fbpx
+36304548164 [email protected]

Kitalálod a kampányod célját, beállítod a célzásokat, a megjelenési helyeket, majd megírod a hirdetésed szövegét, berakod az általad megszerkesztett képet, rányomsz hogy közzététel. És ellenőrzés után visszakapod, hogy túl sok a szöveg mennyisége. Készítheted újra a kreatívot, várhatsz újra az ellenőrzésre. Teljes időpocsékolás. Inkább használd a Facebook szöveglefedettség eszközét. Igen, létezik ilyen is.

Ahhoz, hogy hatékonyan működjön a vállalkozásod, neked is hatékonyan kell működj. Ennek egyik alapfeltétele, hogy nem dolgozol felesleges és nem dolgozol kétszer. Vagy idézhetnék egy klasszikust is: „nem sokat, hanem okosan kell dolgozni”. És tényleg. A szöveglefedettség eszköz az egyik, ha nem a legjobb kiegészítő a Facebookhoz. A másik ilyen a hirdetéstár, amiről már írtunk korábban.

A szöveglefedettség eszköz nem csinál mást, mint ellenőrzi, hogy a képed mekkora hányadát borítja szöveges tartalom. Miért fontos ez? Azért, mert a Facebook egyik irányelve, már évek óta, hogy maximum a kép 20%-át boríthatja szöveg. Ha ennél csak minimálisan több, akkor csak kicsit fog büntetni érte, ha az egész képen csak szöveg látható, akkor akár el is utasíthatja a hirdetés jóváhagyását, vagy elenyészőre csökkentheti az elérését. Egyik sem hangzik túl jól, éppen ezért érdemes elkerülni és betartani a szabályokat. Nem kell azonban találgatnod, a megfelelő szövegmennyiséget. A szöveglefedettség eszköz használatával csak feltöltöd a képet, és az kiírja egyből, hogy a képen a szöveg mennyisége „ok”, „alacsony”, „közepes” vagy „magas”. Egyedül az „ok” jelzés elfogadható. Minden más esetben csökkenni fog a hirdetésed elérése és a relevancia mutatók is a béka feneke alatt fognak elhelyezkedni.

Mi a helyzet a szöveges logókkal, könyvcímekkel, stb?

Ezeknek a külön ellenőrzésre van mód. A legegyszerűbb, ha a korábban már általunk leírt módon felkeresed a Facebook supportját, akik megvizsgálják, hogy valóban egy könyvborító van-e a képen. Ez az azonban a legtöbb esetben rengeteg extra procedúrát jelent. Sokkal egyszerűbb, időtakarékosabb, na és persze biztosabb megoldás,  ha eleve úgy tervezzük meg a hirdetés kreatívját, hogy ezekkel az elemekkel együtt is maximum 20% legyen a kép lefedettsége.