fbpx
+36304548164 [email protected]

Kezdjünk egyből egy kiábrándító adattal: A webshop tulajdnosok 42%-a egyáltalán nem méri és nem követi a legfontosabb teljesítménymutatókat, többek között a konverziós arányt. Ez a tavalyi évben 21% volt. Ez azt jelenti, hogy feltehetőleg rengeteg az új piacra lépő, akik nem rendelkeznek megfelelő analitikai ismeretekkel.

Az elrettentő adatoknak azonban itt nincs vége. A ShopRenter kutatásából az is kiderül, hogy a résztvevő webáruházak 22%-nál 1%-nál is kisebb a konverziós arány, amely kifejezetten alacsony. A tavalyi évben ez a szám 45% volt, így ezen a téren jelentős javulás látszik.

Számos érdekesség is megismerhető a felmérésből. Például az, hogy a legnépszerűbb interneten értékesíthető termékkategóriák a szolgáltatás, a webpláza és az irodatechnika lett. Valamint, érdekesség az is, hogy az átlagos kosárérték 21.273 Ft volt az összes 2018-as megrendelést figyelembe véve.

A legkedveltebb fizetési mód nem meglepő módon továbbra is az utánvét a hazai vásárlóknál. Azzal sem árulunk el túl nagy újdonságot, hogy a leginkább népszerű szállítási mód a házhozszállítás. A vásárlók 93%-a választja ezt a kézbesítési módot.

Mi az, amivel a leginkább meggyűlik a baja a webshop üzemeltetőknek?

A mindennapi működés során a legnagyobb nehézséget a webshopok 46%-nak a marketing jelenti, 34%-nak a termékfeltöltés, 22%-nak a design, 17%-nak pedig az ügyfélszolgálati feladatok ellátása.

A három leghatékonyabb marketingeszköz

Az első helyen a keresőoptimalizálás áll, némileg meglepő módon, ezt követi a Google Ads. A legnépszerűbb marketingeszköz pedig a közösségi médiában való aktív jelenlét.

Vakon előre!

Nekünk, mint adatvezérelt online marketing ügynökségnek csalódást keltőek ezek az adatok. Szomorú, de rengeteg lehetőséget rejt magában, hogy a webshop tulajdonosok mindenféle mérés nélkül, csak megérzésekre hagyatkozva irányítják üzletüket. Meglepő, hogy a keresőoptimalizálás a leghatékonyabb marketingeszköz a résztvevők szerint. Igaz, ez egy igen hangsúlyos téma napjainkban, de számunkra kérdéseket vet hogy, ha hatékonyságról beszélünk, hogy-hogy nem a PPC kampányok vezetik a sort. Elvégre, jól megkomponált Ads és/vagy Facebook hirdetésekkel olyan ROAS-ok és akkora volumenű értékesítés érhető el, amely elképzelhetetlen pusztán a megfelelő SEO alkalmazásával. Ahogy erről egy korábbi esettanulmányunkban is beszámoltunk már.

Ha úgy érzed, hogy neked is gondot jelent a marketing vagy szeretnéd megtudni, hogy milyen az, amikor a jól felépített PPC kampányok megtöbbszörözik a profitodat (nem a bevételedet!), akkor keress fel minket bátran!