fbpx
+36304548164 [email protected]

Egy új tanulmány feltárja a valódi okokat, miért követik a fogyasztók a márkákat a közösségi média felületeken, és mi motiválja őket a hozzászólások írásához.

Yes Marketing 2018 júniusában végzett 1000 fogyasztóra vetített kutatása alapján:

  • A fogyasztók 63%-a követi a kiskereskedőket a közösségi oldalakon, hogy megismerje az értékesíteni kívánt termékekekt/szolgáltatásokat.
  • 60%-uk követi a kiskereskedőket, hogy lépést tartsanak az új termékek megjelenésével.
  • 29% követi, hogy ezáltal támogassa a kereskedőt.
  • 23% követi, mert a kiskereskedő vicces és érdekes tartalmakat oszt meg.
  • 23%-uk követi, mert a kiskereskedő pozitív hírnévvel rendelkezik.
  • 16% követi, mert egyetért a kiskereskedő társadalmi és politikai kérdésekkel kapcsolatos álláspontjával.

Amikor a fogyasztóktól megkérdezték, hogy miért foglalkoznak a kiskereskedő tartalmával a közösségi média különböző csatornáin, a következőképpen válaszoltak:

  • 36% foglalkozik a tartalommal, mert a kiskereskedő árengedményt ígér a poszt megosztásáért.
  • 36% vállalja, hogy megosztja termékfrissítését vagy a vásárlást követőivel.
  • 35% foglalkozik a tartalommal, mert személyesen egyetértenek az üzenet tartalmával.
  • 30% foglalkozik a tartalommal, mert a hozzászólások viccesek vagy érdekesek.
  • 29% vállalja, hogy pozitív visszajelzéseket oszt meg a kiskereskedővel.
  • 20% vállalja, hogy negatív visszajelzéseket (kritikákat) osszon meg a kiskereskedővel.

Véleményünk szerint azok a követők, akik aktívan kommentelnek és megosztják a tartalmakat, valószínűleg a márkák nyereményjátékai is igen erősen motiválhatják őket, hiszen az ilyen akciók mindig aktivitásra buzdítják az oldalak tagjait.

Arról a kérdésről, hogy mely demográfiai csoportok aktívak a különböző közösségi hálózatokon:

  • A Z generáció fogyasztói nagyobb valószínűséggel rendelkeznek YouTube (77%) és Instagram (77%) fiókkal, mint Facebook fiókkal (74%).
  • A Millenniumi Y Generáció (89%) és a X Generáció (88%) valószínűleg, hogy a Facebookon lesz.
  • Több a Z generációs fogyasztó (56%) a Twitteren, mint az Y generációs (50%) és a X generációs (39%).
  • A válaszadók közül a Snapchat a legkevésbé használt társadalmi hálózat (30%), majd a Twitter (36%).
  • A válaszadók mindössze 11%-a nem tartózkodik egyik legfontosabb közösségi hálózaton sem.

Szeretnéd megtudni, hogyan érhetsz el nagyobb elérést a közösségi médiában? Olvasd el az erről szóló blogcikkünket is.