fbpx
+36304548164 [email protected]

Számos ország után végre hazánkban is elérhető a Google Shopping hirdetés. Ez a Google új, termékalapú hirdetési megoldása, amely vélhetően fel fogja forgatni a piacot. Biztosan lesznek nyertesei és vesztesei az új hirdetési formának, de a vevők mindenképpen profitálnak belőle.

Az új keresőhirdetési megoldás abban tér el a hagyományos szöveges és display hirdetésektől, hogy a legjobb ajánlatokat mutatja meg a keresett termékre. Mindezt a kereső legfelső sorában, jól észrevehető módon. A legjobb ajánlat azt jelenti, hogy ha több bolt kínálja ugyan azt a terméket, akkor nagy eséllyel a legolcsóbb találat fog legelöl megjelenni. Ez a fajta transzparencia élénkíti a versenyt, amivel a vevők jól járnak, a cégek azonban nem biztosan.

Google Shopping

Egy-egy szegmensben óriási változásokat fog hozni az új hirdetési módszer. Az USA béli adatok azt mutatják, hogy a shopping hirdetések 30%-kal jobb eredményt produkálnak társaiknál. Sőt, akár a Google-ből származó forgalom 70-80%-a is érkezhet a shopping hirdetésekből. A nemzetközi trendek alapján, az új hirdetési mód a tömegtermékek piacán a nagyvállalatok helyzetét fogja erősíteni. Felértékelődik a márka és a stratégia szerepe. És ha egy jól felépített márka kedvező árral párosul (amit sok esetben a már bejáratott, jól ismert cégek tudnak nyújtani) akkor nyert helyzetben lesz az adott vállalat. A kisebb cégek leginkább olyan niche (rész) piacokon nyerhetnek a Google Shopping hirdetésekkel, ahol nincsenek jelen a nagy vállalatok. Ezáltal lehetőségük nyílik erős márkát építeni és piacvezetővé válni.

A Google Shopping legnagyobb vesztesei pedig az árösszehasonlító oldalak lehetnek a jövőben. Elvégre, bármilyen termékre is keress rá, már a keresőben látni fogod a legjobb ajánlatokat, nem kell átnavigálnod hozzá más weblapra. Ez komoly fejtörésre késztetheti ezeket a vállalatokat, hogy kitalálják, milyen előnnyel tudnak szolgálni a Google hirdetésekkel szemben.

Tapasztalataink szerint, akik egy új technológiát az elsők között kezdenek el használni, azok komoly helyzeti előnyt érnek el és lefölözik a piacot. A PPC hirdetéseknél akár hónapokba is telhet, amíg elterjed egy új technika, ezért óriási előny érhető el szimplán a gyorsasággal. Nem elég azonban gyorsnak lenni. A sikerhez át kell gondolni a teljes hirdetési stratégiát, rendbe kell tenni a termékkatalógust és bele kell ásni magad az Analytics-be is.

Használd a Google Shopping szolgáltatását és lépj elő piacvezetővé!