fbpx
+36304548164 [email protected]

Fontos változtatást közölt a Facebook Business blog. Változik a képarány és a szövegmennyiség a Facebook mobil hírfolyamában. Augusztus 19-től változik a bejegyzések és a hirdetések megjelenése a mobil hírfolyamban, ott is csak az applikációban (egyelőre). A változás célja, hogy egységesítsék a Facebook és az Instagram kinézetét. Ez pedig két fontos változást hoz magával:

Kevesebb szöveg jelenik meg a képek illetve a videók fölött mobilon. Maximum három sorra korlátozzák a látható szöveg mennyiségét. Ez azt jelenti, hogy a harmadik sor végén a „Tovább” gombra kattintva olvashatjuk tovább a bejegyzést. Érdemes tehát az értékajánlatot még inkább besűríteni és az első három sorban elhelyezni, hogy felkeltse az érdeklődő figyelmét és tovább olvasson.

A megjelenített képek és videók aránya is változni fog 4:5 arányra. Ez csak azokra a bejegyzésekre érvényes, ahol a kép nem egy link által alapértelmezetten megjelenített kép. Ez esetben minden marad a régiben.

Jelenleg a képek, illetve a videók képaránya 2:3, azonban ez az arány 4:5-re fog módosulni.

Mit is jelent nekünk ez a gyakorlatban?

Az organikus bejegyzések és a hirdetések szövegét tovább kell csiszolni, ugyanis az a három sor rettentő kevés. Egyre inkább úgy kell majd megfogalmazni a hirdetések elejét, mint a Google Ads hirdetésekét. Az értékajánlatot és minél több meggyőző tényezőt be kell szorítani az első három sorba, hogy felkeltse az érdeklődő figyelmét.

A képek és videók esetében pedig ne felejtsük el, hogy nem elegendő 4:5 arányban legyártani a tartalmakat. A sztorik esetében ez a felbontás nem fog jól kinézni. Ott a jól megszokott képarányt kell használni, ami a 16:9-es képarány.

A képarány és a szövegmennyiség mellett is rengeteg változás történik jelenleg a Facebook háza táján:

Bevezették az új vállalkozáskezelő felületét, amely nem aratott osztatlan sikert és napok óta toldják-foldják, amiknek köszönhetően rengeteg kisebb-nagyobb leállás tapasztalható. Valamint bejelentették, hogy a 2019. szeptemberére tervezett kötelező kampányszintű költségkeret optimalizálás a tervezetthez képest később, 2020 februárjában kerül csak bevezetésre.