Szeretnéd, hogy észrevételeid megértő fülekre találjanak? Mondd el a véleményed!

E-mail marketing -  7+1 gyors tipp, ami valóban működik

2022. január 27.

Olvasási idő: 6 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

Az e-mail marketing teljesen haszontalan és időrabló tevékenység – ez a kijelentés természetesen csak akkor igaz, ha nem a megfelelő módon és a kellő energiabefektetéssel csináljuk. Őszinte leszek: nem célom, hogy meggyőzzelek arról, hogyha listát építesz és komolyan veszed az e-mail marketinged, akkor szakadni fognak rád a konverziók, mint újdonsült vállalkozóra a kéretlen tanácsok – mert erre jó esetben magadtól is ráeszmélsz. Sokkal inkább szeretnélek a cikk végére olyan, valóban hasznos tanácsokkal ellátni, amelyek nem csak annyi ideig lesznek maradandók, mint a kávédban feloldódó cukor.

Persze semmi nincs kőbe vésve, de nekünk az alábbi módszerekkel már sikerült 53%-os megnyitási arányt produkálni, megtölteni egy workshopot egy nap alatt, vagy akár 565,921 Ft-os megtérülést generálni egyetlen levéllel. Lássuk be, ez azért annyira nem rossz eredmény egy sokak fejében mellékesnek, vagy szükségtelennek tekintett marketingeszköztől. Mutatom, hogy nálunk mi működik!

1. Ne vásárolj kontaktlistát!

Tudom-tudom, nagyon messziről indulunk, de sajnos mai napig van, ahol ez nem evidencia. Miért ne tedd? Az e-mail kampányok az egészséges megnyitási aránytól függenek, és ha olyan emberekkel lépsz kapcsolatba, akiknek az adatait megvásároltad – és nem egy korábbi interakcióból szerezted –, akkor gyorsan látni fogod, hogy az e-mailjeid teljesítménye rohamosan csökken. És akkor a szigorú GDPR rendelkezésekről, meg az etikai kérdésekről még nem is beszéltem.

2. Kerüld a „noreply” használatát a feladó e-mail címében!

Mi a gond a „ne válaszolj” típusú e-mail címekkel? Azontúl, hogy nem professzionálisak, és azt az érzetet keltik, hogy ne vedd fel velünk a kapcsolatot, mert úgysem érdekel bennünket, amit mondani szeretnél, a spamszűrők is kiszúrhatják, és automatikusan blokkolhatják a kézbesíthetőséget, vagy a levélszemét mappába száműzhetik a leveled. A lényeg: a „noreply” küldőként egy hatalmas NEM!

3. Írj meggyőző (de tömör) tárgysorokat!

Egy jó tárgysornak 30–50 karaktert kell tartalmaznia, szóközökkel együtt. Ez azért van így, mert az e-mail szolgáltatók gyakran levágják az ezt a hosszúságot meghaladó tárgysorokat. Az e-mail tárgysorának az érzelmekre, kíváncsiságra kell hatnia, miközben az olvasónak némi támpontot ad arról, hogy mire számíthat, ha megnyitja az e-mailt.

E-mail marketing - FutureManagement

Banálisnak tűnhet kiemelten foglalkozni ezzel a néhány szóval, de gondolj csak bele: ha az e-mailed nem jut el a megnyitásig, akkor az egész energiabefektetésed pusztába kiáltott szó. Akár ezen állhat vagy bukhat a kampányod sikeressége. Íme a top 3 tárgysor, ami nálunk kiemelkedő megnyitási arányt produkált:

• Marketing tippek 2022-re! Ezeket vidd magaddal! / Open Rate: 52,5 %

• FM TO GO. Olvasnivalók kávé mellé. / Open Rate: 48,1 %

• FM TO GO. Így keltsd életre a marketingedet! / Open Rate: 27,6 %

Ha kíváncsi vagy a mi e-mail marketing stratégiánkra, és érdekelnek a leveleink, iratkozz fel itt!

4. Tartsd a fő üzenetet és a cselekvésre való felhívást a hajtás fölött!

Ha megértetted az előző pontot, akkor ez a tipp magától értetődővé válik. Mindemellett a Neilsen Norman Group szemmozgás-követési kutatása szerint a fogyasztók a teljes olvasási idő 57%-át töltik a lapozás feletti tartalmak megtekintésével. Ez a szám drasztikusan lecsökken 17%-ra a második képernyőtömegben, és fokozatosan csökken, ahogy görgetnek lefele.

Ezt figyelembe véve helyezd a fő üzeneted és a CTA-kat a hajtás fölé. Ez az első dolog, amit a címzettek látni fognak, amint megnyitják az e-mailt, így nagyobb eséllyel növelheted a konverziós arányt.

5. Tartsd szem előtt: a kevesebb néha több!

Persze ez sem mindig igaz, mert van, amikor a több igenis több. Egy jól felépített hírlevélbe azonban érdemes a minimalizmus elvét követni szövegezésben és designban egyaránt. Ne zsúfold tele az e-mailt kettőnél több betűtípussal vagy nem konzisztens képi anyagokkal, mivel ez elvonhatja az olvasók figyelmét, és tönkreteheti az e-mail vizuális vonzerejét.

A túl sok információ is a visszájára fordulhat: ha teheted csoportosítsd egy fő üzenet köré a mondanivalód. Tudtad? Egy bizonyos felmérés szerint az emberek átlagban maximum 8 másodpercet töltenek egy e-mail elolvasásával. Ez a már-már ijesztően alacsony szám láttatja a lényegre való összpontosítás szükségszerűségét.

6. Csak releváns tartalmat küldj!

Ha egy budapesti étterem heti menüjét szeretnéd rendszeresen kiküldeni a címlistádnak, és nem szállítasz ki több száz kilóméterre, az ország másik felébe, akkor valószínűleg semmi értelme vasárnaponként a miskolci feliratkozóid levelesládáját töltened a következő heti ajánlatoddal. Azontúl, hogy értelmetlen erőfeszítés, még azt is megkockáztatod, hogy relevancia hiányában a leiratkozás helyett egyszerűen spamnek jelölik a leveled, amivel visszafordíthatatlan károkat okozhatsz saját magadnak.

E-mail marketing - FutureManagement

Mi a megoldás? Szegmentálj! Címkézd minél részletesebben a listád mindenféle számodra lényeges ismérvek mentén. Ilyen lehet például a nem, a kor, a feliratkozás dátuma, a geo-lokáció, az érdeklődési kör és még sok minden más. A személyre szabott e-mail marketing 2022-ben nem a maximum, hanem a kötelező minimum, amit megtehetsz – és ha igazán jól szeretnéd csinálni, meg is kell tenned.

7. Rendszeresen tisztítsd meg a levelezőlistád!

Csábító, hogy minél több embernek küldj e-mailt, hogy minél több érdeklődőt érj el, de a legkevésbé elkötelezett címzettek levelezőlistán tartása megölheti a megnyitási arányt. Azok az emberek, akik soha nem nyitják meg az e-maileket, rontják a kampányod megjelenését, mivel nem elemzed a kampány minőségét a leghűségesebb címzettjeidhez képest.

Tekintsd át azon feliratkozók listáját, akik bizonyos időn keresztül nem foglalkoztak az e-mailjeiddel, és ha egy reaktiváló kampányt követően sem mutatnak érdeklődést, távolítsd el őket. Egy korábbi cikkünkben arról írtunk, hogy hogyan tisztítsd meg a címlistád 3+1 lépésben. Olvasd el, ha többet szeretnél megtudni!

+ 1 Hozd összhangba a többi csatornával!

Az e-mail marketing legtöbbször nem kizárólag önmagában, hanem a többi online, illetve offline eszközzel kiegészülve egy átfogó marketing stratégia részét képezi. Lényeges, hogy ennek mentén építsd fel az e-mail marketing alappilléreit, és mindig szinkronban dolgozz a siker érdekében. A listádat például úgy is bővítheted, hogy a social media felületeiden feliratkozásra buzdítod a követőidet.

Az e-mail marketing a cookie szabályozások életbe lépésével úgy véljük az eddigieknél is sokkal nagyobb reflektorfénybe kerül majd. Ha eddig is használtad, most fektess bele még nagyobb effortot, ha pedig most tervezel elindulni ezen az úton, kövesd a tartalmainkat vagy keress minket bátran!

Lőrinczi Emese

Bloggerként kezdtem, a PPC világában folytattam szakmai tanulmányaim, a FutureManagement csapatában pedig tartalommenedzsertként találtam meg a helyem. A neuromarketing, a szövegírás, és az online tér mindig megújuló trendjeinek világa a szenvedélyem.

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
crossmenuchevron-down