fbpx
+36304548164 [email protected]

A közelmúltban, a Facebook képviselői 27 szervezettel találkoztak világszerte, hogy elindítsák a Libra névre keresztelt valutát. Célja, hogy könnyen elérhető pénzügyi szolgáltatásokhoz juttassa a lakosság azon részét, akiknek nem érhető el a hagyományos banki és pénzügyi infrastruktúra.

A Libra a decentralizált blokklánc technológiára épül, pontosan úgy, mint bármelyik kriptovaluta is. Az árfolyama azonban stabil lesz az ígéretek szerint, pont úgy, mint alapvetően a fizikai formában is létező valutáknak is. Valamint, fontos tudnivaló, hogy a tulajdonos egy non-profit szervezet lesz, amelyben a Facebook kívül 27 vállalat is szerepel tagként. Többek között a Visa, a MasterCard, a PayPal és a Stripe, de a Spotify, az Uber és a Vodafone is aktívan szerepet vállal a projektben.

A Facebook alapítója szerint, a 2020-as bevezetést követően épp olyan egyszerű lesz pénzt küldeni, vagy fizetni a Facebook segítségével, mint üzenetet írni vagy fotókat megosztani egymással. A közösségi portálon lesz egy Calibra nevű alrendszer, ez teszi majd lehetővé a fejlesztők számára, hogy alkalmazásaikba applikálják a pénzküldés lehetőségét. Valamint, jövőre érkezik egy az Apple Wallet-jéhez hasonló digitális pénztárca alkalmazás is.

Mark Zuckerberg azt ígéri, hogy a Libra tranzakciós díjai alacsonyak lesznek, valamint hangsúlyozza, hogy a felhasználók adatai biztonságosan lesznek tárolva. Továbbá megjegyezte, hogy a Calibra csapatában több olyan szakértő is lesz, akik a csalások elhárításával foglalkoznak majd.

A Libra támogatói és fejlesztői csapatában ott van a Vodafone is, és a mobilszolgáltatónak óriási tapasztalata van a mobil fizetésben, hiszen ők alkották meg Kenya mobilfizetési rendszerét, amelyen a kenyai GDP 40%-a keresztülfolyik.

Miért érdekes ez nekünk, cégtulajdonosoknak vagy marketingeseknek? Azért, mert ezáltal úgy tűnik, hogy még inkább egyszerű válik majd az online fizetés, sőt, jó esély van arra is, hogy egy-egy termék megvásárlásához el sem kell navigálni majd a Facebook oldalról, hanem egyetlen gombnyomással meg is vásárolhatjuk majd, amit szeretnénk. Ez pedig rendkívűl lerövidíteni a vásárlói útvonalat.

A részünkről mi kíváncsian várjuk, hogy milyen lesz a végkifejlett.