBB CPC-t eredményeznek a „hagyományos” kreatívokkal és hirdetésekkel szemben.

#2 – Casper: Sleep Channel

Tegyük fel, hogy népszerűsíteni szeretnél egy matrac üzletet a közösségi médiában. Hogyan csinálnád?

A legtöbben egy kis ötletelés után minden bizonnyal előrukkolnának egy akcióval, egy ötletes hirdetési kreatívval vagy ilyesmi.

A Casper nevű matrac cég azonban kicsit máshogy gondolkozott:

Amit ők csináltak ugyanis, egy audió lejátszási lista, amely esti mesékkel és megnyugtató, meditációs hangokkal segít a célcsoportnak, hogy könnyebben álomra szenderüljön és kipihentebben ébredjen reggel.

FutureManagement - Kíváncsi vagy, hogy milyen egy ütős marketing kampány? Nézz meg néhányat a legjobbak közül és tudd meg, hogy mitől lettek ennyire sikeresek!

A lejátszási listát nemcsak a YouTube felületén, de Spotify-on és IGTV-n is elérhetővé tették, hogy minél több platform felhasználóját el tudják érni vele.

Mit tanulhatsz belőle?

A Casper talált egy rendkívül egyedi módot arra, hogy kiemelkedjen a versenytársai közül.

A Sleep Channel ingyenes kiegészítő megoldást nyújt a célcsoport problémájára, méghozzá egy olyan fantáziadús módon, ami végső soron kapcsolódik a termékpalettához is.

Törekedj tehát arra, hogy a termékedre vagy szolgáltatásodra épülő kampány (és úgy egészében a marketing is) kellően kreatív és pionír ötleteket tartalmazzon ahhoz, hogy kiemelkedjen a mai szaturált piacon.

#3 – Procter & Gamble: #DistanceDance

A koronavírus megjelenésekor szinte minden márka igyekezett kivenni a részét a társadalmi felelősségvállalás és a járványügyi előírások népszerűsítésében.

Ez alól a Procter & Gamble (innentől: P&G) fogyasztási cikkeket gyártó multinacionális vállalat sem volt kivétel. Ők azonban egy kicsit más irányba eveztek az erről szóló kampányukkal.

A vállalati óriás ugyanis felvette a kapcsolatot a TikTok fiatal királynőjének számító Charli D’ Amelio-val, majd közösen megalkották a #DistanceDance kampányt, melynek célja, hogy az embereket arra buzdítsa, hogy otthon maradjanak és vigyázzanak egymásra.

A kampány keretein belül az embereknek a #DistanceDance hashtaggel kellett rövid táncos videókat feltölteni a platformra.

Na és az eredmény?

A kampány első hetében közel 2 MILLIÓ videó készült a témában, amelyekre összesen 8 MILLIÁRD megtekintés érkezett. (Azt hozzátennénk, hogy jelenleg a videókon 17.7 milliárd megtekintés van.)

FutureManagement - Kíváncsi vagy, hogy milyen egy ütős marketing kampány? Nézz meg néhányat a legjobbak közül és tudd meg, hogy mitől lettek ennyire sikeresek!

Mit tanulhatsz belőle?

2021-ben egy egészségügyi termékeket forgalmazó cégnek foglalkoznia kell a társadalmi felelősségvállalással, pont.

A P&G azonban ezt még különböző, márkaismertséget növelő stratégiai eszközökkel is megspékelte, mely – ahogy azt a számok is mutatják – felrobbantotta a közösségi médiát (esetünkben a TikTok-ot).

Nem azt mondjuk, hogy mostantól csak táncolásra kell buzdítanod a célcsoportod tagjait – kivéve, ha tánciskolád vagy szórakozóhelyed van.

A lényeg: ügyelj arra, hogy a márkád olykor beálljon a releváns társadalmi célok mögé. Hiszen ez az, ami túlmutat a kezdeti profitéhes szemléleten, valamint képes valódi közösséget is építeni egy adott márka köré.

#4 – Supreme és Oreó: Egy kollaboráció, amire senki nem számított

A más márkákkal és cégekkel való együttműködés kifejezetten hatékony, ha a megszólítani kívánt célcsoport közös. De egy exkluzív ruhamárka és egy szendvics süti? Na ez az, amire senki nem számított.

És pontosan ezért működött!

A két márka ugyanis tökéletesen aknázta ki a véletlenszerűséget és a meglepetés erejét annak érdekében, hogy a Z generáció tagjait minél szélesebb spektrumban elérje.

A piros színű, limitált kiadású süti annyira nagyot ütött, hogy a piacra dobást követően azonnal elkapkodták a rajongók, egyesek pedig képesek lettek volna akár 91.000 dollárt (azaz nagyjából 27 millió forintot) is adni érte.

Mit tanulhatsz belőle?

Először is, ha éppen egy új terméket vagy szolgáltatást tervezel a piacra dobni, akkor gondolkozz el, hogy van-e olyan vállalkozás, amellyel sikeresen együtt tudnál-e működni a márkaismertség növelése és maga az új termék/szolgáltatás népszerűsítése érdekében.

Másodszor pedig, ha a célcsoportod nagy része elsősorban a fiatalabb generációk tagjaiból áll, akkor ne félj beépíteni a márkádba véletlenszerűséget, szórakoztató tartalmakat, valamint bravúros kollaborációkat is

#5 – Google: Loretta

Mielőtt elmondanánk, hogy miről is van szó, vess egy pillantást a következő videóra:

Na igen, ez eltalált egy bizonyos pontot.

A világ legnagyobb keresőmotorjának Super Bowl reklámja azonban ennél többet is jelez a vásárlói felé. Mégpedig azt, hogy a Google termékei hogyan segítik az emberek mindennapjait.

Mindamellett, hogy milliók küszködtek a könnyeikkel a videó hatására, a Google Loretta kampány hatalmas visszhangot keltett a közösségi média felületein.

FutureManagement - Kíváncsi vagy, hogy milyen egy ütős marketing kampány? Nézz meg néhányat a legjobbak közül és tudd meg, hogy mitől lettek ennyire sikeresek!
Forrás: Later.com

Ahogy az a viralitás térképen is látszik, a kampány a Super Bowl után is nagy sikereket ért el.

Mit tanulhatsz belőle?

A valós történetek azok, amelyek egy márka lelkét alkotják, hiszen az emberek imádják a jó történeteket. Különösen azokat, amelyekkel tudnak azonosulni, amelyek lebilincselőek, valamint emocionális töltöttséggel rendelkeznek.

Fókuszálj tehát arra, hogy a kampányaidnak legyen mondanivalója, története, mely képes megszólítani az embereket, valamint érzelmeket kiváltani belőlük.

Nem igazán tudod, hogyan érhetnéd el a történetmesélés segítségével a céljaidat? Olvasd el az erről szóló cikkünket, melyben elindítunk a storytelling rögös, de kifizetődő útján!

Útravaló

Avagy vegyük sorra, hogy mit tanulhatsz összességében ezekből a kampányokból:

  • A UGC közelebb hozza a célcsoporthoz a márkád. Kezeld őket igazi kincsként, valamint építs kampányt rájuk!
  • Legyél úttörő, és szakadj el a mindenki által megszokott koncepcióktól! Az egyediség és a kreativitás megkülönböztet a versenytársaidtól!
  • Időnként ne felejts el valamit visszaadni a társadalomnak. A társadalmi felelősségvállalás a modern márkák egyik alapköve.
  • Ha úgy érzed, hogy más márkákkal együttműködve valami igazán formabontót tudnátok alkotni, akkor ne hagyd elveszni az ötletet! A meglepő kollaborációk képesek végig süvíteni a közösségi médián.
  • Egy magával ragadó történet jobban el tud adni egy terméket, mint egy semleges sales szöveg. Az olyan történetek – amelyek képesek érzelmeket kiváltani az emberekből – pedig egyenesen a csúcsra repítenek.

Ne feledd, egy kreatív és jól megvalósított marketing kampány növeli a márkád ismertségét, eléri és megszólítja a célcsoportodat és természetesen: növeli az eladásaidat.

Ha pedig esetleg nem jut eszedbe azonnal semmilyen ötlet, akkor keress minket bizalommal, és mi segítünk életet vinni a márkád online megjelenésébe!

A közösségi média a közösségről szól. Legyen szó akármilyen kampányról, ha ezt nem veszi figyelembe, nem lehet igazán nagy sikere.

v

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.

Iratkozz fel most!
A személyes márkaépítés során rájöttem, hogy az emberek éheznek az új trendekre és a hitelességre. Z-generációs tartalommarketingesként küldetésem mindezeket testhez álló módon megvalósítani.