fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-09-30

A Google Ads minőségi mutató – Hogyan növelheti és csökkentheti költségeidet

13 perc olvasási idő

A hirdetők egyik legfontosabb célja a célközönség elérése releváns, jó minőségű hirdetésekkel, amelyek több elkötelezettséget, kattintást és konverziót eredményeznek. Nos, a Google Ads minőségi mutató javítása segíthet ennek elérésében.

A Google minden kulcsszóhoz hozzárendel egy minőségi pontszámot, amely tájékoztat minket arról, hogy a hirdetéseink mennyire felelnek meg a kulcsszavaknak.

De a Google Ads minőségi mutató ennél sokkal többet jelent: Ez befolyásolja a fizetett keresési kampányok költségeit és teljesítményét is.

Tekintettel a Google Ads minőségi pontszámának fontosságára, ez az útmutató mindent elárul, amit tudnod kell a mutatókról, beleértve a pontszám növelésének módját is, ami jobb Google Ads pozicionálást és alacsonyabb költségeket eredményezhet.

Mi a Google Ads minőségi mutató?

Egyszerűen fogalmazva: A minőségi pontszám az, ahogyan a Google értékeli a kulcsszavak és a kattintásonkénti fizetés (PPC) hirdetések minőségét és relevanciáját. Minden egyes kulcsszó egy minőségi pontszámot kap, amely tükrözi, hogy a Google mennyire tartja vonzónak hirdetéseit az adott kulcsszót kereső emberek számára. A pontszám 1-től 10-ig terjed, ahol az 1 a legrosszabb, a 10 pedig a legjobb érték.

A Google három fő tényezőt vesz figyelembe a minőségi mutató kiszámításakor:

  • Várható átkattintási arány (CTR)
  • A keresési szándék relevanciája
  • A céloldal felhasználói élménye

Példa a Google hirdetések minőségi mutatójára

Bizonyára csak a Google tudja pontosan, hogy az egyes összetevők mekkora hatást gyakorolnak a minőségi mutató algoritmusukra, valószínűleg a CTR a legfontosabb tényező. Minél többen kattintanak a hirdetésre, miután megnézték, annál relevánsabb és hasznosabbnak tűnik a hirdetés a Google szemében.

A hirdetés minősége is fontos tényező a Google hirdetési aukciós folyamatában, ahol meghatározzák az algoritmusok a hirdetés rangját és a kattintásonkénti költséget (CPC). Fontos azonban megjegyezni, hogy a Google az aukció során nem egyszerűen a Google Ads számszerűségi mutatóját alkalmazza. Ehelyett a pontszáma csak a hirdetés minőségének tükröződése.

A Google különböző tényezőket vesz figyelembe (például a felhasználó pontos keresési kifejezését, tartózkodási helyét és eszköztípusát), hogy valós időben értékelje hirdetései minőségét egy aukció során. Ezután megadja a minőségi pontszámot az értékelés összegzéseként. A pontszám lényegében mutatóként szolgál arra, hogy megtudjuk, hogyan teljesítenek a hirdetések.

Miért érdemes növelni a Google Ads minőségi mutatót?

Annak ellenére, hogy maga a pontszám nem számít  semmit az aukció során, a Google Ads minőségi pontszáma a PPC-sikeréhez van kötve. Minél magasabb a pontszám, annál jobb minőségűnek tartja a Google a hirdetést. A jobb minőségű hirdetések jobban teljesítenek a hirdetési aukciókon, és a legmagasabb rangsorban vannak.

Ez azt jelenti, hogy ha javítjuk a pontszámot, akkor a Google valószínűleg magasabb hirdetési rangsorral jutalmaz meg minket, ami több – és jobb – hirdetéselhelyezéshez vezet.

További előnyként a CPC csökken, mivel a hirdetés minősége javul. A Google meghatározza a hirdetés rangsorának küszöbértékét, amely minimális költség, amelyet a hirdetésnek el kell érnie, mielőtt az megjelenne az ügyfelek számára. A jobb minőségű hirdetések alacsonyabb hirdetési rang-küszöbértékekkel rendelkeznek, ezért alacsonyabb a CPC-jük. Ez több megjelenítést (és remélhetőleg több hirdetésre leadott kattintást) jelent alacsonyabb költség mellett.

Ezenkívül a magasabb Google Ads minőségi pontszám alacsonyabb konverziónkénti költséget jelent. Végső soron ennek több értéke van, mint a kattintás költsége, mert ez összefügg azzal, hogy mennyit fizetünk, amikor az emberek valamilyen műveletet hajtanak végre a hirdetésére reagálva – függetlenül attól, hogy arra próbáljuk rávenni a Google felhasználókat, hogy vásároljanak terméket vagy pl. töltsenek le egy alkalmazást.

A Google Ads minőségi pontszámának optimalizálásával jó úton haladunk a hirdetési kiadások magasabb megtérüléséhez (ROI).

Google Ads minőségi mutatók

Noha a Google kulcsszavanként csak egy minőségi pontszámot rendel hozzá, előfordulhat, hogy egy hirdetéshez vagy hirdetéscsoporthoz több kulcsszó is tartozik. Ez azt jelenti, hogy az egyes hirdetéscsoportokon belül több különböző minőségi mutatóval rendelkezhet. A hirdetés általános minőségének értékelésekor a minőségi pontszám két szintjét ellenőrizhetjük: kulcsszószint és hirdetéscsoport szint.

Kulcsszószintű pontszám

Minden hirdetésminőségi pontszámhoz a Google 1–10 besorolást rendel a hirdetés kulcsszavaihoz.

A következő szinteket különbözetjük meg: 10-8-ig kiváló a minőség, 8-5-ig közepes, és 5-től gyenge. Érdemes törekedni a kiváló minőség felé.

minőségi mutató

A kulcsszó pontszámát a kulcsszóval pontosan egyező keresési lekérdezések hirdetési teljesítménye alapján számolja a rendszer.

MEGJEGYZÉS: A pontszám addig követi a kulcsszavak korábbi teljesítményét a Google-n, amíg kulcsszavak el nem érik a megjelenítések bizonyos küszöbét (ezer). Amikor fiókunk eléri ezt a pontot, a kulcsszó minőségi mutatója tükrözni fogja a tényleges teljesítményt.

Miután túllépte a megjelenítési küszöböt, megnézhetjük azokat a tényezőket, amelyeket a Google a minőségi pontszámának kiszámításához használ, beleértve a hirdetés jelenlegi és korábbi adatait is a CTR, a relevancia és a céloldal élményére vonatkozóan.

Ellenőrizzük az egyes tényezőket, valamint az általános minőségi mutatót. Ha a relevancia vagy a CTR pontszámok alacsonyak, ez azt mutatja, hogy a felhasználók nem találják relevánsnak a hirdetéseinket a keresési lekérdezések szempontjából. Állítsuk be úgy a hirdetéseinket, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy megfelelnek-e a kiválasztott kulcsszavaknak.

Hirdetéscsoport-szintű pontszám

A hirdetéscsoport pontszáma segíthet abban, hogy megnézzük, hol kell elvégeznie a módosításokat. Tegyük fel például, hogy a hirdetéscsoportban öt megcélzott kulcsszó van. Egy kulcsszó pontszáma 3, de a hirdetéscsoport összesített pontszáma 7. Most már így tudjuk, hogyan állítsuk be a hirdetéseinket, hogy jobban illeszkedjenek az alacsony teljesítményű kulcsszavakhoz, vagy egyszerűen csak vegyük ki azt a kulcsszót, ami nem annyira releváns a felhasználói érdeklődés szempontjából.

A legalacsonyabb átlagos hirdetéscsoport-szintű pontszám javításával először jobb megtérülést érhetünk el. A hirdetéseket úgy alakítsuk ki, hogy a lehető legrelevánsabbak legyenek a közönsége számára, így a lehető legtöbbet hozhatjuk ki hirdetéseink kiadásaiból.

4 módszer a Google Ads minőségi mutató növelésére

Minél magasabb a minőségi pontszám, annál jobban teljesítenek a Google Ads szolgáltatásai. Íme néhány módszer a pontszám növelésére és az erőteljes hirdetési teljesítmény ösztönzésére.

1. Javítsuk a mobil teljesítményét

A Google minőségi pontszámába belefoglalja az összes eszköz teljesítményét, így a hirdetések és a céloldalak mobilra optimalizálása összességében növeli a pontszámot.

A hirdetés létrehozásakor használjunk mobilbarát bővítményeket az okostelefonokat vagy táblagépeket használók hirdetési élményének javításához. Például a click-to-text kiterjesztés hozzáadásával a felhasználók könnyedén felvehetik velünk a kapcsolatot mobilon: Csak a “Küldj nekünk egy szöveget” gombra kattintva gyorsan üzenetet küldhetnek.

A Google szerint a mobil betöltési sebessége közvetlenül befolyásolja a minőségi mutatónkat, ezért törekedjünk a webhely és a céloldalak sebességének növelésére. A Google ezzel az ingyenes eszközével tesztelheti webhelye mobil töltési sebességét: https://www.thinkwithgoogle.com/feature/testmysite/

2. Hozzunk létre egykulcsos hirdetéscsoportokat

A Google Ads minőségi pontszámának javításának legjobb módja, ha hirdetéseinket a lehető legrelevánsabbá teszük a kereső emberek számára. Az egy kulcsszóval rendelkező hirdetéscsoportok (SKAG – single keyword ad group) létrehozása megkönnyíti a hirdetések fókuszálásának fenntartását, hogy azok szorosan illeszkedjenek a keresési szándékhoz.

A SKAG-ok segítenek megakadályozni a felesleges hirdetési kiadásokat is. Ha kattintásonként fizetünk, akkor biztosítani szeretnénk, hogy a kattintások valóban érdekelt felektől származzanak, hogy maximalizálhassuk a konverziós arányt. Ha hirdetéseink és céloldalaink megfelelnek a keresési szándéknak, akkor azok, akik rákattintanak a hirdetésre, elérik azt, amire számítanak – és nagyobb az esély a konverzióra.

3. Használjuk az A / B tesztelést

A relevancia és a CTR javításának másik módja az, ha teszteljük a hirdetési másolatokat a kreativitásunkkal felturbózva, hogy lássuk, mi felel meg legjobban a közönségének. Próbáljuk ki a különböző cselekvésre ösztönzéseket (CTA-kat), hogy megtudjuk, mi vonzza a több kattintást.

Minél több tesztet futtatunk, annál jobban finomíthatjuk kampányainkat és javíthatjuk a CTR-t

4. Optimalizáljuk a céloldalt

A céloldal élménye a Google Ads minőségi pontszámának kiszámításához használt három tényező egyike. Növelhetjük a pontszámokat, ha optimalizáljuk a céloldalakat a cél kulcsszavakhoz, és ellenőrzzük azok betöltési sebességét, megbízhatóságát és a felhasználói élményt befolyásoló egyéb elemeket.

A Google három kulcsfontosságú tényező alapján rangsorolja a céloldal minőségét:

  1. A tartalom relevanciája és eredetisége
  2. Átláthatóság
  3. Navigálhatóság

Ennek oka, hogy a Google azt akarja, hogy a hirdetők olyan minőségi weboldalakat hozzanak létre, amelyeket a felhasználók egyaránt relevánsnak és hasznosnak találnak.

De tény, hogy a céloldal minőségének mindenképpen elsőbbséget kell élveznie. Miért? Mivel a minőségi céloldalak nagyobb valószínűséggel alakítják át a látogatókat ügyfelekké.

A kiváló minőségű céloldalnak a következőkkel kell rendelkezniük:

Hirdetés relevanciája:

Akár egyetlen céloldallal rendelkezünk az összes kampányhoz, akár minden egyes hirdetéshez tartozik egy landing oldal, minden esetben kapcsolódniuk kell azokhoz a hirdetésekhez, amelyeknek megfelelnek. Ha hirdetésünk a női bőrtáskákra vonatkozik, akkor annak a landing oldalára mutasson, ne pedig a kezdőlapra vagy egy általános ruházati oldalra.

Gyors betöltés:

A mai digitális világban az oldalbetöltési sebesség különbséget tehet az eladás és a visszafordulás között. A céloldalunknak gyorsan (három másodpercen belül) be kell töltődnie, különben negatívan befolyásolja nemcsak a SEO-nkat, hanem a Google Ads minőségi mutatóját is.

Könnyen navigálható:

A céloldalnak világos, könnyen használható navigációval kell rendelkeznie, amely megkönnyíti a látogatók számára az információk megtalálását és a kapcsolatfelvételt.

Indexelhető:

Ha a Google robotjai nem tudják sikeresen feltérképezni a céloldalt, akkor nem tudják meghatározni, hogy mennyire releváns, és a minőségi pontszámra se lesz jó hatással.

Növeljük a hirdetési teljesítményt a Google Ads minőségi mutatójával

A minőségi pontszám fontos hirdetési állapotmutató. Megmutathatja, hol kell változtatnia, és hogyan javíthatja hirdetéseinket, hogy azok a lehető legrelevánsabbak legyenek a célközönség számára. A fenti taktikával folyamatosan javíthatjuk minőségi mutatókat, növelve a hirdetések láthatóságát és jelentősen csökkentve a kampány költségeit.

Amennyiben szeretnél még több PPC-vel kapcsolatos linket olvasni, keresd fel Google Ads oldalunkat. Ha pedig segítségre lenned szükséged a Google kampányaid beállításához, keress minket bizalommal itt.

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Sokan megfoghatatlannak ítélik a márkaépítést, nem igazán látják a célját, mert nehezen mutatható ki kézzel fogható módon az értéke. Például forintban. Éppen ezért nem is igazán helyeznek rá hangsúlyt, főleg webáruházak esetén. Az árösszehasonlító oldalaknak és az...