fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2018-10-26

Az organikus Instagram növekedés titkai

7 perc olvasási idő
AZ ORGANIKUS INSTAGRAM NÖVEKEDÉS TITKAI

AZ ORGANIKUS INSTAGRAM NÖVEKEDÉS TITKAI

A közösségi média platformok mára a (magán és üzleti) kommunikáció legjelentősebb felületeivé nőtték ki magukat. Bár személyes tapasztalataim és véleményem szerint nem minden esetben a számok a legfontosabbak, napjainkban vállalkozások és magánemberek ezrei vágynak hatalmas social media, köztük Instagram bázisra. Éppen ezért a FutureManagement csapatával arra gondoltunk, mai cikkemben megosztom veletek, én milyen irányelvek mentén menedzselem saját Instagram felületemet, hogyan indultam el, és milyen tapasztalatokat szereztem eddigi utam során.

Mielőtt azonban belevágnánk, szeretnék néhány, a témához szorosan kapcsolódó gondolatot megosztani veletek. Az első és legfontosabb, amit szeretném, ha megfogadnátok, hogy a követőszám közel sem a legfontosabb mérce. Akár saját márkátok Instagram oldalát építitek, akár együttműködő partnereket (ha tetszik ’influencereket’) kerestek, sokkal, de sokkal fontosabb azt megvizsgálni, milyen erős az adott profil vagy személy iránti elköteleződés. Ez leginkább az egyes képekre érkező kedvelések, kommentek, mentések, sztorireakciók és üzenetek számából és minőségéből követhető vissza.

Másrészről, véleményem szerint a sikeres Instagram-kezelés alapja a gördülékeny organikus követőszerzés. Bár nem gondolom, hogy üzleti jellegű fiók esetében a hirdetés ördögtől való lenne, hiszem, hogy a jó organikus működés kvázi matematikai szorzóként viselkedve mindig ott áll a háttérben, vagyis, ha alapjaiban nem működik jól az organikus elérésünk, költhetünk bármennyit, hosszútávon nem jön a várt siker. Pont, mint amikor nullával szorzunk: megpróbálhatjuk az ötöt és a tízmilliót is, de az eredmény ugyanaz a nagy kerek nulla lesz a végén.

Összegezve a fentieket, egy jól működő Instagram fiók sokkal inkább szervezett, átgondolt, kemény munka gyümölcse, mintsem pénz kérdése. Most pedig következzen 5 fontos alappillér, melyekre építve véleményem szerint érdemes elindulni (vagy éppen újraszervezni) az online működést.

EGY – A KONTENT

AZ ORGANIKUS INSTAGRAM NÖVEKEDÉS TITKAI

Az első és legfontosabb természetesen a kontent, azaz a tartalom maga. Már-már untig ismételt tanács, mégis azt látom, nagyon kevesen alkalmazzák a gyakorlatban: a rendszeres, jó minőségű (nem lehet elég felkiáltójelet elhelyezni ebben a zárójelben) és kreatív tartalmak posztolása kulcsfontosságú. Nem, ezek előállítása kezdetben nem könnyű feladat, tudjuk jól, viszont a minőségi kontent minden online kommunikáció alfája –  nélküle egyszerűen nincs mire építkezni.

FM TIPP Nem feltétlenül szükséges a tartalmat magadnak legyártanod. Már az elején dönthetsz úgy, hogy profikra bízod a minőségi kontent elkészítését, melynek jegyében bevonhatsz olyan véleményvezéreket, akik csodaszép fotókat és videókat publikálnak. Ha kisebb a rendelkezésre álló büdzséd, rögtön az elején ne vásárolj megjelenést, vegyél (vagy barterezz) csak a saját felületedre képeket, hatalmas bázisú véleményvezérek helyett pedig keress mikroinfluencereket a feladatra. Így nemcsak több emberhez juthatsz el, de izgalmasabb, színesebb és magasabb minőségű kontentet tudsz a követőidnek prezentálni.

KETTŐ – ÉRTÉKEK

AZ ORGANIKUS INSTAGRAM NÖVEKEDÉS TITKAI

Akármikor megbíznak egy Instagram fiók kezelésével, mindig az az első dolgom, hogy megvizsgálom, milyen értéket képvisel (vagy tudna képviselni) az adott account. Próbáld meg a követőid szemével nézni önmagad, és adj választ az alábbi kérdésekre: ’Miért éri meg engem követni?’ ’Mit adok az embereknek ezen a felületen?’

A havonta aktív Instagram felhasználók száma idén nyáron meghaladta az 1 milliárdot, úgyhogy remélem érzed a helyzet súlyát: ha sikeressé akarsz válni, olyan értéket kell nyújtanod, amit a másik pár ezer (vagy bizonyos esetekben millió) konkurens fiók nem még nem ad. A második lépés tehát, hogy fogalmazd meg pontosan, mi az az extra, amit nyújtani tudsz a követőidnek, és erre a fő szálra húzd fel a kommunikációdat. Igyekezz kerülni a kliséket, étterem esetében például a „minőségi alapanyagok” jó irány, de nem lehet maga a megkülönböztető érték, hiszen ma már minden második étterem büszke minőségi alapanyagaira.

FM TIPP A legjobb amit tehetsz, hogy személyiséget adsz a profilodnak: sztorizz, live-ozz, beszélgess a követőiddel. Kommunikálj, kérdezz és válaszolj, vond be őket a vállalkozásod mindennapjaiba. Mutass kulisszatitkokat, sikereket és kudarcokat, engedd őket közel a termékedhez vagy szolgáltatásodhoz. Ne feledd, minőségi alapanyagokból főző étteremből millió van, de belőled csak egy!

HÁROM – #HASHTAGEK

Amennyiben megvan a megkülönböztető érték és rendelkezésre áll a kontent, a következő lépésben elkezdhetünk foglalkozni azzal, hogy a közzétenni kívánt tartalmat minél több emberhez jutassuk el. Ennek Instagramon kiváló eszköze a képleírásban megadható #hashtagek használata. A hashtagek olyan kulcsszavak, melyek meghatározott témákhoz tartozó posztokat fognak össze. Mivel a felhasználók szívesen szörföznek az őket érdeklő hashtagekre kattintva, a megfelelő hívószavakkal biztosíthatjuk, hogy célközönségünk megtalálja profilunkat.

A megfelelő hashtag-használat accountonként eltérő lehet. Oravecz Nóri 4+7 tipp bombabiztos Instagram hack a növekedéshez című cikkében (mely egyébként a témában az egyik legátfogóbb magyar elemzés) a 100-200 ezer képet tömörítő kulcsszavakra voksol, saját accountom esetében a szuper mainstream, több millió követőszámú hashtagek váltak be. Nóri tapasztalatai nyomán érdemes a kiválasztott kulcsszavakat 2 hetente cserélni, az én tapasztalataim szerint azonban jól működhet az is, ha ugyanazokat a hívószavakat használjuk. A helyes stratégiai nagyban témafüggő.

FM TIPP Véleményem szerint meg kell különböztetnünk népszerű és kevésbé populáris Instagram topikokat. A divat, fitness, autók és ínycsiklandozó ételek kifejezetten Insta-kompatibilisek, ezekben a témákban sokkal könnyebben és gyorsabban lehet érvényesülni. Másrészről, érdemes előre átgondolni, hogy hazai vagy nemzetközi piacot szeretnénk elérni. Az Instagram világméretű, a fotók áthidalják a nyelvi különbségeket, s az ’Explore’-ból szinte bármelyik országban rábukkanhatnak a képünkre. Így amennyiben helyi kisvállakozásként nem tartjuk fontosnak, hogy a világ minden tájáról kövessenek minket, érdemes magyar nyelvű hashtageket használnunk.

NÉGY – LINKEK

Az Instagram algoritmusa folyamatosan változik, és őszinte leszek, folyamatos monitorozás mellett sem egyszerű lépést tartani az újításokkal. Egy dolog azonban a kezdetek óta változatlan: az Instagram algoritmusa (a Google-höz hasonlóan) hivatkozás alapú. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minél több a publikus összefonódásod (tagek, említések) más accountokkal, annál jobb a képzeletbeli minősítésed, másként fogalmazva, annál többet mutat (vagy ahogy én hívom, annál jobban szeret) az algoritmus.

ÖT – ELKÖTELEZŐDÉS

 A linkek mellett a másik fontos tényező, mely szerint az algoritmus előrébb (vagy hátrébb) sorol, az azonnali elköteleződés. Az elköteleződés kiváltása tehát több szempontból is tervezést igényel:

  • egyrészt a magas elköteleződés egy garantáltan minőségi, megfelelően menedzselt profil ismérve,
  • másrészt a posztolást követő gyors elköteleződés kiváltása hatékonyan segíti az organikus növekedést.

Ehhez nélkülözhetetlen a második FM TIPP, azaz a személyesség bekapcsolása az online kommunikációba.

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Sokan megfoghatatlannak ítélik a márkaépítést, nem igazán látják a célját, mert nehezen mutatható ki kézzel fogható módon az értéke. Például forintban. Éppen ezért nem is igazán helyeznek rá hangsúlyt, főleg webáruházak esetén. Az árösszehasonlító oldalaknak és az...