fbpx
+36304548164 [email protected]

A közel hárommillió követővel rendelkező Instagram sztár, 36 darab felsőt sem tudott eladni. Ez lett volna a minimális mennyiség, hogy a gyártó cég szerződést kössön vele és széles körben is elkezdjék gyártani a ruháit. Erről azonban le kell mondjon egy időre. Hogyan történhetett ez? Az utolsókat rúgja az influencer marketing?

Arii, számokban igen erős. Majd 3 millió követővel rendelkezik Instagrammon és közel 1 millió Youtube feliratkozóval is büszkélkedhet. A Tiktok-on sztárrá vált influencer meg is osztotta csalódottságát egy Instagram bejegyzésben, amelyet azóta eltávolított. Az internet viszont nem így működik. Twitteren azóta is számos tweet érkezik a témában és próbálják kitalálni, hogy mi okozhatta csúfos bukását.

A mi véleményünk, hogy ez egy intő jel a cégek és az influencerek számára is. A vállalatok szemét talán felnyitja, hogy nem szabad eldobni a hagyományos (online)marketing stratégiákat egy-egy trend kedvéért. Valamint, hogy az influencerek óriási követőszáma még nem garancia rá, hogy megtérül az együttműködés. Hiszen, gyakorlatilag lehetetlen tudni, hogy mennyire elkötelezettek ezek a követők. Bár, némi viszonyítási alapot ad, ha megvizsgáljuk, hogy mekkora az aktivitási mutatója az adott influencernek. Másrészről, nehéz számszerűsíteni, hogy mennyi eladás érkezik a véleményvezér hatására. Ennek kiküszöbölésére egy működő módszer a saját kuponkód alkalmazása.

Az influencerek számára pedig intő jel, hogy valóban legyenek véleményvezérek. Vállalják a véleményüket. Nem feltétlenül kell elvállalniuk minden felkeresést és a képeik esetében is többre lesz szükség a semmitmondó, beállított fotóknál. Mert ilyen influencerből Dunát lehet rekeszteni. És a felhasználókat egyre kevésbé érdeklik az unalmas, sablonos tartalmak. A valóságos online celebeknek meg kell találják azt, amivel kitűnhetnek a snassz influencerek közül és valódi véleményvezérré válhatnak, akik képesek hatással lenni a követőikre. A követőik pedig ezt 36-nál több felső vásárlásával fogják jutalmazni.

Ennyi követővel, ilyen számú eladás egy olyan elszomorító konverziós aránynak felel meg, amit bármilyen más marketingeszköz könnyedén lepipál.

Ha szeretnél többet tudni az influencer marketing hasznos alkalmazásáról, olvasd el egyik régebbi cikkünket.

Ti mit gondoltok, hol hibázott? Miért nem sikerült több ruhát értékesítenie, miért nem tudta felfuttatni a márkáját? Esetleg ez egy tudatos hiba volt, hogy ezáltal is felkapja a világsajtó?