fbpx
+36304548164 [email protected]

5+1 Facebook hirdetés optimalizálás a gyakorlatban

10 perc olvasási idő

Szerző: Bődy Alexandra

Közzétéve: 2019-10-18

Ha te is menedzselsz Facebook hirdetéseket, biztosan gondolkodtál már azon, hogy hogyan lehetne a gyengén teljesítő hirdetések hatékonyságát növelni. A megoldás a Facebook hirdetés optimalizálás. De nem mindegy, hogy hogyan.

Az 5+1 tippet a leggyakoribb hibák alapján gyűjtöttük össze. Olyan hirdetési hibák ezek, amelyeket a legtöbb cég elkövet és nagyban visszavetik a hirdetések hatékonyságát. Azonban te ezeket már nem fogod elkövetni, mert elolvasod ezt a cikket.

Olvass tovább és igérjük hasznos gyakorlati tippeket kapsz a Facebook hirdetések optimalizálására.

1. tipp: Optimalizálj a megfelelő időben!

Vagyis ne túl korán! Sokan elkövetik azt a hibát, hogy túl gyakran piszkálják az egyes beállításokat, a költségkeretet, vagy a célcsoportot, mert azt hiszik az új beállításokkal gyorsabb eredményeket érhetnek el. Ez azonban nem így van. A Facebook hirdetés optimalizálás nagyban visszaveti az adott hirdetésed helyezését, mert ilyenkor újból tanulási fázisba kerül az algoritmus.

Ez pontosan olyan, mintha elöltetnénk egy magot, 5 perc múlva kiásnánk, hogy megnézzük, mennyit nőtt, majd újraültetnénk és 5 perc múlva megint kiásnánk. Ugye nem hangzik túl hatékonyan?

Ennél érdemesebb lehet lemásolni a hirdetést és a kívánt módosításokkal tesztelni a hatékonyságát.

2. tipp: Felejtsd el a lusta targetálást!

Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, az a lusta targetálás, vagyis nem a megfelelő célcsoportra hirdetsz. Kezdő hirdetők általában csak rákattintanak a „boost” gombra és az oldaluk összes követőjére céloznak. Ez azért hiba, mert lehet, hogy a követőink között vannak olyan emberek, akik számára az adott hirdetés nem releváns.

Ehelyett érdemes az Ads Managert használni, ott pontosan beállítani a célcsoportot a meglévő vásárlóidból, a webhelyforgalomból és a korábbi interkaciókból kiindulva. Vagyis mindenki olyan tartalmat kapjon, ami megfelel az érdeklődésének és a tevékenységének!

Ha már kicsit tapasztaltabb hirdető vagy, akkor lehetséges, hogy nálad a lusta targetálás azt jelenti, hogy nem zártál ki bizonyos célcsoportokat, és mondjuk olyan embereknek is hirdetsz, akik már eleve megvásárolták a termékedet vagy szolgáltatásodat. Tehát kidobod az ablakon a pénzt.

Az is baj lehet, ha csupán egy érdeklődési kör szerint targetálsz és feltételezed, hogy abban a célcsoportban mindenki tökéletesen jó célpont. Facebook hirdetés optimalizálás során azonban beállíthatsz több érdeklődési kört is, valamint a korábbi viselkedést és a demográfiai adatokat is érdemes figyelembe venni.

Ugyanakkor a célcsoportodnak nem mindig kell lézerpontosnak és szűknek lennie, mert könnyen áteshetsz a ló túloldalára. Ha mondjuk az awareness növelés a célod, vagyis fel akarod kelteni az emberek figyelmét egy téma, vagy termék iránt, simán mehet egy szélesebb körű targetálás is.

Csak arra emlékezz, hogy a relevancia a kulcs! Mert ha olyan embereknek jön fel a hirdetésed, akiknek nem releváns a tartalom, akkor nem csak hogy elveszíted őket, mint potenciális vásárlókat, de akár jelenthetik is a hirdetésedet, amit biztosan nem akarsz.

3. tipp: Ne a termékedre, hanem a vásárlódra koncentrálj!

A termék, illetve megoldás fókusz rengeteg hirdetésben megfigyelető, lehet te is eszerint kommunikálsz. Vagyis a terméked által nyújtott megoldást, vagy a szolgáltatásodat helyezed előtérbe, nem pedig az egyént és az ő problémáit. Ez azért nem szerencsés, mert a mai világban akkora reklámzaj van, hogy ha ki akarsz tűnni a tömegből, muszáj valami személyeset adnod. Éppen ezért Facebook hirdetés optimalizálás során érdemes inkább a vásárlóidra, az ő problémáikra koncentrálnod.

Hogyan tedd ezt meg? Éld bele magad a célcsoportod szerepébe, gondold át milyen problémáik lehetnek, milyen kihívásokkal állnak szemben és végül jöhet az, hogy milyen megoldást várhatnak a termékedtől.

Emlékeztetnélek, hogy kevesebb, mint 3 másodperced van arra, hogy megragadd az emberek figyelmét és meggyőzd őket, hogy kattintsanak. Ez pedig csak úgy érhető el, ha végre nem csak magadra, vagy a termékedre, hanem rájuk fókuszálsz!

4. tipp: Ne bízz meg túlságosan a Facebookban!

A Facebook Campaign Budget Optimization nélkül te, mint hirdető, teljes mértékben kontrollálhatod a hirdetésid költségvetését. Ha azonban a CBO allokálja a büdzsét, ő dönti el helyetted, hogy melyik célcsoportra mennyit költ és eszerint változhatnak a konverziók.

Ez az eszköz úgy működik, hogy a Facebook végignézi a teljes célcsoportodat az adott kampányban és eldönti, hogy kik azok, akik a legnagyobb valószínűséggel konvertálni fognak. Ha például az a célod, hogy minél többen megnézzék a videódat, akkor a Facebook olyan embereket fog keresni, akik a videódat a legolcsóbban hajlandóak megnézni.

Ha a weboldalra látogatók számát akarod növelni, akkor a Facebook azokat az embereket célozza meg, akik általában a legtöbb linkre kattintanak. Ha eladni akarsz, akkor a célcsoprtodban előforduló legelkötelezettebb embereknek mutatja meg a hirdetést.

Azt mondhatnánk, hogy ez tök király, a Facebook elvégzi a kemény munkát helyettünk és közben még szuperhatékony is. Gondolhatnád, hogy Facebook hirdetés optimalizálás letudva.

Azonban ez nem egészen így van. Van egy kis probléma ugyanis a „meleg közönséggel” (a „meleg” célközönség az, aki már ismer téged, találkozott a márkáddal, akár már vásárolt is tőled.) Az a baj, hogy ha futtatsz egy kampányt, amiben van „hideg” és „meleg” célközönség is, a Facebook nem tudja elkülöníteni a kettőt.

Vagyis a Facebook általánosságban arra céloz, aki a legnagyobb valószínűséggel vásárolni fog. Ez viszont nem feltétlenül jelenti azt, hogy a Facebook pontosan arra az egyénre fog célozni, akivel neked már „felmelegített” a kapcsolatod.

Képzeljük el, hogy létrehozol egy kampányt kilenc különböző hirdetéssel és rábízod a Facebookra az optimalizálást. Néhány napos tesztelés után azt veszed észre, hogy az egyik hirdetésed, konkrétan az E-mail lista – ami a korábbi tapasztalatok szerint a legjobb célközönséged – csak minimális összeget költött el, mondhatni sikertelen volt. Ha viszont te okos hirdető vagy és mindenképpen ki akarsz tartani az E-mail listád mellett, akkor létrehozhatsz egy külön kampányt csak erre a célra. Könnyen lehet, hogy ebben az esetben sokkal magasabb lesz a hirdetésmegtérülés, mivel te fókuszba állítottad az E-mail listát és a Facebook csak erre költött az adott kampányon belül.

Mi a tanulság? Ha csak a Facebook algoritmusára bíztuk volna a munkát, akkor sokkal kevesebbet költöttünk volna a legjövedelmezőbb célcsoportra.

A lényeg az, hogy a CBO egy szuper dolog, csak okosan kell használni, különben a Facebook rossz helyen költi el a pénzünket.

5. tipp: Hirdetésmegtérülésnél vedd figyelembe a vevői élettartamot is!

A hirdetésmegtérülés (ROAS) az azonnali vásárlás értékét mutatja, egy adott pillanatban. Ez egy fontos mutató, azonban nem szabad megfeledkeznünk a vevői élettartamról sem, amit sokan igazi hirdetésmegtérülésnek (igazi ROAS) hívnak.

A vevői élettartam egy olyan mérőszám, amely a vásárlóból származó nettó bevételt fejezi ki, a vállalat egész életében. Ez a szám abban segít, hogy kiszámoljuk, mennyit is érdemes egy vásárlóra költenünk, mind munkaórában, mind marketing és hirdetési költségben.

Azt biztosan te is tudod, hogy egy új vevő megszerzése sokkal többe kerül, mint egy régi megtartása. Éppen ezért minden cégnek az a célja, hogy a megszerzett vevőket megtartsa és további vásárlásra ösztönözze. Azonban azt nem mindig tudjuk, hogy pontosan mennyit is költhetünk a régi vásárlók megtartására. Ebben is segíthet a vevői élettartam kiszámítása.

A jövőben a Facebook hirdetés optimalizálásánál vedd figyelembe az igazi hirdetésmegtérülést, vagyis ne feledd a vásárlói élettartamot sem!

+1 tipp: Optimalizáld a videós hirdetéseket is!

Ha a Facebook hírfolyamot egy autópályához hasonlítjuk, akkor a vásárló ujja az autó, a hirdetésed pedig az óriásplakát az út mentén. Nyilván nem csak a te plakátod van az autópálya szélén, hanem még több száz másik. Szóval, ha mész az autópályán, csak limitált időd van rápillantani egy-egy plakátra.

Ugyanígy a hírfolyamban görgető emberek is száguldanak a tartalmak között. El kell érned, hogy egy pillanatra lelassítsanak, megálljanak és értelmezzék a hirdetésedet. Most jöhet a kérdés, hogy oké, de hogyan?

Nem nagy titok, mégis meg kell említenünk, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy sokan nem figyelnek arra, hogy a videós hirdetéseket minden esetben optimalizálni kell az elhelyezéshez és a formátumhoz. Ehhez nagy segítség lehet ez a Facebook cheatsheet.

Az alap, hogy a videókat mindig a lehető legnagyobb felbontásban töltsd fel. Ha már pénzt költesz videós hirdetésre, akkor gondolom az a legutolsó dolog amit szeretnél, hogy a fogyasztó életlen, pixeles videót nézzen. A Facebook -nak van egy nagyon komoly útmutatója a technikai követelményeket illetően, ezt itt találod.

Itt a vége.

Nagyon reméljük, hogy hasznosnak találtad ezt az 5+1 tippet a Facebook hirdetések optimalizáláshoz. Bízunk benne, hogy a jövőben maximalizálni tudod majd a hirdetéseid hatékonyságát! Ha már csak egy-két tippet is megfogadsz a fentiek közül, jó úton haladsz a siker felé. Azonban ha az összes trükköt elsajátítod, akkor elmondhatod, hogy te tényleg mindent megtettél a siker érdekében!

De mi legyen ezután?

Még többet akarsz tudni? Ha érdekesnek találtad a cikket, akkor talán a legolvasottabb tavalyi írásunk is érdekelhet, amiben Facebook hirdetési hibákat szedtünk össze. Olvasd el itt.

Segítségre lenne szükséged?

Ha mégis elakadtál volna a céged fejlesztése közben az online marketing folyamatosan változó világában, vagy a sok feladat kereszttüzében nincs elég időd vele foglalkozni, keress minket bizalommal, segítünk!

Hasonló cikkeink

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Amikor arról beszélünk, hogy hogyan szerezz új vásárlókat Facebookon, akkor arra gondolunk, hogy hogyan lehet hatékony a hideg célközönség elérése. Vagyis olyan emberek megcélzása, akik még sohasem találkoztak a márkáddal, a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal. Olyan ez, mint amikor idegeneket szólítunk le az utcán. Nem könnyű feladat, élőben könnyen kínossá, az online térben pedig pénzkidobássá válhat.

Kizáró kulcsszavak szerepe a Google Ads-ben

Kizáró kulcsszavak szerepe a Google Ads-ben

Akár kezdő vagy a Google Ads-en, vagy már futtatsz PPC-kampányokat, mióta a Google 2000-ben elindította a platformot (akkor összesen még csak 350 ügyféllel rendelkezett), valószínűleg nagyon sokat gondolkodtak rajta, mely kulcsszavak eredményeznek több kattintást...