fbpx
+36304548164 [email protected]

Lokáció, lokáció, lokáció! A keresés során tudjuk, hogy a felhasználók különböző dolgokat keresnek, különböző országokban, és hogy a hirdetők által fizetett átlagos kattintásonkénti költség (CPC) is országonként változik.

Mivel egyre több hirdető folytat nemzetközi kampányt, sokan rájöttek, hogy ezek a tendenciák a határokon túl is léteznek! Mely országokban vannak a legdrágább kattintásonkénti költségek? Áttekintettük az adatokat és csatoltuk ezt az infografikát, amely megmutatja a fizetett keresési hirdetések legolcsóbb országait az átlagos kattintásonkénti helyi költség (CPC) alapján:

Átlagos kattintásonkénti költség világszerte
Átlagos kattintásonkénti költség világszerte

Átlagos kattintásonkénti költség országonként: Módszertan

Az egyes országok relatív CPC-jének meghatározásához az ingyenes kulcsszóválasztó eszközöket felhasználva, több mint 15 000 nagy volumenű angol keresési kulcsszó felsorolását készítették el, több mint 20 különböző iparágban. Ezután áthelyezték ezt a listát a Google Kulcsszótervezőjébe, hogy megkapják az egyes kulcsszavak átlagos CPC-becsléseit az egyes országokban, hogy kiderüljön, hogy a Google miként becsüli meg a kattintásonkénti költségeket az egész világra vonatkozóan. Ezt követően az országonkénti becsült CPC-k listájával indexálták és összehasonlították az egyes országok becsült CPC-jét az Egyesült Államok becsült CPC-jével.

A különböző iparágakban figyelembe vett kulcsszavak mennyisége megóvja ezt az elemzést a regionális szintű iparági torzulásoktól.

Figyelemre méltó tendenciák az átlagos CPC-nél

Van néhány érdekes tendencia a regionális CPC-adatokban a Google-on.

A legdrágább ország: Egyesült Arab Emírségek

A legmagasabb CPC-kkel bíró nemzet (és az egyetlen ország, amelyben magasabb CPC-k vannak, mint az Egyesült Államokban) az Egyesült Arab Emírségek, ahol a CPC-k átlagosan 8%-kal többek, mint az Egyesült Államokban. A gazdag és sokszínű gazdaság – amely olyan iparágakra támaszkodik, mint a magas CPC-kkel rendelkező pénzügyek és turizmus – valószínűleg segíti az országot a lista tetejére jutni.

A 10 legmagasabb kattintásonkénti költség

Az Egyesült Arab Emírségeket és az Egyesült Államokat kivéve a következő tíz legdrágább ország (Ausztria, Ausztrália, Brazília, Egyesült Királyság, Új-Zéland, Chile, Svájc, Olaszország, Kanada és Németország) mindegyike szoros gazdasági kapcsolatot ápol az Egyesült Államokkal, és erős gazdasággal rendelkeznek, valamint nagyon magas az angol nyelvű lakosság aránya, vagy ezek közül valamelyik érvényes rájuk. Mindezen országokban a Google szinte keresési monopóliumaként működik, és a többi keresőmotorral nincs jelentősebb versenyben.

A helyi keresőmotorok hatása

Kelet-Európában és Oroszországban meglepően sok hely található a lista alján, hihetetlenül olcsó CPC-kkel. Tudjuk, hogy ennek némelyike a küszködő​​ orosz gazdaságnak köszönhető, amely hozzájárul a külföldi hirdetők CPC-jeinek csökkentéséhez. Valószínű az is, hogy jelen van a Yandex, a Google egyik versenytárs keresőmotorja, amelynek piaci részesedése sokkal nagyobb a világ ezen részén. Hasonló piacokon, ahol a Google nem tölti be a vezető kereső szerepét, például Japánban és Dél-Koreában (ahol a Yahoo Japan és a Naver a helyiek választott keresőmotorja), a Google kedvezményes CPC-jét is látjuk (hasonlóan itt, a az Egyesült Államokban, a Bing olcsóbb CPC-kkel rendelkezik).

Növekvő mobilos közönség

Dél- és Közép-Amerikának, Afrikának és a Közel-Kelet nagy részének CPC-je jóval az Egyesült Államok átlaga alatt van. Noha ez valószínűleg számos gazdasági okból és korlátozott internet-penetrációból származik, ezekben a régiókban, egyre fontosabb tényező az egyre növekvő számú felhasználó, akik okostelefonjaikon használják az internetet és a Google keresőt. Nemzetközi szinten a mobil CPC általában olcsóbb, mint az asztali kattintásonkénti költség, tehát a sikeres mobil stratégia egyre kritikusabb szerepet játszik ezen nemzetközi felhasználók átalakításában.

Forrás: Wordstream