5+1 egészségügyi marketing stratégia

2021. május 10.

Olvasási idő: 7 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

Abban az esetben, ha még nem ért el kimagasló sikereket egy egészségügyi vállalkozás, vagy kevésnek bizonyultak az eddigi marketing erőfeszítések, netán még egyáltalán nem történt marketing tevékenység, akkor érdemes a stratégiaváltást komolyan fontolóra venni. Melyek az egészségügyi marketing legfőbb irányelvei? Milyen stratégiák mentén szükséges haladni a várt eredmény elérése érdekében? Az alábbiakban ezekre a kérdésekre adunk választ.

Íme 5+1 egészségügyi marketing stratégia, hogy könnyebben menjen az ügyfélszerzés, hatékonyabb lehessen az adminisztráció és hosszútávú legyen az elköteleződés az orvosi tevékenység iránt.

1. Ajánlás

Egyszerűen hangzik? Valóban az, mégis viszonylag kevesen alkalmazzák. Az „addig üsd a vasat, míg meleg” az elégedett páciens esetében is valid stratégia. Amikor a beteg megköszöni a szolgáltatást, dicséri a szakembereket, az ellátást, vagy általában véve elégedettségét fejezi ki, ez a legjobb lehetőség arra, hogy közvetlenül kérjünk ajánlást. Ilyenkor érdemes megkérdezni tőlük, van-e valaki, akit ismernek, akinek szívesen ajánlanák a terméket vagy szolgáltatást. Ebben a pillanatban az emberek valószínűleg hálásak lesznek a kapott segítségért, és így nyitottak a „szívesség visszaszolgáltatására”. Jellemzően kedvezően és pozitívan reagálnak egy udvarias kérésre. Miért ez az első stratégia a listán? Egész egyszerűen azért, mert kézenfekvő, nem igényel különösebb erőfeszítést, és garantáltan működik.

2. Érdeklődők, páciensek: azaz a lead gondozás

A már meglévő belső páciensi kör az egyik legerősebb és legfontosabb egészségügyi marketing eszköz. Ezek azok az emberek, akik már fizettek a termékért vagy szolgáltatásért, ami miatt könnyen visszatérő ügyféllé, vagy akár evangelistává, azaz a szolgáltatás vagy a termék hírnökévé vállhatnak. Ezáltal a velük való törődés az egyik legértékesebb marketingeszköznek bizonyul. De ne szaladjunk ennyire előre. Hosszú út vezet az érdeklődőtől a visszatérő páciensig.

Minden érdeklődő egyformán értékes az adott vásárlási ciklusban. A már meglévő marketing lead-ek, vagyis az érdeklődők gondozása 45%-al magasabb ROI-t (megtérülési arányt) generálhat számunkra. Az is statisztikai tény, hogy az érdeklődők 79%-ából sosem lesz páciens. Ennek a rossz teljesítménynek a nem megfelelő lead gondozás, vagy annak a hiánya az oka. Attól függően, hogy épp melyik vásárlási ciklusban tart az érdeklődő – még megoldás után kutat, vagy már elégedetten távozott a rendelőből – különböző marketing taktikákat szükséges alkalmazni, és másmilyen célzási eszközöket bevetni.

Folyamatos tájékoztatás szükséges: új termékek megjelenése, új szolgáltatás bevezetése, szemináriumok, különböző online megjelenések, speciális promóciók bemutatása, előnyök hangsúlyozása stb.

Egészségügyi marketing

Az egyik leghasznosabb és legkedveltebb marketing eszköz az automatizmusokon és viselkedésen alapuló e-mail marketing, amit több ügyfelünk esetében is eredményesen használunk.

3. Segítségnyújtás, mint marketing stratégia

A legtöbben nem konkrétan orvosi eljárást keresnek. Ehelyett az jellemzőbb, hogy segítségre van szükségük egy adott probléma, fájdalom vagy kellemetlenség esetén. Akár egy konkrét egészségügyi problémáról, akár prevencióról van szó, a célközönségnek vannak olyan kérdései, amelyek esetében megoldásokra van szüksége.

Az egyik leghatékonyabb egészségügyi marketing stratégia, ha már ezen a ponton beavatkozunk, és már itt segítséget nyújtunk. Túl sok klinika, rendelő, orvosi szolgáltatás esetén találkozunk azzal, hogy az egyértelmű szándék a direkt márkaépítés. Gyakori a szolgáltatások népszerűsítése, a márkaelőnyök hangsúlyozása. Természetesen mindez elengedhetetlen, de önmagában közel sem elegendő. Ha hosszútávú elköteleződést, bizalmat és hűséget szeretnénk, akkor a segítségnyújtást már a marketing stratégiába be kell építenünk. Erre több hatékony módszer is létezik: erős tartalommarketing az online platformokon, social media felületeken, vagy egy edukatív szakmai blog vezetése. Ezek segítségével megválaszolhatók a szakterületet érintő gyakori kérdések, eloszlathatók az aggályok, és nem utolsó sorban bemutatható a saját termék vagy szolgáltatás.

4. A PPC nyújtotta lehetőségek

Manapság az internet minden eddiginél fontosabb az egészségügyi vállalkozások marketingje szempontjából. Nem meglepő módon az internet penetráció az utóbbi egy évben jelentősen megugrott, így egyre többen keresik az egészségügyi szolgáltatókat az online térben is.

A legtöbb egészségügyi vállalkozásnak van weboldala és közösségi média jelenléte. Ennek köszönhetően a mutatók most nagyobb jelentőséggel bírnak, mint valaha. Ugyanakkor a keresőoptimalizálás organikus módszerekkel is rendkívül versenyképes, de sok esetben a PPC jobb módot kínál arra, hogy a célzott hirdetések, a megfelelő kulcsszavak használata révén épp azt találjuk meg, aki minket keres. Ez azt jelenti, hogy az üzenetet csak azoknak a potenciális ügyfeleknek mutatjuk be, akik ténylegesen „előre minősítettek”, azaz könnyen pácienssé válhatnak.

Ezenkívül csak azokért a látogatókért szükséges fizetni, akik a konkrét szolgáltatást vagy terméket keresik, és akik meglátogatják az adott webhelyet, vagy más általunk kitűzött célt teljesítenek. Tehát bár fizetni kell a kattintásokért, a kifinomult PPC stratégia csökkentheti az általános értékesítési költségeket azáltal, hogy előre kiválasztja azokat az embereket, akiknek leginkább szüksége lehet a szóban forgó egészségügyi szolgáltatásra.

Egészségügyi marketing

5. Online reputáció

Könnyen azt gondolhatnánk, hogy egy specialista hírneve garancia az ügyfélszerzésre. Ami természetesen részben helytálló is, viszont a digitális korban, ahol a marketing kommunikáció kétirányúvá vált, a fogyasztók – azaz az egészségügyi marketing esetében a páciensek – hatalma megnőtt, és ezzel számolni kell. Reagálni, véleményt formálni, kérdezni tudnak, ami kétségtelenül számos pozitív hozadékkal bír, ugyanakkor próbatétel elé állít. Miért előnyös mindez? Alapjaiban véve a  potenciális vásárlók, páciensek miatt, a már meglévőkkel való hosszútávú elköteleződés miatt. Milyen kihívásokkal kell szembenézni?

  • Állandó rendelkezésreállás szükséges.
  • Elvárás a gyors reagálás.
  • Elengedhetetlen a technikai felkészültség.
  • A versenytársak is látják a tevékenységünket.

Pontosan tudjuk, hogy ez mekkora idő és energiabefektetést jelent, de nem szabad elfeledni: még a legjobb vállalkozások is kapnak negatív véleményeket. Ezért szükséges megvédeni magunkat, és foglalkozni az online reputációval ̶ függetlenül attól, hogy az valóban reprezentatív vagy sem.

+1 Nyomonkövetés

A marketing többek között a tesztelés, a nyomon követés és a finomhangolás művészete. Ahogyan az egészségügyi ellátás, úgy az egészségügyi marketing is csak professzionális szinten vezet eredményre. Ha nyomtatott hirdetést, rádióhirdetést, online megjelenést vagy akár óriásplakátot futtatunk, majd beérkezik a megkeresés, fontos utánajárni, hogy milyen csatornán keresztül történt a konverzió. Ezen információk ismeretében pedig módosítani lehet a szükséges lépéseket a kitűzött cél elérése érdekében.

Egészségügyi marketing

Függetlenül attól, hogy milyen típusú egészségügyi vállalkozásról van szó, tudnunk kell, hogy milyen marketing stratégiák működnek és melyek nem. Szerencsére rengeteg módja van a nyomon követésnek, melyet egy szakképzett belsős marketinges munkatárs, vagy akár egy kiszervezett marketing ügynökség is szakszerűen végre tud hajtani. Melyiket érdemes inkább választani? Nemrégiben megjelent cikkünkben részletesen írtunk erről. Bármelyik megoldás mellett dönt végül, a lényeg az, hogy a marketing is, akárcsak a páciens, jó kezekben legyen.

Lőrinczi Emese

Bloggerként kezdtem, a PPC világában folytattam szakmai tanulmányaim, a FutureManagement csapatában pedig tartalommenedzsertként találtam meg a helyem. A neuromarketing, a szövegírás, és az online tér mindig megújuló trendjeinek világa a szenvedélyem.

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
CIKKEINK

Korábbi bejegyzések

2023.09.22.
Fontos a márkád hírneve

A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.

2023.09.08.
Működj hatékonyabban naprakész munkaköri leírásokkal!

A céges adminisztráció és dokumentumok naprakészen tartása sok cég mumusa, azonban érdemes időt szakítanunk erre is. A munkaköri leírások aktualizálása például többszörösen kifizetődik, mutatjuk, hogyan!

2023.09.01.
Kommunikáljunk CSR tevékenységeinkről?

A válasz röviden: igen. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában. Heti témánkat egyik ügyfelünk inspirálta, akinek most több CSR projektje is van és felmerült bennük a kérdés: hogyan kommunikáljunk erről a nagyvilágban?Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

2023.08.17.
Legyen a karrieroldalad is vonzó!

Érdemes úgy felépítenünk a karrieroldalunkat, hogy az ne a kedvét szegje az érdeklődőnek, hanem gazdagodjon hasznos, plusz információkkal a munkakörről, illetve könnyen és egyszerűen tudjon jelentkezni az állásra.
Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

Lépj velünk kapcsolatba!

Elérhetőségeink
hello@futuremanagement.hu+36 30 454 81 64
IRODA
4028 Debrecen, Simonyi út 36/B.