6. rész: Közösségépítés felsőfokon – Facebook csoportok

2018.08.02.
A cikk írója:
Oláh Berti

A csoportokról alkotott korábbi képet – miszerint anyukák találkozási pontja, esetleg kutyabarátok baráti csevejeinek helye – át kell gondolni. Ugyanis a csoportok, és főleg a csoportkezelők kezébe olyan eszközöket adott a Facebook, amiben komoly üzleti potenciál rejtőzik.

Miért használj Facebook csoportot?

A Facebook oldallal ellentétben a csoportban megosztott tartalmakat nem csak, hogy mindenki látja, de értesítést is kap róla minden egyes tag. Ez gyakorlatilag 100%-os terjesztést biztosít. Így kihagyhatatlan kommunikációs csatorna. Azonban egészen máshogy kell használni, mint egy Facebook oldalt: az itt lévő emberek – hús-vér emberek – már nem csak hideg találatokból érkeznek, hanem már ismerik, szeretik a márkádat. Így, Neked, mint a csoport tulajdonosának elsősorban közösséget kell építened, az emberekkel kell foglalkoznod, kérdéseket feltenned, ami mozgatja őket, és nem eladnod. Ez nagyon fontos, a csoport elsősorban nem azért van, hogy eladj. Ha jól formálod a közösséget, ők lesznek a leghűségesebb márkanagyköveteid, és az eladás jönni fog magától.

Legfontosabb beállítások, szerepkörök

A csoport létrehozása roppant egyszerű folyamat: egyszerűen kattints a jobb oldalon felül található kis lefelé mutató nyílra, és válaszd ki a csoport létrehozása lehetőséget. Itt megadod a csoport nevét, hozzáadsz legalább 1 embert, kiválasztod a láthatóságot, és már készen is vagy. Ezek után persze még be kell állítanod az oldalon pár apróságot, úgy mint borítókép és leírás, illetve címkék. Ezeket igazítsd az aktuális dizájnodhoz, illetve foglald össze röviden, hogy miről is szól a csoport. Címkékkel írd körül, hogy miről is szól a csoport, hogy mások is könnyebben megtalálhassák.

A szerepkörök kérdése elég hasonló, mint oldalad esetén. Több szintű pozíciót oszthatsz ki, a kulcs itt is, hogy Te mindenképpen adminisztrátor legyél. Emellett még moderátori pozíciót van lehetőség szétosztani, de kis méretű csoport esetén még azt javasoljuk, hogy ezeket tartogasd későbbre, és majd oszd ki a leghűségesebb és legaktívabb tagoknak. Ami viszont újítás, hogy mostantól automatikusan kapnak a tagok különböző rangokat: admin, alapító tag, beszélgetés indító. Ez egyfajta játékosságot kölcsönös a csoporttagoknak, és motiválja őket, hogy aktívak legyenek a közösségben.

Fm - A csoportokról alkotott korábbi képet – miszerint anyukák találkozási pontja, esetleg kutyabarátok baráti csevejeinek helye – át kell gondolni. Ugyanis a csoportok, és főleg a csoportkezelők kezébe olyan eszközöket adott a Facebook, amiben komoly üzleti potenciál rejtőzik.

Hova helyezd el a csoportot a kommunikációdban?

Remek a kérdés, attól függ, ahogy jogász körökben mondani szokás. És valóban, csoportodnak rengeteg szerepe lehet stratégiádban. Nézzünk párat. Az egyik legklasszikusabb az, amikor a leghűségesebb vevőidet – törzsvásárlóidat tömöríted Facebook csoportba. Miért jó ez? Mivel ők egyébként is többször vásároltak már Tőled, meg tudják osztani tapasztalataikat egymással. Továbbá még magasabb szintre emelheted az ügyfélelégedettséget azzal, ha egyedi ajánlatokat, exkluzív vásárlásokat, early releaseket küldesz nekik, esetleg bevonod őket a termékfejlesztési folyamatokba. Ilyenkor a tözsvevőidet erősíted még jobban.

Következő lehetőség, mellyel vevőszerző tartalomstratégiádat építheted, ha olyan csoportot hozol létre, mely nem közvetlenül a Te márkádról szól, de kapcsoltan releváns a követőidnek. Így olyan bázist gyűjtesz, akik érdeklődési köre közös, és az közel esik üzleti tevékenységedhez. Például túrafelszereléseket értékesítesz, vagy bicikliboltod van, így olyan csoportokat hozol létre, ahol túrázókat, bicikli fanatikusokat tömörítesz. Fontos, hogy itt sem a direkt értékesítés a cél, mert a csoporttagok nagyon gyakran érzékenyek a direkt reklámokra. Helyette inkább a tartalomterjesztés. 1-1 érdekes cikk, mely felsorol nélkülözhetetlen kiegészítőket, vagy új útvonalakat mutat be, és máris a vállalkozásod oldalán vannak, olvasnak, kikapcsolódnak, hozzád kötik a pozitív élményt. Plusz előny, hogy közvetlen információkhoz jutsz a vásárlási szokásokról, preferenciákról, amiket később be tudsz építeni eladási folyamataidba.

Facebook csoport tagság értékesíthető is  - és legyen ez a harmadik példa, mint felhasználási lehetőség. Ez főleg akkor hasznos, ha valamilyen havidíjas rendszert üzemeltetsz – üzleti tanácsadás, magazin-előfizetés – és mondjuk VIP csomagot készítesz, melynek a része a zárt Facebook csoporthoz való tartozás. Az exkluzivitás miatt a vásárlóid bizonyos csoportja hajlandó lesz több pénzt fizetni – természetesen több értékért cserébe. Ebben az esetben egyik fő feladatod, hogy előre kitaláld, milyen extra szolgáltatás az, ami miatt megéri a Facebook csoport feláras csomagját választani.

Fm - A csoportokról alkotott korábbi képet – miszerint anyukák találkozási pontja, esetleg kutyabarátok baráti csevejeinek helye – át kell gondolni. Ugyanis a csoportok, és főleg a csoportkezelők kezébe olyan eszközöket adott a Facebook, amiben komoly üzleti potenciál rejtőzik.

5 tipp, amivel igazán értékes közösséget építhetsz

Most már láthatod, hogy a Facebook csoport valóban érték lehet vállalkozásod számára, nézzük, hogyan tudod kihozni belőle a maximumot.

  1. Zárt, de nem titkos csoportot hozz létre. Ezzel biztosítod magadnak a „beléptetés jogát”, de mások is tudják ajánlani a csoportot ismerőseiknek.
  2. Készíts szabályzatot előre, és e mentén moderálj. Ez azért fontos, mert akkor az újonnan belépő tagok pontosan tudják, mit szabad és mit nem, így elejét veheted konfliktusoknak, ellentéteknek. A szabályzat tartalmazzon minden olyan információt, ami a posztolásokkal, véleménynyilvánításokkal és közös értékekkel kapcsolatos.
  3. Nyújts olyan értéket a csoportban, ami nincs a Facebook oldalon. Éreztesd az emberekkel, hogy külön kiváltság a csoport, hiszen extra értéket nyújt. Ezt elérheted exkluzív tartalmakkal, külön kuponokkal, előrendelési lehetőségekkel, de azzal is, hogy egy egymást segítő közösséget építesz.
  4. Aktiváld a közönségedet. Egy Facebook csoportban sokkal interaktívabb beszélgetések alakulhatnak ki, és közelebbinek érzik a tagok az ember-ember közti kommunikációt, mint egy oldal esetén. A feladatod, hogy létrehozd és fenntartsd ezeket a beszélgetéseket. Kérdezz bátran, ossz meg megosztó tartalmakat, melyek kommentelésre sarkallják az embereket, indíts szavazásokat, hirdíts versenyt, felhívásokat. Érd el, hogy ugyanezt tegyék a tagok is, hiszen az igazán interaktív csoportban nem csak a moderátorok kérdeznek.
  5. Készíts live videókat. Használd ki a legfrissebb lehetőségeket, és készíts élő videókat a csoportba. A téma sokféle lehet, tehetsz nagy bejelentéseket, bemutathatsz újdonságokat, de tarthatsz egyszerűen kérdezz-feleleket is. Építsd fel az egész folyamatot, közöld előre az időpontját és témáját – ha nem meglepetés, hogy a tagok jelen tudjanak lenni, és tudjanak készülni. Ezzel új szintre emelheted a csoport élményt. Csinálhatsz akár rendszeres bejelentkezéseket. A lényeg, hogy érezzék, hogy ők is részei a folyamatnak.

Menj és készítsd el első csoportodat a Facebookon.

 

Elevenítsd fel a korábban tanultakat:

  1. rész: Kezdjük az alapoktól – célcsoportképzés a tudatos kommunikációért
  2. rész: Stratégia tervezése – iránytű a kommunikációdhoz
  3. rész: Így épül fel teljesen egy Facebook oldal
  4. rész: Ismerd meg követőidet - Facebook Insights adatok
  5. rész: Használd ki új ügyfélszolgáltatod - Facebook Messenger

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, 
várjuk az üzenetedet!
Küldés

Iratkozz fel most!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Feliratkozom
Lépj be
velünk együtt
a jövőbe!

Bizonyítványaink:

crossmenuchevron-down