fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-02-06

A legfontosabb Instagram trendek 2020-ban

9 perc olvasási idő

Ha téged is érdekel, hogy növelheted a márkád népszerűségét az Instagram segítségével, akkor nem árt tisztában lenned a legújabb trendekkel. Az instagram marketing stratégiád megtervezésével jelentősen növelheted a követőid számát és a márkád ismertségét. Nézzük is, mik a legújabb és legfontosabb Instagram trendek az idei évben!

#posztoljkevesebbet

Az Instagram trendek közül az első a posztok mennyiségére vonatkozik. Az előrejelzések szerint az influencerek 2020-ban ritkábban fognak posztolni. Ezen a grafikonon is jól látszik, hogy a posztok mennyisége évről évre csökken.

Az Instagram trendek közül az első, hogy posztolj kevesebbet.

Kép forrása: Later, Fohr – State of Instagram Influencer Marketing in 2020

FutureManagement tipp:

Posztolj kevesebbszer, de minőségibb tartalmat! Legyen a posztodnak igazi mondanivalója és konkrét célja, így érheted el, hogy rád is igaz legyen a mondás: “a kevesebb néha több”.

Legyenek változatosak a tartalmaid! Amellett, hogy képeket töltesz fel az oldaladra, érdemes kihasználnod a Story erejét és az IGTV egyre növekvő népszerűségét is! Így az Insta minden csatornáján eléred a célcsoportodat.

Tanulj a TikTok-tól és posztolj videókat a fotók helyett. Ezek legyenek rövidek, kb. 3-10 másodpercesek.

#írjtöbbet

Az Instagram trendek közül az elmúlt évben egyre népszerűbbé vált az, hogy az influencerek hosszú képleírásokat (caption) írnak. Ebben az évben pedig még menőbb lesz ez a fajta posztolás! Így több infót, tudást tudnak átadni egy poszttal, és nagyobb betekintést engednek a saját kis világukba. Ha a te célcsoportodat is érdekelheti a hosszú tartalom, és a terméked vagy a szolgáltatásod is olyan jellegű, amiről lehet írni bőven, akkor érdemes kipróbálnod!

Nézd meg például Elise Darma fiókját, és lesd meg milyen hosszú leírásokat ír!

Kövesd az Instagram trendeket és írj többet a leírásba!

Kép forrása: Instagram

De mégis milyen hosszú legyen?

A felmérések szerint a képleírások hossza 2016 óra megduplázódott. És az előrejelzések szerint 2020-ban az átlagos leírás hossza 405 karakter lesz (kb. 65-70 szó).

Látszik, hogy 2020-ban az előrejelzések szerint 405 karakter lesz az ideális poszt hosszúság Instagramon.

Kép forrása: Later, Fohr – State of Instagram Influencer Marketing in 2020

FutureManagement tipp:

Ne félj a sok szövegtől, írj bátran a termékedről, a szolgáltatásodról hosszan. Idén nem baj, ha az Instagram feed-ed egy mini bloggá változik! Tudod miért jó ez? Lehetőséget ad a storytelling-re, amivel sokkal hatékonyabban építhetsz közösséget és növelheted az elköteleződést.

Nem csak mini blogot, hanem mini-guide-ot, vagyis útmutatókat is írhatsz a leírásokba. Mutasd be, hogyan kell használni a termékedet, adj tippeket, fogalmazz meg ajánlásokat.

Idén nagy Instagram trend, hogy a feed-ed egy mini bloggá alakul, ahol tippeket és guide-okat oszthatsz meg a követőiddel.

Kép forrása: Instagram

Ha már hosszabb leírásokat szeretnél írni, vedd elő a gépedet és írd meg azon a szöveget! Hidd el, sokkal gyorsabb lesz, mintha a telefonon pötyögnél. Ráadásul használhatsz külön alkalmazásokat is a beidőzítésre, így akár két hétre is előre dolgozhatsz. Erről itt írtunk bővebben.

Nézd itt a bizonyíték! A hosszabb posztok nagyobb elköteleződést eredményeznek:

A hosszabb posztok nagyobb elköteleződést eredményeznek, így érdemes többet írnod a képleírásba.

Kép forrása: Later, Fohr – State of Instagram Influencer Marketing in 2020

#használjtöbbhashtaget

A #-ek száma is egyre nő minden évben, és ez 2020-ban sem lesz másképp. Használj egyedi, márka #-et, ami csak a te vállalkozádora illik. Ez lehet egyszerűen a cég vagy a termék neve is, vagy egy olyan szó, ami tökéletesen leírja a brand identitását. Kitalálhatsz #-et egy-egy kampányra is, így könnyen követhető lesz az embereknek, továbbá bátoríthatod őket, hogy ők is használják a #-et, ha megvették a termékedet.

A #-ek száma is egyre nő minden évben, és ez 2020-ban sem lesz másképp, igazi Instagram trend, amit érdemes követni.

Kép forrása: Later, Fohr – State of Instagram Influencer Marketing in 2020

FutureManagement tipp:

Ne félj sok #-et használni (10+), hiszen ezek szintén növelik az elköteleződést a márkád felé.

Találj ki egy egyedi #-et a márkádhoz.

Nézd csak, itt a bizonyíték a #-ek és az elköteleződés közötti kapcsolatra:

Ne félj sok #-et használni (10+), hiszen ezek szintén növelik az elköteleződést a márkád felé.

Kép forrása: Later, Fohr – State of Instagram Influencer Marketing in 2020

És van még egy jó hírünk a micro-influencerek (10-50 ezer követő) számára! A Fohr kutatásai szerint a sok #-ből leginkább azok fognak profitálni, akiknek kevesebb, mint 25.000 követőjük van. Vagyis szerintük ez lesz a nyerő recept 2020-ban:

<25.000 követő + 10+ Hashtag =

Több elköteleződés + Több követő!

#szerezztöbbmentést

Az Instagram trendek következő állomása a mentés. A cél 2020-ban: Szerezz több mentést, vagyis érd el, hogy az emberek elmentsék a gyűjteményükbe a tartalmaidat. Hogyan tudod ezt megtenni? Már azzal nagy előrelépést teszel, ha hosszabb leírásokat írsz, ahogy fentebb is javasoltuk. Azonban van még egy pár apróság, amikkel növelheted a mentések számát!

Egyébként miért fontos ez? Mert az elköteleződésbe nem csak a like-ok és a kommentek, hanem bizony a mentések is beleszámítanak. Az Instagram algoritmusa ezt is figyelembe veszi.

Idézetek

Az idézetek nem csak unalmas tartalomkitöltők! Az emberek igenis szeretik őket elmenteni, elküldeni a barátaiknak, és egy-egy nehezebb napon visszaolvasni motiváció gyanánt. Legyenek akár inspiráló, akár vicces idézetek, működni fognak.

Tippek

A tippeket ugyanúgy szereti a többség, mint az idézeteket. Ezek lehetnek edukáló vagy szórakoztató tartalmak is. A lényeg, hogy találd meg a középutat, amikor még elég egyszerű és megnyerő a poszt, de ugyanakkor megfelelően bonyolult is ahhoz, hogy valaki elmentse. A gotoskincare például rendszeresen oszt meg bőrápolási tippeket.

Az Instagram trendek közül nem maradhat ki a "mentés" sem. Vedd rá az embereket, hogy elmentsék a tartalamidat.

Kép forrása: Instagram

Így tudod ellenőrizni, hányan mentették el a posztjaidat: Elemzések/Bejegyzések/Összes megjelenítése/Mentés.

Reméljük hasznosnak találtad a cikket, igyekeztünk a legfontosabb újításokat összegyűjteni neked. Használd őket bátran, ha pedig kérdésed lenne az online marketingeddel kapcsolatban, keress minket bátran!

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

10+1 applikáció, amivel profi lesz vállalkozásod a közösségi médiában 2020-ban

10+1 applikáció, amivel profi lesz vállalkozásod a közösségi médiában 2020-ban

Ha neked is rengeteg időd megy el azzal, hogy tartalmat gyártasz a közösségi médiára, akkor ideje, hogy beleásd magad a közösségi média menedzsment témakörébe. Mit szólnál, ha mutatnánk egy pár olyan alkalmazást, melyekkel jelentősen lecsökkentheted az Insta és Facebook posztok megtervezésével és feltöltésével töltött időt?