fbpx
+36304548164 [email protected]

Vasárnap Európai Parlamenti választások. Miért érdekes ez egy online marketingesnek és mindenkinek, aki jelen van a Facebookon? Azért, mert a magyar (és európai) politikai pártok is szó szerint égetik a pénzt ilyenkor a közösségi médiában. A négy legnagyobb hazai szervezet összesen több, mint 25 millió Forintot költött el az elmúlt 7 (!) napban hirdetésekre. Ez egy óriási összeg, egy ilyen kis piacon, mint a magyarországi. A KKV cégek átlagosan maximum néhány százezer Forintot költenek el hirdetésekre. Havonta. Míg a pártok, 7 nap alatt elköltötték ennek az összegnek a százszorosát nagyságrendileg.

Miért baj ez? Azért, mert a Facebook licit alapon működik és korlátozottak a hirdetési helyek. Tehát, amikor valaki ekkora hirdetési büdzsével és minden bizonnyal nagyon széles célzásokkal, akkor az gyakorlatilag letarolja a piacot és minden más hirdetés jóval drágább lesz. Mi is tapasztaltuk, hogy a kampány időszakban a hirdetések körülbelül 20%-ot drágultak, de nem kell kétségbeesni. Ahogy véget érnek a választások, a pártok leállnak a kampányaikkal és minden visszatér a szokásos kerékvágásba.

Felmerült benned a kérdés, hogy honnan érhetőek el ezek az adatok? Egy ideje már minden Facebook oldal hirdetéseit meg lehet nézni a hirdetéstárban. Ne aggódj, számszerű költések csak a politikai pártoknál jelennek meg. IDE kattintva érheted el a hirdetéstárat.