fbpx
+36304548164 [email protected]

A közelmúltban többször is beszámoltunk róla, hogy 2019. szeptemberében kötelező érvényű lesz a kampányszintű költségkeret optimalizálás. A külföldi fórumok jól informált felhasználói szerint azonban 5 hónapot késik a bevezetése.

Igaz ez nem egy hivatalos közlemény, így nem jelenthetjük ki magabiztosan. Az azonban biztos, hogy tesztjeink alapján egyelőre valóban nem áll készen a CBO arra, hogy az egyetlen lehetséges költségoptimalizálás legyen. Igaz, az algoritmus folyamatosan tanul, de még közel sem tökéletes, több sebből is vérzik. Számos esetben a célközönség mérete alapján költ többet vagy kevesebbet egy-egy kampány és nem az alapján, hogy mennyire konvertál jól. Valamint, a jelenlegi formájában kicsit „egyet előre kettőt hátra” lépés a kampányszintű költségkeret optimalizálás. Sok esetben kell eltérő licitálási stratégiákat, manuális liciteket beállítani, amire már egy jó ideje nem igen volt szükség. Legalábbis, ha szeretnéd kézben tartani a hirdetéseid és nem bízod rá teljes mértékben az. algoritmusra magad.  Nem feltétlenül rossz. dolog több teret adni a mesterséges intelligenciának. Főleg akkor javasolt, szolgáltatást. értékesítesz vagy brandet építesz. Termékértékesítés esetén nem árt kézben tartani a gyeplőt.

Igaz, a CBO csak 2020 februárjától lesz kötelező, de lássunk néhány jó tanácsot az eddigi tapasztalataink alapján:

  • A kampányszintű költségkeret optimalizálás agresszívebb költségemelést is elbír. Ha szeretnél többet megtudni a skálázásról, olvasd el a CBO után is hasznos tudást adó SKÁLÁZÓS CIKKÜNK.
  • A mesterséges intelligencia meglepően jól működik, ha bizonyos keretek. közzé szorítjuk, és ésszel használjuk.  A CBO hasznos felhasználási módjáról is írtunk. már CIKKET. Igaz, ez kicsit több munkát jelent, cserébe akár. 10%-kal. is. olcsóbb lehet egy konverzió!
  • Ha jó minőségű adathalmazból dolgozol, jól működik a. kampányszintű költségkeret optimalizálás.
  • A CBO hajlamos a túlköltésre egy-egy nap, a költségkeretünk akár 20%-ával is elkölthet többet. Illetve sok esetben túl gyorsan elkölti az aznapi keretet. (Feltehetőleg ez a legfőbb oka az 5 hónapos csúszásnak)

Úgy érzed, hogy megbírkózol magadban is a kampányszintű költségkeret. optimalizálással? Lássunk néhány best practice-t:

  • A CBO-nak helye van a funneledben!  Teszteld!
  • Használj 1 napos kattintást és megtekintést!
  • Vertikális skálázásban nagyon erős!
  • 5-8 hirdetéssorozattal működik a legjobban!
  • Próbálj ki többféle licitálási stratégiát!

Még mindig nem elég a CBO-val kapcsolatos tapasztalatokból? Szeretnél egy átfogó, konkrét stratégiát is olvasni a témában? Nem kell sokat várnod rá, hamarosan publikáljuk esettanulmányunk a témában. Addig is, olvasd el korábbi esélylatolgatásunk a témában.

Ez már túl sok neked? Elvesztetted a fejed az újdonságok között? Semmi baj, keress fel minket!