fbpx
+36304548164 [email protected]

Az elmúlt időszak számos kisebb-nagyobb Facebook leállása elsősorban az új hirdetéskezelő felület bevezetésének köszönhető (másodsorban a hamarosan bevezetésre kerülő CBO-nak). Néhány „szerencsés” kiválasztottnál már hónapok óta elérhető az új felület. A mögöttünk hagyott héten pedig világszinten, egységesen mindenkinál átalakult a vállalkozáskezelő. És egy csodás napon máris az új felületre ébredhettek a hirdetők. Mindenki nagy örömére. Vagy nem.

A Facebook közleménye szerint az új felület bevezetésének az oka az volt, hogy a régi felület nehezen átlátható és kezelhető volt. Az új legnagyobb előnyeiként pedig a következőket emelik ki:

  • egyszerűbb navigáció a hirdetéskezelőben
  • letisztultabb design
  • átláthatóbb működés
  • kevesebb hiba, gyorsabb üzemelés

Az első, leginkább szembetűnő változás, hogy a design valóban modernebb és letisztultabb lett. Valamint, hogy a legfelső navigációs sáv teljes átalakuláson esett át. Gyakorlatilag, ami eddig bal oldalon volt, azt most a jobb oldalon találhatod meg. Ez alá a navigációs sáv alá lett implementálva egy „keresés és szűrők” sáv. Ezáltal megoldották, hogy ez a két funkció gyakorlatilag fele annyi helyet foglal, mint korábban. A legfontosabb változás pedig az, hogy most már egy baloldali menüből érhetők el a különböző hirdetési szintek, és nem egy felső sávban tudunk ugrálni a kampány, a hirdetéssorozat és a hirdetések szintjei között. Valamint, az egyes kampányokat most már lenyíló menüben is vizsgálhatjuk, egy felületen látva ezzel mindhárom szint adatait.

Személyes tapasztalat

Amikor egy reggel még félálomban felhajtottam a laptopom, egyből elkezdtem dörzsölni a szemem, hogy jól látok-e. Miután meggyőződtem róla, hogy igen, ez a valóság, akkor realizáltam magamban, hogy most napokig jóval több időt fog igénybe venni minden, mint amennyit szokott. Juhé! Azóta eltelt egy hét, és még mindig csak barátkozom a felülettel, továbbra is nehézkes számos dolog. Számomra zavaró kinavigálni a kurzorral baloldalra, hogy „szintet váltsak”. Valamint, az külön zavaró, hogy a saját 4k kijelzőmön az új felületen kevesebb oszlopot és sort látok. Ez jelentősen megnehezíti az adatok elemzését. A kampányok lenyithatósága pedig számomra egy teljesen értelmetlen funkció. Azokban a fiókokban, ahol több tíz hirdetéssorozat van egy-egy kampányon belül, átláthatatlan az egész. Összességében, kicsit úgy érzem, hogy az új felülettel a Facebook megint azoknak kedvezett, akik csak költik a pénzt, és fohászkodnak a konverziók isteneihez, ahelyett, hogy mérnének, adatokat vizsgálnának és tesztelnének.

A legnagyobb valós haszon talán az, hogy a rendszer néhány adat megadásával képes jól érthetően elnevezni kampányainkat, hirdetéssorozatinkat és hirdetéseinket is.

Jó hír viszont, hogy egyelőre van lehetőség váltani a két felület között. Így, akinek nehezen megy az átállás, az még használhatja a régi, jól megszokott hirdetéskezelőt.