fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2018-08-03

7. rész: 7 kihagyhatatlan Facebook bejegyzés típus

6 perc olvasási idő

Posztolás, a közönség megszólítása. Ennyi maradt hátra. A siker kulcsa ott van a kezedben, hiszen 7 napon át minden nap foglalkoztál azzal, hogy a Facebook oldalad sikeresebb legyen. Elismerésünk, készen állsz a tudatos posztolásra. Mutatjuk, hogyan.

Spórolj magadnak időt – időzíts

Bár nem árulunk el hatalmas titkot, azért néha nem árt emlékeztetni magunkat. A Facebook ugyanis biztosítja nekünk azt a lehetőséget, hogy egyszerre több hétre vonatkozó bejegyzést is beállítsunk, és beidőzítsük a megfelelő időpontra. Mi rengetegszer élünk ezzel a lehetőséggel, így biztosítva, hogy minden megjelenjen ügyfeleink Facebook oldalain. Ezért javasoljuk Neked is, hogy használd ezt a remek eszközt, csak arra figyelj, hogy 12 órás beállítás van, és a délelőtt/délután megfelelő legyen.

Extra hozzávalók posztjaidhoz.

Akárcsak a Google Ads esetében, a Facebook esetén is igaz, hogy minél nagyobb a bejegyzésed, annál feltűnőbb. Rengeteg eszközt vethetünk be annak érdekében, hogy a bejegyzés mérete megnövekedjen: becsekkolhatunk helyekre, megjelölhetünk embereket a fotókon/videókon, jelölhetünk be akár már termékeket is, adhatunk érzelmeket a bejegyzésekhez. Szóval sok lehetőség van, amiket érdemes kihasználni, szem előtt tartva, hogy ha minden bejegyzésünk közben boldognak érezzük magunkat, és éppen becsekkoltunk a főhadiszállásunkra és megjelöltük kollégáinkat, nem leszünk túl népszerűek. A kevesebb néha több elv mentén inkább azt javasoljuk, hogy alkalmanként 1-1 ilyen eszközt alkalmazz. Finoman, nem tolakodóan.

7 bombabiztos Facebook bejegyzés

Mielőtt rátérnénk a 7 tippre, egy dolgot szeretnénk tisztázni. Azt gondoljuk, hogy ez már számodra is világos, ha már idáig eljutottál ingyenes oktatóanyagunkban: a Facebook posztok elsősorban nem direkt értékesítésre valók. A követőid szórakozni, kikapcsolódni, informálódni járnak a közösségi oldalra, éppen ezért ezt kell megadnod neki.

Lebegjen szemed előtt a 70/20/10 szabály, azaz: 70%-ban érdekességeket ossz meg, információt, tippeket, értéket adj, 20%-ban mások bejegyzéseit mutasd be – ez lehet egy Index cikk, vagy egy bájos képsorozat az Instagramról is akár, és csak 10% szóljon direktben a termékeidről, szolgáltatásaidról. Ne félj mások tartalmait megosztani, és ami a legfontosabb: készíts saját képeket, videókat, és írj saját szövegeket. Ezek biztosan egyediek lesznek, és vállalkozásodról fognak szólni.

Ezeket szem előtt tartva lássuk a 7 bombabiztos Facebook bejegyzés típust:

  1. Beszéljenek helyetted az ügyfeleid. Bárki mondhatja, hogy ő a legjobb a piacon, vagy minőségi szolgáltatást nyújt. Azonban ha ezt ügyfeleid mondják, annak már teljesen más az olvasata. Gyűjtsd ezeket, kérj engedélyt a felhasználásra és építsd be a kommunikációdba. Lehet e-mail, Messenger kommunikáció, komment, a lényeg, hogy képként oszd meg.
  2. Meséld el, hogy kezdted. A követőid mindig szeretik tudni az indulást, a nehézségeket, az ötleteket, a mögöttes érveket. Érdemes hát elmesélned vállalkozásod történetét, lehetőleg valamilyen személyes képpel, videóval. Még jobb, ha valamilyen évfordulóhoz, mérföldkőhöz kötöd, amikor indokolt a nosztalgia.
  3. Tégy valamilyen nagy bejelentést. Ha nagy dolog történik a céged életében, akkor jelentsd be. Természetesen a szerénység a kulcs, tehát ne azt hangsúlyozd ki, hogy mennyire szuper a vállalkozás. Sokkal inkább azt, hogy mennyire örülsz, hogy ezt lehetővé tették a vásárlóid, követőid, és köszönöd a közösségnek. Jó lehetőség lehet a vége valamilyen promóció bejelentésére is.
  4. Edukáld a követőidet. Akár rendszeres tartalom is lehet, amikor megosztasz valami olyan bejegyzést, képet, esetleg webcikket, amiben tanulságos, hasznos információk vannak. Mi ezt rendszeresen csináljuk. Nem arra gondolunk persze, hogy azt bizonygasd, milyen szuperek a termékeid különböző tulajdonságaik miatt, hanem például szokatlan, meglepő tényekre, felhasználási területekre. Vonatkoztass el nyugodtan a konkrét eladástól, és beszélj általánosan felmerülő kérdésekről. Például optikaként ne akarj minden posztoddal eladni, sokkal inkább ossz meg tippeket, tanácsokat, amivel javíthatod az olvasók látását. És máris látják a követőid, hogy Te nem egy szemüvegárus vagy, hanem egy olyan optika, akiknek a legfontosabb a látás megőrzése.
  5. Légy őszinte, vállald be, ha elszúrtad. Mindenki téved néha, Te is, Ti is. Vállald fel, ne tagadd, ismerd be, ha valami nem úgy sikerült, ahogyan eltervezted. A követőid megértőek lesznek, ha látják, hogy mi és miért történt. Értékelni fogják az őszinteséget.
  6. Láttass be a függöny mögé, mutasd be az embereket. Ki válaszolt az ügyélszolgálat nevében? Ki javította meg a készülékemet? Néha hajlamosak vagyunk elfelejtkezni arról, hogy hús-vér emberek ülnek a számítógépek mögött. Hívd fel erre a figyelmet, és mutasd be munkatársaidat, ossz meg kulisszatitkokat, meghökkentő adatokat. Érezzék a követőid, hogy hétköznapi emberek dolgoznak vállalkozásodban értékekkel és érzésekkel.
  7. Ossz meg személyes tapasztalatot, tanulságos történetet. Ha történt Veled valami érdekes, tanulságos, vagy üzletileg izgalmas, akkor számolj be róla. Mondd el saját véleményedet, gondolataidat. Indíts beszélgetést a témáról.

Mit kell tenned a leírtakkal? Oszd be őket a következő hónapra, szem előtt tartva a fent kifejtett 70/20/10 szabályt. Ne feledd, a minőségi tartalom sokkal fontosabb, minthogy minden nap megossz valamit követőiddel.

 

Elevenítsd fel a korábban tanultakat:

  1. rész: Kezdjük az alapoktól – célcsoportképzés a tudatos kommunikációért
  2. rész: Stratégia tervezése – iránytű a kommunikációdhoz
  3. rész: Így épül fel teljesen egy Facebook oldal
  4. rész: Ismerd meg követőidet – Facebook Insights adatok
  5. rész: Használd ki új ügyfélszolgáltatod – Facebook Messenger
  6. rész: Közösségépítés felsőfokon – Facebook csoportok
Kattints az értékeléshez
[Összesen: 1 Average: 5]

Hasonló cikkeink

6. rész: Közösségépítés felsőfokon – Facebook csoportok

6. rész: Közösségépítés felsőfokon – Facebook csoportok

A csoportokról alkotott korábbi képet – miszerint anyukák találkozási pontja, esetleg kutyabarátok baráti csevejeinek helye – át kell gondolni. Ugyanis a csoportok, és főleg a csoportkezelők kezébe olyan eszközöket adott a Facebook, amiben komoly üzleti potenciál...

5. rész: Használd ki új ügyfélszolgálatod – Facebook Messenger

5. rész: Használd ki új ügyfélszolgálatod – Facebook Messenger

A Facebook Messenger ma már több mint chatprogram; igazi multifunkciós platformmá nőtte ki magát, amiben már természetesen rengeteg üzleti lehetőség is helyet kapott. 3 indok, amiért kötelező a Facebook Messenger: Mert az emberek megszokott kommunikációs csatornájává...

4. rész: Ismerd meg a követőidet – Facebook Insights adatok

4. rész: Ismerd meg a követőidet – Facebook Insights adatok

Miért fontosak az adatok? Röviden, de az ősrobbanástól indulnánk, mert szeretnénk, ha belátnád, amit vállalkozóként néha könnyen figyelmen kívül hagyunk: a véleményünk csupán egy a sok közül. Nem alapozhatunk üzleti döntéseket a saját véleményünkre. Kiinduló pontnak,...