fbpx
+36304548164 [email protected]

A közeljövőben a Facebook számos újítást vezet be. Ezek szinte mindegyikével elvesz a felhasználói élmény egyik részéből, majd máshol visszaadja. 2019. július 31-től. élesednek a változások, számba vesszük most azokat, amelyek a legérdekesebbek.

Lássuk először azokat, amelyek minden felhasználót érintenek:

  • Tartózkodási hely megosztása

A Messengerben egy jó ideje már lehetőséged van egy gombnyomással megosztani beszélgetőpartnereddel a tartózkodási helyed. Hiába volt sok esetben ez egy rendkívül hasznos funkció, sajnos búcsút kell intsünk neki egy magasztosabb cél érdekében. És, hogy mi ez a cél? Egy kisebb méretű és energiatakarékosabb Facebook és Messenger app megalkotása.

  • Fő menü

Ez a kakukktojás a listában. Nem szűnik meg, de jelentős ráncfelvarráson és átalakuláson megy majd keresztül. A Facebook közleménye szerint, jobb lesz, mint a jelenlegi. Legyünk bizakodók és higgyünk nekik. Egy biztos, a jelenlegi menüsorra ráfér a vérfrissítés.

Facebook

Most pedig lássuk azokat a változásokat, amelyeket a felhasználók csak közvetett módon fognak érzékelni, a chatbot fejlesztőknek azonban komoly fejtörést okozhat majd:

  • Fizetős broadcast üzenetek

Ezek ugye a hírlevél típusú üzenetek gyakorlatilag. Ezáltal, a chatbotok egyik legnagyobb előnye. Július 31-ig még van időd, hogy beállíts egy chatbotot és engedélyt kérj a működéséhez a Facebooktól. Amennyiben nem vágsz addig bele, utána már biztosan versenyhátrányban leszel, mert csak fizetős megoldások lesznek elérhetőek.

  • Eltűnik a megosztás gomb a chatbotodból

Igen, jól olvasod. Ez az a funkció, amellyel megoszthatod a botodban lévő tartalmat. Tehát, mind a megosztó, mind a meghívott kaphatott ilyenkor például egy kupont, vagy bármilyen ajándékot. Ezzel rengeteg plusz feliratkozót lehetett gyűjteni a listádra. Június 31-től azonban ennek vége, elveszi ezt a funkciót a Facebook.

Számos egyéb, apróbb változást is eszközöl a Facebook. Jelentős részük két okra vezethető vissza: még inkább monetizálni a hirdetőket és végre elkészíteni egy kisebb, gyorsabb és energiahatékonyabb appot.

Joggal mondod azt, ezekre a változásokra, hogy apróságok. A sikerhez azonban fontos, hogy gyorsan reagáljunk a változásokra, mert ki tudja hová vezetnek ezek a változások. 2011-ben sem gondolta senki, hogy a 80%-os organikus elérés néhány év alatt 2-3%-os csökken. Ezen változások tetejébe szeptemberben még a CBO is érkezik. Hogy mi is az pontosan? Olvasd el az erről szóló blogcikkünk.