fbpx
+36304548164 [email protected]

A Facebook hirdetések egyik sarkalatos pontja a hasonmás célközönségek. Ide érkezett nem rég egy új lehetőség. Az egy háztartásban élőkből is létrehozható már hasonmás célközönség.

Hasonmás célközönség létrehozásával érhetsz el a weboldaladon járókhoz hasonló embereket, vagy a vásárlóidhoz hasonlókat, a lehetőségek tárháza gyakorlatilag végtelen. A napokban pedig érkezett még egy beállítási lehetőség, amellyel az egy háztartásban élőkből lehet hasonmás célközönséget készíteni. Ki számít egy háztartásban élőnek az algoritmus szerint? Akkor számolja egy háztartásban élőnek a Facebook az egyéneket, ha valamilyen kapcsolatban állnak egymással (testvérek, szülő-gyerek, párkapcsolatban vannak, stb), van egyezés a vezetéknevükben, hasonlóak az életeseményeik, hasonló helyeken csekkolnak be, gyakran azonos ip-címről használják a szolgáltatást. Ezek közül természetesen nem kell mindegyiknek megfelelni. Ha nem áll elég adat rendelkezésre, akkor a rendszer egyszemélyes háztartásként kezel minden felhasználót.

Ezzel a hirdetési módszerrel a Facebook célja, hogy a hirdetéseik épp úgy, ahogyan a TV hirdetések is, az egy otthonban élők mindegyikének megjelenjenek.

Mikor dolgozz a hasonmás célközönség ezzel az új fajtájával? Akkor, ha a vásárlói döntés többszemélyes. Például, érdemes lehet így hirdetni, ha valamilyen családi programot promótálsz vagy akár gyermekjátékot. Sőt, akár nagyértékű, háztartási eszközöknél is érdemes lehet, mint például autó, bútor, szórakoztató elektronika, stb.

Szeretnél hosszútávon is jól működő hirdetéseket? Ezt még olvasd el mindenképpen!