fbpx
+36306239879 [email protected]

Az e-kereskedelmi útmutató segítségével a Te vállalkozásod is igazi pénztermelő gépezetté válhat!

Az elején rögtön kezdjünk egy kicsi, de nagyon jelentős kitérővel. 2020. februárjában megváltozik a hirdetési rendszer. Kötelező érvényű lesz minden hirdetésnél kampányszintű költségkeretet használni. Ezzel a kötelező érvényű változtatással a Facebook hirdetéskezelő rendszere egy újabb lépést tesz afelé, hogy a Google Ads-re hasonlítson.

Hogy ez mennyire jó vagy rossz vállalkozásod szempontjából, az egyelőre a jövő zenéje. Egy biztos számos nehézséget vetít ez előre az újítás hirdetési oldalról.

• sokkal többet kell majd A/B tesztelni

• a remarketingeket innentől külön kampányba kell majd elhelyezd

• az algoritmus az elérésre helyezi a hangsúlyt így nem rakhatsz olyan hirdetéssorozatokat egy kampányba, amelyeknek különböző méretű a célközönsége

Nem kell azonban teljesen bepánikolni. Értesüléseink szerint, lehetőség lesz rá, hogy a hirdetéssorozat szintjén beállítsd, hogy mi az a minimum és maximum összeg, amit elkölthet a hirdetéssorozatod.

Az E-kereskedelemre is igaz minden, amit előző cikkünkben leírtunk.

Kell minden típusú hirdetés, amire szükség van brandépítés és szolgáltatás értékesítése során. A hangsúly viszont itt a konverzió alapú kampányokon, a volumenen és a skálázáson kell legyen. Vegyük sorba, mit is jelentenek ezek a szavak. A konverzió alapú kampányt már taglaltuk korábban. Egyértelmű cél a termékeid értékesítése, minél alacsonyabb költségekkel. A hirdetésekre szánt összeget itt nem érdemes egy konkrét számban meghatározni. Inkább sávosan, mondjuk havi 200-300 eFt és ha ez a volumen profitot termel, akkor növelni ezt a keretösszeget. Fontos tudnod, hogy a Facebook nem tud konstans eladásokat produkálni. Rövidtávon egyik napról a másikra is lehetnek óriási kilengések. Lehet, hogy egyik nap 10 terméket adsz el, másik nap csak 1-et. Ezt bele kell kalkuláld a stratégiádba.

A jól működő konverziós kampányaidat skálázni is kell majd, ami már igazi hardcore szintet és időráfordítást igényel. A skálázás gyakorlatilag azt jelenti, hogy egy termékre egyre több hirdetést futtatsz úgy, hogy mindegyik megfelelően konvertál. Ez az, amit gyakorlatilag egyetlen hazai e-kereskedelmi útmutató sem mond el neked. Ehhez azonban a következő hibákat mindenképp kerüld el:

• Maximum 24 óránként egyszer, akkor is legfeljebb 20%-kal növeld a költségkeretet

• Hagyd dolgozni az algoritmust, minden változtatás után legalább 24 óra szükséges, hogy újra megfelelően működjön a kampányod. A hirdetés elkészülte után 48 óra szükséges hozzá.

• Egyszerre csak egy dolgot változtass, hogy értékelhető számokat kapj az elemzéshez

A hibák után pedig lássuk 4 egyszerű lépésben, a skálázás menetét:

• A legjobban működő hirdetéssorozatod duplikáld, úgy, hogy a kreatív megmaradjon (ez azért szükséges, mert a like-oknak, hozzászólásoknak és megosztásoknak komoly befolyásoló ereje van)

• Növeld a költségkeretet, a fentebb említett módon

• Növeld a célcsoportod körét (bővítsd a nemet, az életkort, használj hasonmás célközönséget, stb)

• Duplikáld a jól működő kampányaid és változtass a konverziós célon, állítsd át például vásárlásról kosárba helyezésre.

e-kereskedelmi útmutató

Nagyobb volumennél, vagy kisebb célcsoportnál figyelj rá, hogy a gyakoriság ne lépje át a 3-as számot, mert ez esetben könnyen kiég a hirdetés. Ha ez mégis megtörténik, akkor készíts újabb kreatívokat ennek elkerülése érdekében. A hirdetések felskálázásának gyakorlatilag végtelen módja van. Figyelj oda, mert fontos az is, hogy mindig tudatosan hajts végre változtatásokat és ne ess át a ló túloldalára.

A legvégén pedig lássuk azt, amivel automatizálhatod a hirdetéseid és konstans profitot könyvelhetsz el vállalkozásod számára. A varázsszó: dinamikus remarketing.

e-kereskedelmi útmutató

A dinamikus hirdetések ugyanúgy jelennek meg, mint minden más képes, galériás vagy kollekció hirdetés. Ugyan azok az elhelyezések is érhetőek el. Ahelyett azonban, hogy külön-külön kellene létrehoznod hirdetéseket minden egyes termékedhez, olyan kampányokat készíthetsz, amelyek automatikusan felhasználják a weboldaladon lévő termékek képeit és adatait a hirdetésedhez. Miért jó ez? Azért, mert rengeteg időt spórolhatsz. Beállítod mondjuk, hogy 14 napos időintervallumba célzol a kosárelhagyóidra. Ez esetben itt mindenki, akinek megjelenik a hirdetés, azt a terméket fogja látni, amit a kosárban hagyott. Nem kell tehát egyesével remarketinget készítened minden termékedhez. Bátran kísérletezhetsz is ezzel a hirdetéstípussal. Próbáld ki nem csak remarketing esetén, hanem hideg célközönségnek vagy a már meglévő hírlevél feliratkozóidnak.

Ha komolyabb tudásanyagra van szükséged az e-kereskedem témájában, akkor melegen ajánljuk az általunk készített, igen részletes 5 részes e-kereskedelmi útmutató letöltését.

Most, hogy már mindent (is) tudsz, adunk pár kipróbált tippet, amit kipróbálhatsz szerényebb hirdetési keretből a Facebook kampányaid optimalizálásra. Ezek mindegyike könnyebb és egyszerűen megvalósítható technikailag, így, ha abszolút laikus vagy a témában, akkor is boldogulni fogsz vele, miután elolvastad az e-kereskedelmi útmutató egészét.

ÍGY OPTIMALIZÁLD KAMPÁNYAIDAT FACEBOOKON

  • Használd az emojikat

A Facebook marketing felmérések az bizonyítják, hogy azok a posztok, amikben emoji van sokkal jobban futnak, mint azok, amikben nincs. Dobd fel tehát a hirdetéseid szövegét a témához illő emoji ikonokkal és minden bizonnyal magasabb elköteleződést fogsz látni.

  • Találd meg a megfelelő képet

 A hirdetéseid teljesítményét befolyásoló, egyik leglényegesebb elem maga a kép. Használj jó minőségű, nagy felbontású képeket kampányaidhoz. Leginkább ezek mennek. Emberek, arcok, a termékek életszerű kontextusba helyezése. Használj galéria és carousel hirdetéseket. Figyelemfelkeltőbb és érdekesebb lesz az embereknek. Ha ezekkel megvagy tesztelj és hasonlíts össze, így megtutod nálad milyen képek hozzák a legjobb konverziót.

  • Rövid, figyelemfelkeltő videók

 A Facebook algoritmusa komoly előnyben részesíti a mozgóképes tartalmakat. Igen ám, de a hosszabb teaser videókhoz profi stáb kell, aminek komoly költsége van. Ha megteheted akkor ki ne hagy, mi is dolgozunk több videós csapattal, akik szuper tehetségesek. Azonban, ha a te cégednek ez nem fér bele a költségvetésébe, akkor marad az egyszerű, bárki által elkészíthető rövid videó. 5-10 másodpercen túl nehéz lesz lekötni a professzionális látványhoz szokott közönség figyelmét, így ezen időkeret betartása legyen a prioritás. Javasoljuk a Canva applikáció használatát, amivel pillanatok alatt tök vagány kis videókat készíthetsz.

  • Hirdesd a legjobb Facebook posztjaidat

Az adat vezérelt marketing ügynökségek igazán nagy ereje, hogy a tesztelésből származó adatok alapján dinamikusan allokálják a költéseket. Igen ám, de nem biztos, hogy ehhez te is rendelkezel a megfelelő méretű költségvetéssel, technológiával, türelemmel, vagy épp idővel. Ha teheted dolgozz együtt megbízható ügynökséggel, mert igazán komoly eredményeket lehet elérni, ha megvan az összhang. Ide kattintva megtudhatod, hogy vállalkozásodnak szükséged van-e külső segítségre.

Ha úgy látod vállalkozásod nem bírna el egy efféle kiszervezést, akkor sincs miért kardodba dőlni. Használd a Business Manager-t amely teljesen ingyenes és megmutatja neked, hogy melyik Facebook posztod ért el organikusan kimagasló teljesítményt. Ha ugyanis organikusan felkeltette az emberek figyelmét, akkor fizetett hirdetéssel jó eséllyel még inkább felfogja. Tegyél rá egy kis keretet és csekkold le pár napig, hogyan reagálnak rá az emberek.

  • Régi posztok újra gondolva

 Vannak örökzöld tartalmak, amik minimális újra gondolással megint sikeresek lehetnek, hiszen még nem látta őket mindenki. Aki még nem látta, az épp úgy fogja szeretni, mint azok, akinek néhány hónappal korábban tetszett. Figyelj, hogy a kép és szöveg aktuális legyen. Továbbá költséghatékonyság miatt vedd ki a célzásból azokat, akik már jártak az adott oldalon és látták a bejegyzést.

  • Használj hasonmás célközönséget

 A lehetőségek tárháza igen széles a hasonmás közönségek létrehozásánál, készíthetsz a Facebook oldalad közönségéből, a weboldalad látógatóiból, azokból, akik megnézték a videódat, vagy éppen, akik feliratkoztak a hírleveleidre.

A Facebook a számára rendelkezésre álló adatokból, bonyolult algoritmusokkal képes arra, hogy a már létező közönségedhez hasonló embereknek mutatja a hirdetéseidet. Tehát ha valaki járt a weboldaladon és érdeklődött egy terméked iránt, akkor olyan egyének halmazának mutatja meg a termékedet hirdetésben, aki ahhoz hasonló, mint aki korábban érdeklődött. Így nagyobb eséllyel tud kevesebb pénzből, valódi vásárlót hozni a hirdetés.

e-kereskedelmi útmutató
  • Konverziós optimalizálás

 Amennyiben be van kötve a Facebook Pixel az oldaladba, akkor majdnem mindig megéri megpróbálkozni a konverzióra optimalizált kampányokkal. Ha még nincsen akkor ezzel kezd, mert az adat vezérelt marketing egyik alapvetése ez az analitikai eszköz. A Facebook Pixel valójában egy pár soros kis kódrészlet, amit a weboldalad forráskódjába elhelyezve a Facebook lehetőséget kap arra, hogy a felhasználók tevékenységét nyomon kövesse a weboldaladon. A befutó adatok alapján lehetőséged van biztosítani, hogy a hirdetéseid a megfelelő embereknek jelenjenek meg továbbá tudsz hirdetési célközönséget építeni. Ha megvagy a telepítéssel, egyszerűen csak csinálj egy egyedi konverziót, és add meg ezt a konverziót kampánycélnak. A cél szentesíti az eszközt és ez egy remek eszköz majd meglátod.

e-kereskedelmi útmutató

ÚTRAVALÓ

Az online marketingben sokszor a rendelkezésre álló erőforrásoknál is többet jelent, ha valaki pontosan érti a vásárlóit és azt, hogy mire van szükségük. Ezért is fontos ez az e-kereskedelmi útmutató. Ha megismered vásárlóid valós igényeit és hatékonyan használod a fent említett gyakorlati praktikákat, akkor minden bizonnyal a siker sem marad el. A célunk ezzel az írással az volt, hogy hathatós támogatást adjunk és egyfajta útmutatást a világ legnépszerűbb közösségi média platformjához.

Az e-kereskedelmi útmutató segítségével megszerzett tudás gyakorlati alkalmazásával pedig reméljük, segíteni tudunk egy hatékonyabb online marketing kialakításában és valódi hasznát veszed az itt olvasottaknak. Ha mégis elakadnál a digitális tér bonyolult útvesztőiben, ne szégyelj segítséget kérni, hiszen vállalkozásod megérdemli, hogy szintet lépjen.

Sok sikert és kitartás kívánunk.

A FutureManagement teljes csapata