fbpx
+36304548164 [email protected]

Nyár elején már felröppentek a hírek, amelyek szerint a Facebook az USA-ban már teszteli, hogy a felhasználók az apróhirdetéseiket is kiemelhetik mindösszesen néhány kattintással. Ez azt jelenti, hogy bárki, aki a Marketplace felületére feltölt egy eladó terméket, innentől a Jobs és a posztkiemelés mintájára meg is hirdetheti.

Tehát kisebb anyagi ráfordítással mostantól ki tudjuk emelni a Facebook Marketplace felületére feltöltött apróhirdetéseket, hogy azok még több embert érjenek el. Ezzel főleg a tárgyaikat eladni kívánó magánemberek járnak jól, mivel a hirdetések célzásához nem értő felhasználókat automatikusan segíti a rendszer.

Egyelőre úgy tűnik, hogy kizárólag a mobilos felületen lesz elérhető ez a fajta kiemelés. Itt viszonylag egyszerűen fog működni a rendszer, minden közzétett apróhirdetésnél felajánlja majd a platform, hogy hírdetsd meg eladó terméked. Neked pedig csak az időtartamot, a ráfordított összeget és a hirdetés területi célzását kell beállítanod, a többit elvégzi a rendszer.

Igen, jól látod, óriási a hasonlóság a Jobs posztokkal, az is egy rendkívül egyszerű, lebutított, bost poost jellegű eszköz a Facebook hirdetési rendszerében. Ez okozza a kettősségét. Nem célozható jól sem a Jobs, sem a Marketplace hirdetés így irreleváns emberek is látni fogják a hirdetésed. Teljes mértékben az algoritmus kezébe adod a pénzed. Nekünk, mint hirdetőknek ez nem feltétlenül tűnik okos megoldásnak. A Jobs esetében is nap, mint nap tapasztaljuk, hogy nagyon nehéz vele speciális munkára embert találni, pont azért, mert nem célozható a hirdetés. Ezáltal nagyon ritkán használjuk vagy javasoljuk a használatát ügyfeleinknek. A Marketplace hirdetések viszont ettől függetlenül minden bizonnyal elérik a céljukat és a felhasználók könnyebben értékesítik majd megunt holmijaikat és ingatlanjaikat. A Facebook pedig extra bevételhez juthat ezen hirdetési helyek kiaknázásával.

A funkció az USA-ban már szinte minden felhasználó számára elérhető. Hamarosan világszinten is elérhető válik mindenki számára. Természetesen nem egyszerre, hanem több szakaszban, ahogyan az már megszokhattuk a kék közösségi média óriástól. Kíváncsian várjuk, hogy nálunk milyen sikert arat az új funkció.