fbpx
8 perc olvasási idő

Nézzük akkor melyek az idei év legújabb Instagram trendjei és fejlesztései, amiről mindenképpen tudnod kell, ha használod az alkalmazást és terveid között szerepel, hogy felteszed szolgáltatásod az online média csillogó egére.

Instagram trendjei

Akik évek óta foglalkoznak online marketinggel, azok tudják, hogy a trendek jönnek és mennek, egy valami azonban biztos, az állandó változás. Igen ez az online szintér az állandó technológiai fejlesztésnek, az újító gondolatok és a felhasználói élményeknek köszönhetően gyakorlatilag éjjel-nappal fejlődik és átalakul. Éppen ezért időről-időre fejleszteni kell a tudását annak, aki ebben a közegben szeretne hosszútávon jelen lenni.

insta 2

El kell fogadni az, ami korábban szentírás volt, az ma lehet éppen a veszted lesz.

Az idei évben sok minden megváltozott, az egyik a posztok organikus elérése, ami lassan a 10%-ot sem éri el a céges Instagram oldalak esetében. Gyorsan tegyük azonban hozzá, hogy ez még mindig viselhetőbb kategória, a Facebookon tapasztalható 2-4%-os organikus elérésekkel szemben. Ez annyit jelent, hogy ha nem hirdetjük az adott bejegyzésünket, akár egy minimális összeggel, akkor egy 10 ezer fős oldal esetében 2-400 ember fogja látni a bejegyzésünket. Az Instagramon sem jobb az eset, hiszen a 10%-os elérés is pusztán 1000 embert jelent.

A legrosszabb, amit tehetsz ebben az esetben, ha követőket vásárolsz magadnak. Az Instagram algoritmusa megjegyzi az ilyen műveletet és igen komolyan szankcionál érte. A rendszer vizsgálja a be- és kikövetés, kedvelés, hozzászólás számát napra lebontva, és ha valami rendkívülit érzékel, letilthatja a fiók tulajdonosát. A felhasználói élmény és az organikus tevékenység jegyében az Instagram arra törekszik, hogy a felhasználók valós akciókat hajtsanak végre. Szóval nem érdemes csalnod, hiszen nem a követőid száma a fő mozgatóelem, hanem a valós konverziók és elköteleződések.

Akkor mégis mit lehet tenni az organikus elérés növeléséhez?

Az organikus elérés hatékony növeléséhez és a közönség aktív bevonásához a legfontosabb lépés az, hogy megértsük az Instagram algoritmus bonyolult mechanizmusát, a felhasználók szokásait és az aktuális trendet.

Összeszedtünk neked néhány hasznos tippet arra vonatkozóan, hogyan lehetséges nagyobb organikus elérés anélkül, brutális pénzeket költenél hirdetésekre. Az első, amit figyelmesen megvizsgálhatsz, maga az algoritmus és annak működési elve.

insta 3

Az algoritmus, ami folyamatosan tanul és fejlődik

Az applikáció letöltésével mindenki hozzájárul ahhoz, hogy az Instagram algoritmus folyamatosan adatokat gyűjtsön. Igen részletes információt kapunk a felhasználói viselkedésről és szokásokról. Pontosan tudni fogjuk hol van és mit csinál az ember, miközben mások számára érdekes tartalmakat posztol az Instagram hírfolyamra, vagy éppen storiesokat tölt fel.

Az algoritmus az alábbi tényezőket veszi figyelembe, amit érdemes megjegyezned.

  • Az algoritmus adatokat gyűjt arról, hogy a felhasználó milyen típusú tartalmak fogyaszt és ahhoz hasonló tartalmakat ajánl fel neki organikusan.
  • Ha egy poszt népszerű, napokkal később is megjelenhet a hírfolyamon.
  • Ha volt bármilyen kapcsolat egy felhasználó és egy profil között, jó eséllyel többet és könnyebben találkoznak egymás tartalmaival.
  • Minél több profilt követünk, annál nagyobb lesz a verseny a hírfolyamunkon.
  • Minél többet vagyunk az Instagramon, annál relevánsabb tartalmat mutat az algoritmus.
  • A hírfolyam annál többször frissül, minél többször megnyitjuk az alkalmazást.
  • Ha többféle posztformátumot posztolsz az organikus elérés magasabb lesz.
  • Ha diverzitásra törekszel és megosztod az Instagram különböző csatornáin dolgaidat (stories, feed, bio ) nagyobb organikus elérésed lesz.

Feed a lelke mindennek

Az Instagram algoritmus a posztformátumok között is különbséget tesz, nem mindegy tehát, hogy a felhasználó mikor és mit posztol, és azt pláne nem, hogyan és milyen formátumban teszi. A mozgóképes posztok, videók és többrészes képsorozatok sokkal nagyobb figyelmet vonzanak, nem meglepő módon, a felhasználók 67%-a találta érdekesebbnek ezt a formátumot a Social Media Today felmérése alapján.

Az Instagram felületén az alábbi posztformátumokat használhatod, a teljesség igénye nélkül, hiszen cikkünk írásának pillanatában ennyi volt elérhető, de ugye, mint tudjuk, az egyetlen állandó dolog a változás.

Instagram trendjei

Normál fotó poszt, amit a feedben elhelyezel.

  • Katalógus képsorozat, amellyel akár 10 kép is hozzáadható egyetlen bejegyzéshez. Különösen akkor hasznos, ha ez azt jelenti, hogy többet tudsz vele mondani fogyasztóidnak/követőidnek a márkádról. Használd, ha teheted.
  • Boomerang, ami nem más, mint sorozatfotókból összeállított, hang nélküli videó, ami oda-vissza játszódik. Ez igazából egy jópofa animáció, amivel a fotónál jobban, de a videónál kevésbé hatékony módon lehet megörökíteni a pillanatot.
  • Videók, formátum, amelyek organikus elérése többszörös a hagyományos fotókénál. Érdemes tehát nem csak fotókat, hanem mozgóképeket is posztolni az Instagramon. A legjobb, ha ehhez külön programokat használunk, ami segítségünkre lesz a profi anyagok gyártásában.
  • • IGTV videói, amely egyfajta rövid bemutatkozó videóként is felfogható.

Ez a felület a 60 másodperces videók végtelennek tűnő tárháza, amely lehetőséget teremt a márkáknak, hogy a felhasználót az IGTV központjába irányítsák, amennyiben tetszett neki a figyelemfelkeltő rövid teaser. Ha nem akarod megvárni a videó végét, van lehetőséged közben is a váltásra, de csak az IGTV-s videós bejegyzéseknél. A videó bal  oldalán a „watch full IGTV video”ikonra kattintva.

Az Instagram 2019-es trendjei között kiemelkedő szerepet kapnak az Instagram történetek és az IGTV videók. Számtalan opció áll rendelkezésre, hogy színesítsd történeteidet.

Instagram trendjei

A hashtagek esetében nem működnek a klisék.

Bár a megfelelő # használat 30-40%-kal növelheti az elköteleződések mértékét, tudnod kell azt is, ha rosszul választod meg a címkéket, akkor több kárt csinálsz, mint hasznot. Igen még erre is oda kell figyelned. Az Instagram világában, ahogy az elmúlt pár bekezdésből kiderült, szinte mindenre oda kell figyelni, ahhoz, hogy flottul működjenek a dolgok. Az egyoldalú hashtaghasználattal a poszt kikerül a hashtag hírfolyamából. Ha sokszor használod ugyanazt a hashtaget, az Instagram algoritmus úgy értelmezi, hogy mindenáron előre akarsz kerülni az adott hashtagre, és nem jeleníti meg tartalmaidat a hírfolyamban. Durva, de sajnos igaz.

Tapasztaltuk.

Másik fontos saját tapasztalatunk volt az is, hogy ha tiltott hashtageket jelölsz meg a posztodon, az automatikusan az organikus elérés korlátozásával jár.

  • Az algoritmus nem érti az iróniát vagy a kapcsolt jelentéseket.
  • Korlátozza azokat a posztokat, amik olyan hashtagekkel vannak megjelölve, amik irrelevánsak a képen szereplő tartalom szempontjából, esetleg bántóak, rasszisták vagy vulgárisak.
Instagram trendjei

Hihetetlen, de sajnos arra is oda kell figyelned, hogy ne változtass az elkészült és a faladra kirakott bejegyzéseiden, mert az algoritmus erre is igen érzékeny.

Hogy mégis miért?

Az Instagram algoritmusnak rengeteg adat áll a rendelkezésére, amiből nagyszerűen dolgozik, így egyből kiszúrja, ha ki akarod játszani a nagyobb elérés reményében és konkrétan korlátozni fogja a bejegyzéseid elérését az alábbi esetekben.

  • Olyan lokációt jelölsz meg a poszton, ahol nem jártál.
  • A megosztást követően módosítasz a posztodon.
  • Ha plusz hashtageket adsz a poszthoz.
  • Ha eltávolítasz egy korábbi személy megjelölést.

Na fel a kezeket, ugye gyakran csinálod Te magad is ezeket módosításokat, ami valójában szinte kiheréli a legjobbnak mutatkozó organikus bejegyzéseid mindegyikét? Így, ha változtatni szeretnél a kikerült posztjaidon, inkább tedd közzé újra a bejegyzést.

Útravaló

Nem kétséges, hogy az Instagram megváltoztatta az emberek kapcsolatainak és kommunikációjának módját, minőségét és nem utolsó sorban a mennyiségét is. A platform indulása óta fennálló folyamatos fejlődésével, egyre inkább befolyásolja a digitális trendeket és vele a felhasználók viselkedését. Az alábbiakban bemutattuk a 2019-es év legújabb Instagram trendjeit. Az idei év nagy dobásait és azokat az újításokat, amelyeket az idei évben ki kell próbálnod és rendszeresen használnod, ha lépést akarsz tartani a digitális térben.

Nézd meg korábbi cikkünket, amelyik összefoglalja a 25 leghasznosabb Instagramhoz kapcsolódó applikációt.

[Total: 1    Average: 5/5]