Az inbound marketing stratégia - egy új időszámításhoz az online marketing világában.
Inbound marketingnek nevezzük azokat a marketing szolgáltatásokat és stratégiákat, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy saját akaratukból látogassanak el egy-egy weboldalra, ahol gyakran kerülnek publikálásra minőségi tartalmak és nem tukmálással akarnak eladásra ösztönözni.
Az USA kormánya az idén több, mint 700 milliárd dollárt költött eddig nem látott befektetésekre, más nemzetek legnagyobb bankjaiban. A legtöbb iparág - köztük az idegenforgalom, a vendéglátás a technológiai ipar is - csökkenti a munkahelyek számát.
Ez a blogbejegyzés azonban nem egészen erről szól. Ez a vigaszról szól – arról a tényről, amit nyolc évvel ezelőtt láttunk, amikor az első internet buborék kipukkant, így a pénzügyi nyomás belekényszeríti a vállalatokat olyan változtatásokba, amelyek komfort zónán kívüli megoldásokat és eddig ismeretlen helyzeteket teremtettek. De minden rosszban van valami jó, amit érdemes az előnyünkre kovácsolni - még akkor is, ha kilátástalan a helyzet. Ezek a változtatások és az arra való felkészülés fektették le a stabil alapokat egy új, még hatékonyabb időszakhoz az internetes növekedés és az e-kereskedelem területén és jó eséllyel nem lesz ez másként most sem, a pandémiás helyzet kellős közepén.
2001-ben amikor a legutóbbi visszaesés elkezdődött, a vállalkozások elkezdték a marketing keretüket a keresőmotoros reklámozásra fordítani. Ez sokkal mérhetőbb és célzottabb volt a vizuális reklámnál és egyben vonzóbb a szűk büdzsével rendelkező kereskedők számára.
A második internetes visszaesésbe belépve a vállalkozások újra keresgélik a hatékonyságot. Pénzeket csoportosítanak át a fizetett hirdetésekből optimalizálásra, tartalomra és közösségi médiára annak érdekében, hogy megtalálhatók legyenek az organikus keresési eredmények közt.
Ezek a változtatások fogják lefektetni azt a bizonyos stabil alapot egy új időszámításhoz az online marketing világában, amit inbound marketingnek hívunk.
De mégis mit jelent az inbound és az outbound marketing?
Az inbound marketing legfőbb célja, hogy termékünk, szolgáltatásunk az online térben a vásárlók által legyen megtalálva.
A tradicionálisnak, mégis idejét múltnak mondható outbound marketingben ezzel szemben a cégek arra fókuszálnak, hogy megtalálják a vásárlókat. Ezek olyan technikák és keretrendszerek elég elavultak, amelyek nem elég hatékonyan célozzák meg a vásárlókat, illetve ha meg is találják őket, gyakran rossz helyen és időben teszik mindezt. Nem nehéz kitalálni ezzel leginkább zavarják a lehetséges ügyfelet, mintsem elköteleznék őt a márka mellett. Ilyen például a hideg-hívás, a nyomtatott reklám, a tv reklám, a junk mail, a spam és a teleshop.
Oh, ahogy leírom ezeket még a hideg is futkos a hátamon.
A technológia ezeket a technikákat kevésbé hatékonnyá és még drágábbá teszi. A Caller ID blokkolja a hideg hívásokat, a TiVo-tól (ez egy ilyen műsor recorder) a tv-s reklámok még kevésbé lesznek hatékonyak, a spam szűrő blokkolja az ilyen e-maileket, illetve a különböző eszközöktől, mint pl. az RSS, szintén kevésbé hatékony a nyomtatott, illetve a vizuális reklámozás. Ezeken a csatornákon ettől függetlenül még mindig kaphatunk üzenetet, de sokkal többe kerül.
Akik az inbound marketinget használják, azok valójában az outbound marketinget fordítják a fejükre.
A Tv-s reklámokkal való, megzavarás helyett ezek az emberek olyan videókat gyártanak, amelyeket a potenciális vevő látni akar. Természetesen a Tv-ben is mennek jelentőségteljes és igazán kreatív reklámok, de lássuk be sajnos ma már ebből van kevesebb. Ahelyett, hogy hirdetéseket nyomnának nyomtatott kiadványokba, ők inkább saját üzleti blogot csinálnak, amelyre az emberek feliratkoznak és alig várják, hogy olvashassák őket. Hideg hívások helyett hasznos tartalmat és eszközöket hoznak létre, hogy a potenciális ügyfelek további információkért keressék meg őket. Ahelyett, hogy üzeneteiket újra és újra zsúfolt tömegekbe dobják be, mint egy elszabadult bontógolyó, ők inkább megpróbálnak magasan képzett vásárlókat magukhoz vonzani, mágnes módjára.
Kicsit keretbe foglalva az inbound marketing alapelve tehát az, hogy ne megszakítsd, vagy megzavard az érdeklőd a böngészési folyamataiban miközben könyörögsz a figyelméért, hanem kiérdemled a figyelmét azzal, hogy pontosan azokat a kérdéseit válaszolod meg, amire ő éppen akkor kíváncsi.
A legsikeresebb inbound marketing kampányoknak három fő összetevője van:
(1) Tartalom – A tartalom gyártás az alfája és az omegája minden inbound marketing kampánynak. Ez az információ vagy eszköz, amely vonzza a potenciális vásárlókat a te oldaladra vagy vállalkozásodhoz.
(2) Keresőmotor optimalizáció – A keresőmotor optimalizáció könnyebbé teszi a potenciális vásárlók számára, hogy megtalálják a tartalmadat. Ez a gyakorlat fejleszti az oldalad és az inbound kapcsolódásokat, illetve maximalizálja a besorolásodat a keresőmotorokban, ahol a legtöbb vásárló megkezdi a vásárlási folyamatát.
(3) Social Media – A közösségi média felerősíti a hatását a tartalmaidnak. Amikor a tartalmad meg van osztva és meg van tárgyalva a személyes kapcsolatok hálózatai közt, akkor ez sokkal hitelesebbé és árnyaltabbá válik és sokkal nagyobb valószínűséggel vonzza az oldaladhoz a minőségi ügyfeleket.
Inbound szemlélet a weben
Csak az elmúlt másfél évben fejlődött odáig a digitalizáció és ezzel a technika, az eszközök és a nyilvános felhasználás, hogy megmutassa, mennyire hatékony az inbound marketing.
Az internet korai időszakában az 1990-es évek közepén, amikor az internetes buborék növekedett, a cégek elkezdték a fogyasztóikat online követni. Szétszórták a hirdetéseiket a tömegmédia által kínált felületeken és reménykednek, hogy pár potenciális vásárló látni fogja őket. Később a marketingesek elkezdték átértékelni a módszer hatékonyságát. Azt figyelték meg, hogy a vásárlók és a fogyasztók a vásárlásaikat sokkal inkább a keresőmotorok által indítják és nem a tömegmédia oldalakról. Felfedezték, hogy sok esetben a célzott keresőmotoros reklámozás jóval effektívebb volt, mint a vizuális reklámozás a különböző média felületeken. Ahogy a kiadások a keresés alapú marketingbe folytak, egy új korszak kezdődött az internetes növekedésben.
Az online marketing változásai mellett, a növekedésnek ez a fázisa – amelyet Web 2.0-nak hívunk – jelentős változásokat eredményezett az internet használatában. Egy írásvédett platformról olyan típusúra váltott a web, ahol bárki közzétehet bármit, kapcsolatba léphet a barátaival és tartalmakat oszthat meg. Most, hogy belépünk egy újabb gazdasági visszaesésbe, az online marketingszakemberek az új read-write eszközt használják, hogy még sikeresebbé váljanak.
Közösségi médiát használnak, tartalmat gyártanak és ezeket optimalizálják is. Elkezdtek inbound marketingesekké válni.
Egy szembetűnő adat a változásokról a keresőmotorok, a közösségi média, és mobil technológia kapcsán a fogyasztói magatartáshoz kapcsolva, hogy mégis miért van itt az ideje, hogy átalakítsd marketinged és adj értékes tartalmat fogyasztóidnak?
A Sciencedaily és az IBM szerint a világ összes online fellelhető információjának 90%-a az elmúlt 2 évben készült.
Az Inbound marketing titka?
A folyamatos fejlődés, a felhatalmazás az alkotásra és a felelősségteremtés az online térben.
8 évvel ezelőtt, amikor a már sokszor emlegetett internetes buborék összedőlt, az ötlete annak, hogy egyedül valaki - aki nem igazán csinált eddig ilyet - a közösségi médiában tartalmakat generál és keresőmotor optimalizációt fog végezni ahhoz, hogy létrehozzon egy New Jersey-i Liquor Store-t ami 50 millió dollárt termel évről évre, elég abszurd lett volna. Mégis pontosan ezt tette Gary Vaynerchuk azóta, hogy 2006-ban elindította a Wine Library Tv-t.
Ez az ereje az inbound marketingnek. Azokkal az eszközökkel, amelyek mainstreammé váltak az elmúlt 2-3 év alatt, bármely vállalkozás terjedelme korlátlan lehet. Ha van egy jó terméked és képességed a kommunikációra a fogyasztóiddal, akkor fel tudod venni a versenyt a legnagyobb hirdetési kerettel rendelkező cégekkel.
Ha még többet olvasnál az inbound szemléletről, olvasd el további cikkeinket a témában.
Ha pedig elakadnál a digitális marketing útvesztőiben és további segítségre van szüksége cégednek a fejlődéshez, esetleg szakértő kezekre bíznád magad, keress minket bizalommal!
Ha az ember tudja, hogyan és miként boldoguljon a digitalizáció okozta sruktúrális kihívásokkal, hogyan viszonyuljon relatívan az elkerülhetetlenhez, akkor élvezheti a sikereket az online térben.
Ez minden, űrhajó ez a Marsra, amihez nem kell felszállási engedély.
A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.
A céges adminisztráció és dokumentumok naprakészen tartása sok cég mumusa, azonban érdemes időt szakítanunk erre is. A munkaköri leírások aktualizálása például többszörösen kifizetődik, mutatjuk, hogyan!
A válasz röviden: igen. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában. Heti témánkat egyik ügyfelünk inspirálta, akinek most több CSR projektje is van és felmerült bennük a kérdés: hogyan kommunikáljunk erről a nagyvilágban?Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!
Érdemes úgy felépítenünk a karrieroldalunkat, hogy az ne a kedvét szegje az érdeklődőnek, hanem gazdagodjon hasznos, plusz információkkal a munkakörről, illetve könnyen és egyszerűen tudjon jelentkezni az állásra.
Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.