Gondoltad volna, hogy számos divatos közösségi média platform felbukkanásától függetlenül még mindig a Facebook számít az igazi húzónévnek? A cég folyamatosan új frissítésekkel áll elő, és olyan marketing eszközök használatán dolgozik, melyek finomhangolására kiemelt figyelmet fordít. Nem hiszed, hogy 2023-ban is a Facebook lesz az elsőszámú platform marketing és hirdetési szempontból? Akkor érdemes tovább olvasnod!
Még mindig a Facebook... De miért?
2021 januárjában a Facebook vált az első közösségi hálózattá, amely több mint egymilliárd regisztrált fiókkal rendelkezett: ez kb. 2,74 milliárd aktív felhasználót jelentett havonta. 2020-ban a cég bevétele csaknem 85,965 milliárd dollár volt, ami 21,6%-os növekedést mutatott 2019-hez képest. Ezek alapján nemcsak, hogy nem érdemes még temetni a Facebook-ot, hanem itt az ideje jobban beleásni magunkat a kiaknázatlan lehetőségeibe!
Íme az a top 6 marketing eszköz a Facebook-on, amelyekkel növelheted a márkád iránti elköteleződést:
1. Story
2. Facebook live
3. Videós tartalom
4. Chatbot
5. Fizetett hirdetés
6. Messenger
1. A story lesz az új news feed?
Naponta közel 1 milliárd Facebook story-t osztanak meg a felhasználók egymással. De mégis mitől válhatnak fontos felületté a csupán 24 óráig elérhető mini videós vagy épp képi tartalmak? A Facebook alapítója, Mark Zuckerberg 3 okot is felsorolt:
1. Sokan már most a story-kat tekintik az elsődleges hírfolyamnak, és inkább azokat nézik, minthogy a Facebook feed-et görgessék.
2. Okostelefonon jól működnek, és mivel a legtöbb ember napközben amúgy is folyton a telefonját nézegeti, így adott, hogy a friss történeteket is megtekintik rajta.
3. A story-knál fontos szerepet játszik az adatvédelem, amire már egyre több tudatos felhasználó kiemelt figyelmet fordít.
2. Facebook live előresorolva
A limitált marketing büdzsével rendelkező márkák számára rendkívül költséghatékony lehet a Facebook live használata – főleg azon követőik körében, akik amúgy is gyakran fogyasztanak videós kontenteket.
Tudtad, hogy az algoritmus az élő bejelentkezéseket előrébb sorolja a hírfolyamban, mint a többi tartalmat? Mivel Magyarországon még nem annyira elterjedt a márkák számára a live használata, érdemes elgondolkodnod azon, hogy az elsők között legyél, akik ezt a marketing eszközt konzisztensen felépítik a csatornájukon.
3. Videós tartalmak a számok világában
A marketing-szakembereknek már a 46%-a Facebook-videókat használ fel ahhoz, hogy minél több emberhez elérjen tartalmával! Az adott célcsoport 4%-a meg is nyitja ezeket a videókat (a tartalom feléig 17% jut el, 11% pedig végignézi azokat). Az előrejelzések szerint 2023 elejére az internetes forgalom 82%-át a videók fogják kitenni. Ez a szám 15-ször magasabb, mint 2017-ben volt (WNIP, 2021).
A videók szupergyorsan növekvő népszerűségének oka, hogy az ilyen tartalmak 135%-kal nagyobb organikus elérést produkálnak, mint a képek. Ezek a marketing eszközök egyelőre semmilyen jelét nem mutatják a hanyatlásnak. Épp itt az ideje neked is elmélyülnöd a kreatív videók gyártásában!
4. A chatbotoké a jövő?
A chatbotok használata a közösségi média platformokon már meglehetősen általánossá vált, és ez alól a Facebook sem kivétel: Amerikában havonta közel 100 000 aktív bot található a Messengerben. A vállalkozások különféle módokon használják őket, de továbbra is az ügyfélszolgálat rész a chatbot-alkalmazások fő forrása.
Tudtad, hogy ha „megszemélyesíted” a chatbotodat, azzal növelheted a vásárlói élményt? Az egyéni karakterisztikával megfűszerezés sokkal vonzóbbá teheti a brandedet – növelve ezzel a márkaelköteleződést. Habár Magyarországon még nem túl elterjedt ez a típusú marketing eszköz, érdemes számolni a jelenlétével.
5. Több fizetett hirdetést!
Az erőteljes közösségi média jelenléttel rendelkező márkák 75%-a hajlandó promócióval támogatott Facebook-posztokat megosztani saját oldalaikon.
A tartalommarketingben jártas szakemberek emiatt fokozatosan növelik a fizetett hirdetésekbe való befektetéseiket, 93%-uk pedig továbbra is a Facebook-kampányokban látja a jövőt. Az eredményeket látva ez nem meglepő: a promócióval ellátott tartalmak ugyanis 74%-ban bizonyulnak hatékonyabbnak organikus társaiknál.
6. A kommunikáció kulcsa: a Messenger
2019-ben a legnépszerűbb beszélgetésre szánt applikáció a Facebook Messenger volt: Amerikában több mint 107 millió felhasználó tette le mellette a voksát. Második lett a Snapchat (48 millió), harmadik befutóként pedig a WhatsApp (24 millió) végzett. Az eredményekből is látszik, hogy a Messenger nemcsak éppen hogy, hanem toronymagasan győzte le a versenytársait. Miért ne használnád ki ezt az előnyt?
A fenti statisztikákból egyértelműen látszik, hogy a Facebook diadalmenete az előttünk álló időszakban is folytatódni fog: rengeteg opció egyelőre még felfedezésre vár céges márkaépítés szempontjából. A fenti Facebook marketing eszközöket alkalmazva igen nagy az esélye annak, hogy szakmailag profitálhass abból a platformból, amit sokan – kicsit talán elsietve – már idejét múltnak tekintenek.
Forrás:
https://financesonline.com/facebook-trends/
https://sproutsocial.com/insights/facebook-stats-for-marketers/