Az employer branding hatásai

2023. május 22.

Olvasási idő: 3 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk
FutureManagement - Az employer branding fontossága az utóbbi években egyre inkább felértékelődött, hiszen egy jól felépített stratégia az üzleti célok eléréséhez is hozzásegíthet. Nézzük meg részletesebben, hogy milyen pozitív hatásai lehetnek a munkáltatói márka építésének!

Az employer branding hatása az üzletre

Az employer branding fontossága az utóbbi években egyre inkább felértékelődött, hiszen egy jól felépített stratégia az üzleti célok eléréséhez is hozzásegíthet. Az erős munkáltatói márka ugyanis nemcsak vonzóbbá teheti a cégedet mások számára, de növelheti az alkalmazottak elégedettségét, javíthat a fluktuáción és csökkentheti a toborzási költségeket is.

Nézzük meg részletesebben, hogy milyen pozitív hatásai lehetnek a munkáltatói márka építésének!

Csökkenő toborzási költségek

Egyre nehezebb megtalálni a tehetséges munkaerőt, és emiatt a toborzás költségei magasak lehetnek: a negatív vagy nem létező munkáltató márka miatt sokkal nehezebb és sokkal hosszabb időt vesz igénybe a tehetséges munkaerő megtalálása.

A LinkedIn felmérése szerint a munkavállalók 75%-a szívesebben dolgozik olyan cégnél, amely hírneve vonzó, márkája ismert. Ugyanez a kutatás azt is kimutatta, hogy az erős munkáltatói márkával rendelkező vállalatokhoz 50%-kal több jelentkező érkezik a nyitott pozíciókra, mint azokhoz a cégekhez, ahol nem, vagy kevésbé helyeznek hangsúlyt a márka építésére.

A Glassdoor tanulmánya pedig azt igazolja, hogy egy jól felépített munkáltatói márkával rendelkező vállalat jelentősen kevesebb időt fordít a nyitott pozíciók betöltésére. Érdemes azt is megemlíteni, hogy egy erős brand pozitív hatása továbbá, hogy a tehetséges jelöltek számára is vonzóvá válik a cégünk, így nagyobb eséllyel találjuk meg a hozzánk illő, szakképzett munkaerőt is. Azokat, akiket nagy valószínűséggel Te is keresel.

Növekvő dolgozói elégedettség és csökkenő fluktuáció

A számok bűvöletében maradva a Glassdoor tanulmányából azt is megtudhatjuk, hogy az erős employer brandinggel rendelkező vállalatok másfélszer nagyobb valószínűséggel tartják meg a dolgozóikat, mint azok a vállalatok, akik nem foglalkoznak munkáltatói márkájuk építésével. Hiszen a pozitív imázs és a transzparens kommunikáció - ami azt jelenti, hogy ugyanazt kommunikáljuk kifelé, mint amit a munkavállalóink is megtapasztalnak a cégen belül - megtartó erővel bírhat. A dolgozók motiváltabbak, elégedettebbek lehetnek, és így a munkahelyváltás gondolata kevésbé merülhet fel bennük. Fontos hangsúlyozni, hogy egy jó stratégia nemcsak a potenciális jelöltek és a piac számára teszi vonzóvá a vállalatot, hanem a már benne dolgozó munkavállalók számára is.

FutureManagement - Az employer branding fontossága az utóbbi években egyre inkább felértékelődött, hiszen egy jól felépített stratégia az üzleti célok eléréséhez is hozzásegíthet. Nézzük meg részletesebben, hogy milyen pozitív hatásai lehetnek a munkáltatói márka építésének!

Növekvő ügyfél elégedettség

Nem véletlenül szokás mondani, hogy az employer branding üzleti célokat is kiszolgál. Azok a vállalatok, amelyeknek pozitív az imázsa, elégedettebb ügyfeleket szolgálnak ki. Az elégedett ügyfelek pedig hajlamosak több üzletet és hosszabb távú együttműködését kötni és másoknak is ajánlani azt a céget, akivel elégedettek.

Pozitív hatások a pénzügyi eredményekre

Egyes kutatások szerint, azok a vállalatok, amelyek foglalkoznak a munkáltatói márka építésével jelentősebb bevételnövekedésre számíthatnak mint azok a vállalatok, amelyek nem. Az elégedett munkavállalók nagyobb valószínűséggel fognak jobban teljesíteni, ami növeli a vállalat eredményeit, az elégedett ügyfelek pedig több üzenet kötnek a vállalattal, ami a bevétel és a nyereség növekedéséhez vezethet.

Összefoglalva: egy erős employer branding stratégia nagyban hozzá tud járulni a vállalatod sikerességéhez. Éppen ezért érdemes figyelmet fordítani és folyamatosan építeni, erősíteni a pozitív imázsodat a munkaerőpiacon és a vállalaton belül is, amelyben kérheted szakértői csapatunk segítségét is! Építsük együtt a munkáltatói márkádat!

FutureManagement

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
CIKKEINK

Korábbi bejegyzések

2024.01.16.
Employer branding évtervezés – kerüld el a legnagyobb buktatókat!

Új év, új célok? Ha a munkáltatói márkádat szeretnéd megerősíteni, érdemes az alapoknál kezdeni. Mutatjuk azokat a hibákat, amiket mindenképp kerülj el az employer branding éves stratégiád tervezésnél és a kommunikációdban!

2023.11.24.
Mit kínálj a munkavállalónak, hogy Te legyél a befutó?

Mit kínálj a munkavállalónak, hogy Te legyél a befutó?
Kivonat: Elolvastuk a Randstad 2023-as globális employer branding felmérés eredményét és kiszemléztük belőle azt az 5 legfontosabb tényezőt, amely motivál egy munkavállalót, amikor munkahelyet választ.

2023.11.10.
Fizetésemelés: így teremts pozitív hatást a kommunikációddal!

Az év végéhez közeledve nemcsak a munkateher növekszik a legtöbb munkahelyen, hanem az érdeklődés a bérkérdés körül is. Mire érdemes figyelned a béremelés kommunikációjánál és hogyan tartsd fenn a motivációt év közben is? Mutatjuk!

2023.10.24.
Agilis munkamódszer - Előnyök és hátrányok

Az agilitás egy olyan szemléletmód, amely vállalati környezetben a munkafolyamatok hatékonyságára helyezi a hangsúlyt, rugalmas és folyamatosan változó munkavégzési módszert jelent.

Lépj velünk kapcsolatba!

Elérhetőségeink
hello@futuremanagement.hu+36 30 454 81 64
IRODA
4028 Debrecen, Simonyi út 36/B.