Az employer branding hatása az üzletre
Az employer branding fontossága az utóbbi években egyre inkább felértékelődött, hiszen egy jól felépített stratégia az üzleti célok eléréséhez is hozzásegíthet. Az erős munkáltatói márka ugyanis nemcsak vonzóbbá teheti a cégedet mások számára, de növelheti az alkalmazottak elégedettségét, javíthat a fluktuáción és csökkentheti a toborzási költségeket is.
Nézzük meg részletesebben, hogy milyen pozitív hatásai lehetnek a munkáltatói márka építésének!
Csökkenő toborzási költségek
Egyre nehezebb megtalálni a tehetséges munkaerőt, és emiatt a toborzás költségei magasak lehetnek: a negatív vagy nem létező munkáltató márka miatt sokkal nehezebb és sokkal hosszabb időt vesz igénybe a tehetséges munkaerő megtalálása.
A LinkedIn felmérése szerint a munkavállalók 75%-a szívesebben dolgozik olyan cégnél, amely hírneve vonzó, márkája ismert. Ugyanez a kutatás azt is kimutatta, hogy az erős munkáltatói márkával rendelkező vállalatokhoz 50%-kal több jelentkező érkezik a nyitott pozíciókra, mint azokhoz a cégekhez, ahol nem, vagy kevésbé helyeznek hangsúlyt a márka építésére.
A Glassdoor tanulmánya pedig azt igazolja, hogy egy jól felépített munkáltatói márkával rendelkező vállalat jelentősen kevesebb időt fordít a nyitott pozíciók betöltésére. Érdemes azt is megemlíteni, hogy egy erős brand pozitív hatása továbbá, hogy a tehetséges jelöltek számára is vonzóvá válik a cégünk, így nagyobb eséllyel találjuk meg a hozzánk illő, szakképzett munkaerőt is. Azokat, akiket nagy valószínűséggel Te is keresel.
Növekvő dolgozói elégedettség és csökkenő fluktuáció
A számok bűvöletében maradva a Glassdoor tanulmányából azt is megtudhatjuk, hogy az erős employer brandinggel rendelkező vállalatok másfélszer nagyobb valószínűséggel tartják meg a dolgozóikat, mint azok a vállalatok, akik nem foglalkoznak munkáltatói márkájuk építésével. Hiszen a pozitív imázs és a transzparens kommunikáció - ami azt jelenti, hogy ugyanazt kommunikáljuk kifelé, mint amit a munkavállalóink is megtapasztalnak a cégen belül - megtartó erővel bírhat. A dolgozók motiváltabbak, elégedettebbek lehetnek, és így a munkahelyváltás gondolata kevésbé merülhet fel bennük. Fontos hangsúlyozni, hogy egy jó stratégia nemcsak a potenciális jelöltek és a piac számára teszi vonzóvá a vállalatot, hanem a már benne dolgozó munkavállalók számára is.
Növekvő ügyfél elégedettség
Nem véletlenül szokás mondani, hogy az employer branding üzleti célokat is kiszolgál. Azok a vállalatok, amelyeknek pozitív az imázsa, elégedettebb ügyfeleket szolgálnak ki. Az elégedett ügyfelek pedig hajlamosak több üzletet és hosszabb távú együttműködését kötni és másoknak is ajánlani azt a céget, akivel elégedettek.
Pozitív hatások a pénzügyi eredményekre
Egyes kutatások szerint, azok a vállalatok, amelyek foglalkoznak a munkáltatói márka építésével jelentősebb bevételnövekedésre számíthatnak mint azok a vállalatok, amelyek nem. Az elégedett munkavállalók nagyobb valószínűséggel fognak jobban teljesíteni, ami növeli a vállalat eredményeit, az elégedett ügyfelek pedig több üzenet kötnek a vállalattal, ami a bevétel és a nyereség növekedéséhez vezethet.
Összefoglalva: egy erős employer branding stratégia nagyban hozzá tud járulni a vállalatod sikerességéhez. Éppen ezért érdemes figyelmet fordítani és folyamatosan építeni, erősíteni a pozitív imázsodat a munkaerőpiacon és a vállalaton belül is, amelyben kérheted szakértői csapatunk segítségét is! Építsük együtt a munkáltatói márkádat!