fbpx
+36304548164 [email protected]

Miért olyan fontos dátum 2019. szeptembere? Mert ebben a hónapban vezeti be végérvényesen a Facebook a CBO-t. Másnéven, kampányszintű költségkeret optimalizálás. Ez pedig minden hirdető számára változást jelent. Mivel magyarázzák ezt a változást és mit is jelent ez pontosan? Ezt foglaljuk most össze röviden:

A magyarázat pofonegyszerű a Facebook részéről: Ezáltal a jobban teljesítő hirdetéseid automatikusan nagyobb büdzsét kapnak, így a költségeid hatékonyan oszlanak el. Azonban, közel sem ennyire egyszerű a képlet a valóságban.

kampányszintű költségkeret

Be kell valljuk, mi kissé szkeptikusak vagyunk ezzel az újítással kapcsolatban. Egyrészről, mert ez minden e-commerce cégnek, komoly átstrukturálást jelent, ezáltal komoly humán erőforrásigényt is. Valamint, a nagy e-kereskedelmi vállalatok érthető módon szeretik tudni, hová, mire és milyen módon költi el a Facebook algoritmusa a napi több tízezer Forintjukat. Érthető, hogy azt szeretik, ha a kezükben van a gyeplő. Ezáltal viszont sokkal kevésbé fognak belátni a színfalak mögé. Ha csak nem fordítanak óriási energiát arra, hogy jól működő, átlátható és kontrollálható stratégiát dolgozzanak ki az új kampányszintű költségkeret optimalizálás során is.

Lássunk három várható hátrányát az új rendszernek:

  • Sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni innentől az A/B tesztelésre, amely sajnos közel sem tökéletes.
  • Sokkal inkább el kell egymástól szeparálni majd a remarketing hirdetéseket.
  • Az algoritmus jelenleg a legjobb elérésű kampányokat preferálja kampányszintű költségkeret optimalizálás során. Ez azt jelenti, hogy a célközönség nagysága alapján is szükséges lesz a szegmentálás innentől. Igen, jól gondolod. Ez rengeteg plusz munkát fog jelenteni.

Vizsgáljuk meg három előnyét is a szeptemberben kötelezővé váló új rendszernek:

  • A bejegyzések hirdetése, hatékonyabb lehet innentől.
  • Szolgáltatáscsomagok vagy termékcsoportok esetén (amennyiben néhány darabról van szó) is hasznos lehet a CBO.
  • Ha egy témát több oldalról közelítünk meg hirdetéseinkben, akkor szintén hasznos lehet, hogy az algoritmus dönt helyettünk.

#Kulisszatitok: Amennyiben hinni lehet a Facebook-hoz közeli értesüléseknek lehetőség lesz rá, hogy hirdetéssorozat szinten beállítsd, hogy mi az a minimum összeg, amit szeretnéd, hogy elköltsön a hirdetéssorozatod. Sőt, egy maximumot is meghatározhatsz majd. Ez azt jelenti, mégis lesz egy kis ráhatása a kezelőnek a történésekre.

Szeretnél többet megtudni témáról? Olvasd el blogcikkünket, amely részletesen taglalja a rád váró változásokat.

Óriási többletmunkát fog ez jelenteni minden hirdetőnek. Összességében pedig ezáltal méginkább nehézzé válik majd a hirdetések profi kezelése. Úgy érzed, hogy ez már túl sok neked? Keress fel minket és ráncbaszedjük hirdetéseid, amelyek már az új rendszerben is jól fognak működni!