Jobban konvertáló, vevőcsalogató Facebook hirdetéseket szeretnél? Ebben a cikkben 6+1 tippet adunk, amivel hatékonyabbá teheted a kommunikációdat. Könnyen alkalmazható és hatékony Facebook hirdetés tippek következnek.
1. Terméktulajdonságok helyett koncentrálj a vásárlói előnyre!
Az első Facebook hirdetés tipp elsőre talán túl egyszerűnek tűnik, de lehet, hogy te sem alkalmazod helyesen a kommunikációd során. Az egyik leggyakoribb hiba, amivel Facebook hirdetésekben találkozhatunk, hogy a középpontban a termék tulajdonsága áll, nem a vásárlói előny. Vagyis arról kommunikálunk, hogy milyen jó a termékünk, ahelyett, hogy arról írnánk, mit nyer a vásárló vele.
Nézzünk egy példát!
Ha mondjuk online tanfolyamokat tartasz kutyakiképzés témakörben, akkor alaphelyzetben a következő tulajdonságokat emelnéd ki a hirdetésben:
Online kutyakiképző tanfolyam:
- 100 órás videós tréning
- Facebook csoport csak tagoknak
- Fejlődés dokumentálása
- Motiváció
Persze ezek az infók is megnyerőek lehetnek, de egy szó sem esik arról, hogy valakinek miért éri meg befizetni a tanfolyamodra. Milyen irányba változik majd meg az életük, ha részt vesznek a tanfolyamodon, vagy megvásárolják a termékedet, szolgáltatásodat?
Ha a fenti tulajdonságokat igazi előnyökké formáljuk, akkor valahogy így nézne ki a hirdetésed:
Online kutyakiképző tanfolyam:
- 100 órás videós tréning - lépésről lépésre, gyakorlati tippekkel mutatom meg neked, hogy hogyan képezd ki a kutyádat!
- Facebook csoport csak tagoknak - ha csatlakozol, egy motiváló és lelkes csapat tagja leszel, ahol más kutyatulajdonosokkal oszthatod meg a tapasztalataidat, sikereidet és kikérheted a többiek véleményét is. Itt mindenki ugyanazokkal a problémákkal találkozik a tanfolyam során, mint te!
- Fejlődés dokumentálása - fejlődésedet hetente dokumentáljuk, így nyomon tudod követni, hogy mikor, mennyit és mivel haladtál!
- Motiváció - segítek neked, hogy a tréning ideje alatt ne veszítsd el a motivációdat, amikor a kutyád nem azt csinálja, amt szeretnél!
Érzed a különbséget? A tulajdonságok azt mutatják meg, hogy mit vesz az ember, míg az előnyök inkább arra utalnak, hogy miért vásárolják meg a terméket és mit nyernek vele. Ez az igazi vevőcsalogatás!
Hogyan alakítsd a terméktulajdonságokat előnyökké? A legegyszerűbb módja, ha a kommunikációdban elkezded használni az „így” kifejezést. Vegyük például a kutyakiképző tanfolyamot. Ha igazi előnyként szeretnéd megfogalmazni a headline-t, írd mondjuk ezt: "Regisztrálj online kutyakiképző tanfolyamunkra, és azonnal hozzáférhetsz a 100 órás oktatóvideóhoz, amelyben lépésről lépésre mutatom be neked a kutyakiképzés alapjait, így igazi falkavezérré válhatsz!"
Ezzel a lezárással már egyértelmű lesz a vásárlódnak, hogy mit nyer azzal, ha regisztrál a tanfolyamodra.
2. Okosan tedd fel a kérdéseket!
A következő Facebook hirdetés tipp arra irányul, hogy hogyan tegyük fel a helyes kérdéseket. A lényeg, hogy a hirdetésed csakis a vásárlódnak szóljon, senki másnak. Ezt legegyszerűbben az úgynevezett „igen” kérdésekkel teheted meg. Ezek olyan kérdések, amelyekre csak a vásárlóid fognak igennel válaszolni. Vagyis olyan problémával foglalkoznak, melyekkel a célcsoportodba tartozó egyének küzdenek. Így minden hirdetéssel a tökéletes embert fogod bevonzani.
Például, ha bambuszból készült, lebomló szívószálat árulsz, a célcsoportod valószínűleg érdeklődik a körnezetudatosság és a szelektív hulladékgyűjtés iránt. Feltehetően több hasonló téműjú oldalt látogatnak. Érdeklődési kör és korábbi viselkedés alapján megcélozhatod az egyéneket egy olyan kérdéssel, hogy "téged is zavar, hogy rengeteg műanyag szemetet termelünk?" Ez a kérdés számukra releváns lesz és kattintani fognak a hirdetésedre.
3. Találd meg a közös pontot!
Az emberek nem szeretik a hirdetéseket. Legalábbis azokat biztosan nem, amik nem relevánsak számukra. A közös pont a relevancián alapszik. Vagyis, ha mondjuk van egy virágboltod, azt szeretnéd, hogy a környékről mindenki nálad vegye a virágot. A közös pont ott jelenik meg, hogy megemlíted a lokációdat a hirdetésben, és a környéken élő embereket célzod a hirdetéseddel. Így egyből releváns leszel számukra. Hiszen ki akarna sokat sétálni egy kis virágért?
Vagy ha mondjuk egy debreceni bárod van, írhatod ezt: "Debreceni vagy? Gyere el ma este bárunkba, ahol különleges koktélokkal várunk!" Ez a hirdetés egyből releváns lesz a debreceni célcsoportodnak. És valószínűleg egyből megragadod a figyelmüket, mivel közös pontot hoztál fel.
Ha tapasztaltabb hirdető vagy, még tovább viheted és célozhatsz egyszerre hely és demográfia alapján és mondhatod ezt: "Debreceni egyetemista vagy? Akkor gyere el ma este hozzánk, hiszen diákkedvezményekkel várunk!" Melyik egyetemista mond nemet egy italra?
Most gondolodj el azon, hogy milyen közös pontok lehetnek a vállalkozásod és a vásárlóid között. Sokkal gyorsabban megbíznak majd benned, ha megtalálod ezeket a pontokat, hidd el!
4. Használj számokat!
A következő Facebook hirdetés tipp a számok világába kalauzol. Olvasd el ezt a két mondatot:
„A segítségünkkel az ügyfél 27%-os profitnövekedést ért el.”
„A segítségünkkel az ügyfél huszonhét százalékos profitnövekedést ért el.”
Melyik ragadta meg jobban a figyelmedet? Fogadjunk, hogy az első…
Ha számokat használsz betűk helyett, az sokkal jobban felkelti a figyelmet. Minél pontosabb a szám, annál jobb. Tehát ha mondjuk egy kisboltod van, ahol garantálod a legalacsonyabb árat a vásárlóknak, ne csak annyit mondj, hogy „ha nálunk vásárolsz biztosan spórolni fogsz” hanem, hogy „ha nálunk vásárolsz, biztosan megspórolsz 500 Forintot minden vásárlás alkalmával”.
A számok a megbízhatóság növelésében is segíthetnek. Ha azt szeretnéd, hogy a látogatók iratkozzanak fel a hírleveledre, mutasd meg nekik, hányan iratkoztak már fel előtte. Ez azt mutatja, hogy a te hírleveledre érdemes feliratkozni. Ha ez a szám még nem túl kiemelkedő, akkor szimplán oszd meg azt a tényt, hogy hány embernek segítettél, például: „723 vállalkozó már letöltötte ezt az útmutatót”. Hidd el, a csapatszellem egy olyan ösztön, ami mindenkiben benne van, használd ki!
5. Legyen egyértelmű a CTA!
A Facebook hirdetésed legfontosabb része a CTA, hiszen itt veszed rá az embereket a cselekvésre. Ha növelni szeretnéd a konverzót, például ilyeneket írhatsz:
- Feliratkozok az ingyenes webináriumra!
- Csatlakozok a Facebook csoporthoz!
- Akarom az 50% kedvezményt!
Azonban fontos, hogy hirdetésenként csak egy CTA legyen, ami legyen minél pontosabb és egyértelműbb. Szóval jobb, ha egy hirdetésen belül nem ajánlunk fel választási lehetőséget a potenciális ügyfélnek, mondjuk hogy „töltsd le a tanulmányt vagy iratkozz fel a hírlevélre”.
Képzeld csak el, amikor egy étteremben választanod kell, mit egyél. Az étlapon túl sok étel van, te pedig már teljesen összezavarodtál, és fogalmad sincs, mit válassz. Ezzel ellentétben, ha az étlapon csak 6 féle választási lehetőség lett volna, valószínleg az idő törtrésze alatt dűlőre jutottál volna.
Ha például egy ruhaüzleted van, és a rendeléseket Facebook üzenetben veszed fel, akkor érdemes lehet a hirdetésekben CTA-nak az „üzenetküldés” opciót beállítani.
Például egy menyasszonyi ruhaüzlet esetében jó ötlet, ha a CTA egyből az időpontfoglalási form-hoz viszi a látogatót, hiszen azt akarjuk, hogy bejöjjön hozzánk próbálni.
6. Menj biztosra a linkekkel!
Mindig legyen benne a landing page linkje a hirdetésben. De ne csak a beállításokban add meg a linket, hanem a leírásba is tedd bele, így az embereknek egyből két lehetősége is lesz kattintani.
Ha a szövegben is benne van a link, akkor kicsit jobban hajaz a hirdetésed egy organikus posztra. És azt ugye már tudod, az emberek nagyon nem szeretik a hirdetéseket.
+1 tipp: Hogyan (ne) kommunikálj a látogatókkal
Az utolsó, de az egyik legfontosabb Facebook hirdetés tipp következik. Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz a Facebook hirdetések során, hogy nem a megfelelő módon kommunikálsz az adott célcsoporttal.
A célcsoportodat ugyanis három részre lehet felosztani aszerint, hogy milyen a kapcsolatod velük.
Ezek a következők:
- hideg látogatók: azok az emberek, akik még sosem hallottak rólad. Nem ismerik a terméked, a márkád és téged sem.
- meleg látogatók: Már megnézték a weboldalat vagy megnézték a videódat, tehát hallottak már rólad valamilyen módon, de még nem vásároltak.
- forró látogatók: ők már kapcsolatban állnak veled és túl vannak az első vásárláson is.
Mivel mindegyik csoporttal más a kapcsolatod, ezért más módon is kell kommunikálnod velük. Gondolj csak bele, személyesen is teljesen másképp beszélsz egy baráttal és egy idegennel. Ugye?
Útravaló
Reméljük, hogy érdekesnek találtad a cikket és hasznodra válik a 6+1 Facebook hirdetés tipp. A fenti trükkök által hatékonyabbá válhat a kommunikációd és nagy mértékben megnőhet a konverziód. Próbáld ki, és jelezz vissza nekünk az eredménnyel kapcsolatban!
Azonban fontos tudnod, hogy ezek a tippek és taktikák nem garantálnak semmit. Lehetnek olyan iparágspecifikus és niche business-ek, vagyis szűk piacok, amelyek esetében teljesen másképp kell gondolkodni, egyszerűen azért, mert a potenciális vásárlók is teljesen más viselkedést mutatnak.
Összességében azonban elmondható, hogy a sikeres Facebook hirdetésekhez 3 dolog kell: tesztelés, tesztelés és tesztelés. És ha ezekkel megvagy, akkor belefér még egy teszt. Szóval láthatod, hogy egy sikeres Facebook hirdetés azon múlik, mi jön be a te közönségednek. Próbálj ki minél több taktikát és idővel kiderül, melyik a leghatékonyabb.
Még egy fontos dolog: a hatékony hirdetések mellett nagyon fontos, hogy megfelelő organikus elérésed is legyen. Ehhez okosan kell kommunikálni, hogy a Facebook algoritmusa előnyben részesítse a posztjainkat. Ha kíváncsi vagy, hogyan növelheted az organikus közösségi média elérésedet, és hogyan aktivizáld a követőbázisodat, olvasd el a cikkünket.
Ha úgy érzed, hogy a fenti 6+1 Facebook hirdetés tipp nem volt elég, vagy ha elakadtál, és úgy érzed egy kis segítségre lenne szükséged a céged online marketingjének menedzseléséhez, vagy csak egyszerűen nincs időd ezzel foglalkozni, keress minket bizalommal, segítünk!
Mit gondoltok? Ti milyen taktikákat alkalmaztok? Osszátok meg velünk tapasztalataitokat!