Nincs két egyforma vállalkozás, nincs ugyan olyan stratégia, egy sémára leképezhető marketing recept. Minden vállalkozásra függetlenül attól, hogy milyen szektorban végezzük a KKV a tevékenységet, tartogat majd új, addig még nem tapasztalt problémákat, adott pillanatban megoldásra szoruló kihívásokat. Ezekre célzottan, gyorsan és hatékonyan kell megoldanunk, amihez ismernünk és használnunk kell a legfontosabb közösségi média felületeket.
De van jó hírünk, hiszen azért vannak olyan trükkök és formulák, amelyekből sokat lehet tanulni és segíti vállalkozásunk szakmai megítélésünk javítását a világhálón.
Most mutatunk pár hasznos marketing tippet arról, hogy hogyan tudja egy KKV nagyobb mértékben kihasználni az erőforrásait, milyen kihagyhatatlan stratégiák vannak, amelyekkel eredményesen lehet felvenni a versenyt a piacon.

Az 5+1 legfontosabb közösségi média szerepe
Egyszerűen kár hosszas elemzésekbe bocsátkozni, a legfontosabb online platformok jelentőségének kérdésében, hiszen mindenki számára egyértelmű, aki nincs itt jelen a cégével az óriási baklövést követ el. Hosszasan vizsgálhatnánk a közösségi média előnyeit és használatának fontosságát. Azt, hogy melyik online felületen milyen hangsúllyal, milyen szinergiák mentén hozzuk létre online kommunikációinkat, mindig a kezdeti marketing stratégia kidolgozásánál döntjük el a termék/szolgáltatás és a vevői/piaci csoportok összetételének vizsgálatát követően. Minden vállalkozásnak meg kell találnia a megfelelő közeget, de a legjobb az, ha ezeket együtt alkalmazva építi és kommunikál a megfelelő helyen a helyes módon saját közönségével. Mutatjuk a legfontosabbakat.
#1 Facebook
A Facebook a legnagyobb közösségi média szintér, ez vitán felül áll, ettől függetlenül ma is vannak, akik úgy vélik, hogy egy vállalkozás életében kevés előny származik, ráadásul sok időt energiát kell fordítani a folyamatos karbantartására, de ez egyszerűen nem igaz, hiszen a világ legnagyobb közösségi felületéről, ahol bárkit elérhetsz korosztálytól, nemtől, kortól, érdeklődési körtől függetlenül, fizetett tartalmakkal, vagy akár organikus módon. Lehet, hogy nem ez a legideálisabb platform a számodra, mert mondjuk sírköveket árulsz és az ilyen típusú szolgáltatásokra itt lehet nehezebben találsz konkrét vásárló, de még ha nem is innen találnak rád legnagyobb vevőid, de mindenképpen csak pozitívumokkal járhat egy megfelelően vezetett oldal, hiszen hasznos és tartalmas történeteket oszthatsz meg, edukálhatsz, előkészítheted a terepet az értékesítésre.
FutureManagement Tipp: Készíts zárt csoportokat a leghűségesebb vásárlóidnak, ahol folyamatosan és naprakészen tudod őket tájékoztatni, a 70/20/10 szabály szerint. Ebben az esetben a csoport minden tagját eléred, hiszen ha infót dobsz be a csoport minden tagja kap értesítést róla, így az organikus elérésed is jobb lesz a megszokott 3%-5%-nál.

#2 Instagram
A márkaépítés egyik legfontosabb felülete, kiváló minőségű fényképeket és rövid hasznos kontenteket, videókat tudsz megosztani ezen keresztül. Az itt elhelyezett képeket és videókat izgalmas effektekkel/szűrőkkel láthatod el, feliratozhatsz mások fiókjaira, inspirálódhatsz, a kulcs továbbra is, hogy az értékesítési vágyaidat ne itt próbáld meg kiélni, mert az nem fogja a márkádat erősíteni. Ezt a csatornát a fiatalabb korosztály kedveli, akik szinte minden lefényképeznek és közzétesznek. Így nekik tervezz, adj, hashtagelj és a cég életében fontos, mások számára is érdekes naprakész tartalmakat és érdeklődni fognak irántad.
Az Instagramon a nagy márkák már az úgynevezett márkanagykövetet/influencert kérnek fel, hogy betekintést nyújtsanak saját életükbe, a márka hátterébe, ezzel is nagy benyomást téve rajongóikra, akik közelebb érzik hozzájuk önmagukat. Ez is egy remek irány lehet vállalkozásodnak, ha megtalálod a megfelelő influencert, aki azonosulni tud a termékeiddel és hiteles rajongói szemében.
FutureManagement Tipp: Az Instagram folyamatosan új funkcióval bővül, aminek a vállalkozásod is nagy hasznát veszi. Az egyik kedvencünk most a Instagram Stories, amiben olyan új funkciók vannak, mint a szavazás, vagy az emotikon funkciók, amivel rapid módon közvélemény kutathatsz felhasználóid között. Hasznos lehet egy új termék bevezetése előtt, vagy eldöntendő kérdéseknél.

#3 Linkedin
A világ legnagyobb üzleti közösségi szféra hálózata, amely üzleti kapcsolatok létesítésére, építésére jött létre. Ideális közege a B2B és B2C vállalkozásoknak, természetesen ennek is az alapja a rendszeresség, naprakész friss információk elhelyezése, állandó online jelenlét.
FutureManagement Tipp: Lépj fel trendi munkáltatóként és mutasd be cégedet, mint egy olyan helyet, ahol jó dolgozni. Sokkal nagyobb eséllyel botlanak beléd olyanok, akik elkötelezettek lesznek és valóban érdeklődnek a márkád és vállalkozásod iránt.

#4 Pinterest
A Pinterest felhasználói bázisa is igen kiterjedt, azonban itt a képek művészi élményszerűsége helyett, a funkcionalitás a központi fogalom. Az ide feltöltött képek inkább egy online bemutatóteremként szolgálnak, ahol lehetőséged van megmutatni a vállalkozásod termékeit készíthetsz albumokat és egy helyre terelheted azt a közönséget, akik érdeklődést mutatnak a márkád iránt. Mindemelett elképesztően sok témában találsz itt képi tartalmakat, amelyből te is rengeteg ötletet meríthetsz. Ez sem egy értékesítési csatorna, de hatalmas forgalmat vezethetünk át innen weboldalunkra, mivel az ott közzétett képek linkként is megjeleníthetők, így kár lenne kihagyni ezt a platformot.
FutureManagement Tipp: Hozz létre Pinterest inspirációs táblákat, szervezz ehhez nyereményjátékot, vagy mutasd be hogy milyen vonzó tulajdonsága lehet a termékeidnek, amiket a képeiddel meg tudsz mutatni és inspirálni tudsz másokat, ne felejtsd el hódít a csináld magad mozgalom. (DIY- Do it yourself!)

#5 Twitter
Itthon ugyan még mindig nem annyira hangsúlyos, mint az előbb felsorolt társai, azonban, ha külföldiek figyelmére pályázol, mert mondjuk turisztikai, vagy vendéglátóipari szektorban van a vállalkozásod akkor kifejezetten érdekes lehet a használata számodra. Nagyon egyszerű a logikai felépítése, 140 karakterben kell elmondanod szöveges üzenetben, laza informatív módon az átadni kívánt üzenetet. 2 legfontosabb tudnivaló, hogy mivel a nemzetközipiacod célzod kommunikálj angolul és minden esetben használj hashtageket.
FutureManagement Tipp: Jelenleg kevesen használják Magyarországon, éppen ezért, ha alkalmazod, előremutató piaci megoldásokat és új klientúrát találhatsz, vágj bele!

#+1 Snapchat
A Snapchat az amerikai tinédzserek toronymagasan kedvenc felülete, amely mindenképpen szép lassan beszippantja az európai közeget is. Funkcióját tekintve egy csevegőprogram a mobilokra, amelyekkel pillanatfelvételeket és rövid videókat küldhetünk egy személynek vagy egy csoportnak, úgy, hogy a fénykép az üzenettel együtt néhány másodperc múlva eltűnik a címzett telefonjáról és magából a rendszerből is, ezért is imádják a tinik, hiszen nem visszakereshető a korábban elküldött tartalom. Ez a platform, ahol meg lehet szólítani a hirdetői szempontból kiemelt kategóriának számító tizenéveseket és rövid figyelemfelkeltő kreatívokkal célba juttathatjuk üzeneteinket, hirdethetünk anélkül, hogy megzavarnánk felhasználói idilljüket.
FutureManagement Tipp: Ez az elsődleges belépőd a Z generáció „nehezen megközelíthető” zárt világába. Használj vicces filtereket mentsd le és alkalmazd más felületeken is, biztosan hangos sikered lesz.

Használd ki te is a legnagyobb közösségi felületek adta lehetőségeket, egyesítsd a szinergiákat vállalkozásod számára és érj el nagyobb aktivitást szélesebb tömegeket. Ha úgy érzed segítségre van szükséged, mert nincs időd egyszerre márkát építeni, valamint folyamatosan nyomon követni az online felületek változásait, biztosítani a szakmai hozzáértést, amit vállalkozásod megérdemel keress minket bizalommal segítünk.