fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-02-17

E-mail marketing kezdőknek – 1. rész

16 perc olvasási idő
E-mail marketing

Az E-mail marketing trendi 2020-ban? Erre a kérdésre a mi válaszunk Mailchimp partnerként egyértelmű igen. Szeretnénk, ha te is felfedeznéd a hírlevelezésben rejlő lehetőségeket. Ennek érdekében összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat és egy két részes sorozatban el is hoztuk neked!

Az első részből megtudhatod, hogyan építsd a hírlevél feliratkozói listád. Eláruljuk, miért nem érdemes E-mail címeket venned, vagy, hogy hogyan készíts el egy igazán jó csalit. Szó lesz a leiratkozókról, a spam-ekről és az automatizmusokról is. Célunk, hogy az E-mail marketingre, mint kapcsolatépítési lehetőségre gondolj, ahol ugyanúgy lehet szegmentálni a célcsoportot, mint egy Facebook hirdetésben. Ráadásul sok esetben nagyobb hasznot hohat neked az E-mail, mint a hirdetések.

Miért fontos az E-mail marketing?

Az előrejelzések szerint 2020-ban az E-mail felhasználók száma a Földön eléri a 3 milliárdot, éppen ezért minden vállalkozásnak érdemes kihasználnia a hírlevélben rejlő lehetőségeket, ha fejlődni szeretne.

Az E-mail marketing nem halott, csak folyamatosan átalakul. Az E-mail marketing 2020-ban nem is olyan egyszerű feladat, mint elsőre gondolnánk. A hírlevél készítésnél bizony nem elég az, hogy megírunk egy pár soros szöveget és rányomunk a küldésre.

Az E-mail marketinget is alaposan átgondolt stratégiai tervezés előzi meg, amely azzal kezdődik, hogy egy aktív hírlevéllistát építesz. Ezután a megfelelő embereknek számukra releváns tartalmakat kell gyártanod. És persze az sem árt, ha tisztában vagy a levelek különböző típusaival, hiszen mind más célt szolgálnak (köszönőlevél, hírlevél, utánkövető e-mail, stb.). Erről a második részben lesz még szó.

Azért vagyunk itt, hogy segítsünk neked, ezért lépésről lépésre összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat. Kíváncsi vagy? Kezdhetjük? Készítsd el minden idők legjobb online marketing hírlevelét!

1. Hogyan növeld a hírlevél feliratkozók számát?

A hírlevél felirarkozás egy egyértelmű elköteleződés. A feliratkozóid azok az olvasók, akik már kifejezték érdeklődésüket a márkád, a terméked vagy a szolgáltatásod felé, és biztosan szükségük van a segítségedre, a tudásodra, vagy egyszerűen kíváncsiak arra, amit csinálsz.

Bizonyára te is tudod, hogy idegenektől E-mail címet szerezni meglehetősen nehéz feladat. Ahhoz, hogy valaki megadja ezt neked, bizalom és erőfeszítés kell.

De mégis hogyan tudod rávenni őket, hogy megadják neked az E-mail címüket?

E-mail marketing tipp: növeld a feliratkozók számát!

#FutureManagement tipp:

Készíts egy értékes csalit!

Adj az olvasóidnak valami értékeset, ingyen. Hiszen mindenkiben benne van a kíváncsiság, és valljuk be, szeretünk ajándékokat kapni, főleg ingyen van és még tanulhatunk is belőle valamit. A csali egy tökéletes eszköz az érdeklődés felkeltésére. Segítségével elérheted, hogy az érdeklődőből vásárló váljon.

A jó csali értékes, de nem ad túl sokat sem.

Úgy alkosd meg ezt a bizonyos ajándékot, hogy eleget adjon az olvasónak, bővítse a tudását, adjon új információt, adjon értéket, de ne legyen benne a megoldás a világ összes problémájára (mondjuk, ilyet nehéz is lenne írni). Legyen a nagy egésznek egy része.

Például, ha kutyás webshopod van, ne arról készíts csalit, hogy „így tanítsd meg a kutyádat mindent trükkre”, hanem írj sokkal konkrétabb dologról, például, „5 tipp, amivel meg tudod tanítani a kutyádat pacsizni”.

Ez nem csak konkrét, hanem meglehetősen kicsi téma is, vagyis feldolgozható egyben. Lehetőleg legyen 5-10 perc alatt elolvasható az e-mail csalink, hogy a feliratkozónk a reggeli kávéja mellett is feldolgozhassa az anyagot.

Hiszen tudod, a letöltött, „majd egyszer elolvasom” típusú e-bookok sorsa az, hogy soha senki nem nyitja meg őket. Márpedig te, mint sikeres vállalkozó, biztosan azt szeretnéd, hogy a célcsoportod elolvassa, megszeresse az általad írt anyagot és még többet akarjon a termékedből vagy a szolgáltatásodból.

Ne csak érdekes legyen, amit írsz, de nézzen is ki profin! Ügyelj a design-ra és a megvalósításra!

Milyen lehet a csali formátuma?

  • tanulmány, esettanulmány
  • a terméked próbaverziója
  • teszt, felmérés
  • puska
  • kedvezmény

Mit tehetsz még a feliratkozó gyűjtés érdekében?

Használj pop-up formot!

A Mailchimp adatai szerint a feliratkozók aránya 50,8%-kal növekedett, miután a felhasználók hozzáadtak egy pop-up formot a weboldalukhoz. Miért jó ez? Mert a megfelelő üzenet a megfelelő pillanatban jut el az emberünkhöz, így nagy valószínűséggel konvertálni fog, vagyis feliratkozik. Az intelligens pop-upokkal megkönnyíted a hírlevélre való feliratkozást, szóval használd bátran!

Hirdess Facebookon!

A Facebook hirdetés szintén segíthet a listád növelésében! Hozz létre hasonmás célközönségeket a már meglévő kapcsolataidból. A Mailchimp kutatásai szerint ezzel a stratégiával 29%-kal jobb ROI-t lehet elérni, mint a sima érdeklődés alapú célzással.

2. Tedd könnyűvé a feliratkozást!

Irreleváns pontnak tűnhet, de annál fontosabb! Adj meg minél több lehetőséget az oldallátogatóknak arra, hogy feliratkozzanak a hírleveledre. Azon túl, hogy használod a fent említett pop-upot, helyezd el a feliratkozós boxot több helyen is a weboldaladon!

A feliratkozásnál használj feltűnő CTA-kat!

A CTA, vagyis a call to action lesz az a gomb, ami kiváltja az érdeklődőből a kívánt viselkedést, esetünkben a hírlevél feliratkozást. Ez lehet egyszerűen „feliratkozom”, de kitalálhatsz ennél beszédesebb CTA-kat is. Mondjuk „nem akarok lemaradni”, vagy a „én is tanulni akarok”. A gomb legyen lehetőleg jól észrevehető, egyértelmű, színes.

A felmérések szerint növeli a feliratkozók számát, ha a feliratkozós boxban már alapból van egy helyettesítő szöveg (placeholder) is, mint itt:

3. Miért ne vásárolj E-mail listát?

Sokszor hatékonyabbnak tűnhet idegen emberek E-mail címének megvásárlása. De gondolj csak bele, te mennyire szereted a spam-eket vagy a hideghívsokat? Valószínűleg utálod őket. Ugyanígy fog utálni az a közönség is, akinek az E-mail címét megveszed. Egyszerűen időpocsékolás.

A vásárolt listában nem bízhatsz

Nem tudhatod előre, hogy a megvásárolni kívánt listában egyáltalán a te célcsoportodnak megfelelő személyek vannak-e. Mi van, ha ugyanezt a listát már a legnagyobb versenytársad is megvásárolta? Hidd el, nem éri meg.

4. Mi legyen a leiratkozókkal?

A hírlevél marketing egyik fontos része a leiratkozók elengedése is. Mindig adj esélyt az embereknek a leiratkozásra! Legyen minden láblécben leiratkozó link és a folyamat legyen könnyen végrehajtható. Gondolj a leiratkozásra pozitív dologként. Ha a kevésbé aktív feliratkozóktól megszabadulsz, javulnak majd a megnyitási arányok és nő az elköteleződési arány is.

Aki leiratkozik, azt tényleg töröld a listáról

Biztosan veled is előfordult már, hogy leiratkoztál egy hírlevélről, de továbbra is kaptad a leveleket. Ez sajnos velünk is megesik, nap mint nap. Ez szerintünk nagyban rontja a vállalkozás megítélését és a felhasználói élményt. Éppen ezért, ha valaki leiratkozik, akkor azt mindenképpen távolítsd is el a hírlevél listáról! A leiratkoztatást a legtöbb hírlevélkezelő rendszerben automatizálni is tudod, így nem kell manuálisan időt töltened vele.

5. Biztonságos E-mail vagy spam?

Az, hogy a hírleveled a spam mappában vagy a beérkező levelek között végzi, sok mindentől függ. De van egy rendkívül egyszerű lépés, amit ha megteszel, már rengeteget tettél annak érdekében, hogy a hírleveleid ne kerüljenek a kéretlen levelek közé. Egyszerűen kérd meg a feliratkozóidat az üdvözlő E-mailben arra, hogy jelöljék fontosnak és csillagozzák meg a hírleveledet, így azok sosem fognak a spam mappában kikötni. Ennyi az egész.

6. E-mail marketing automatizálás. Kell neked?

Hogyan spórol neked időt az automatizálás?

Az E-mail marketing automatizáció során a hírlevélrendszer automatikusan kiküldi az előre legyártott leveleket. Minden automatikus E-mailnek van egy „triggere”, ami kiváltja az eseményt. Például, ha feliratkozik az érdeklődő a hírleveledre, beállíthatsz neki egy automatikus üdvözlő üzenetet, amiben megköszönöd a csatlakozást.

Automatizálás az E-mailek időzítése is, mely több hírlevelező rendszerben is elérhető funkció. Ez nagyban megkönnyíti a hírlevelezést, ha mondjuk rendszeresen küldesz leveleket a legújabb blogcikkeidről vagy a legújabb ajánlataidról.

Mikor érdemes kiküldened a hírlevelet?

A sikeres automatizmushoz határozd meg a megfelelő időt a hírlevél kiküldésre. Ezt napra és órára pontosan határozd meg. Mikor a legaktívabb a célcsoportod? Mikor van valószínűleg gép előtt? Rengeteg tanulmány és kutatás készült már a témában és igazából mindegyik más best practice-eket fogalmaz meg. A lényeg, hogy ismerd meg a célcsoportodat és igazodj hozzájuk!

Hogyan tudod kideríteni, hogy a te célcsoportod mikor aktív?

A Facebook aktivitás alapján például következtethetsz arra, hogy mely időszakokban vannak online, így érdemes abban az időintervallumban küldened a leveleket. Ezt az elemzések/bejegyzések/mikor érhetőek el a rajongóid? fül alatt tudod megnézni.

Az Analytics szintén szolgáltat adatokat a közönséged aktivitására vonatkozóan. A főoldalon “A felhasználók látogatásának ideje” elnevezésű táblázatban napra és órára lebontva láthatod, hogy mikor látogatták meg a legtöbben az oldaladat.

7. Az E-mail marketing a kapcsolatépítésről szól

Szuper, ha jönnek a feliratkozások, viszont azt is látnod kell, hogy az érdeklődők fele még nem áll készen a vásárlásra. Tekints erre a folyamatra úgy, mint a vásárlói életútra (vagy vásárlói életciklusra). Ennek az a lényege, hogy megfelelő helyen és időben szólítjuk meg a potenciális vásárlóinkat. A lépései a következők:

Megismerés – megfontolás – vásárlás – megtartás – elköteleződés

Ha a vásárló még csak az érdeklődés fázisában van, ne akarjuk neki eladni a fő termékünket, hiszen ő még nem jutott el a vásárlói életút azon szintjére. Kezdjük ismeretterjesztéssel, csali termékekkel, majd fokozatosan haladjunk az eladás felé.

Szóval ez egy hosszabb folyamat, mialatt az érdeklődőből vásárló és lojális követő válik. A kapcsolatépítő hírlevelek abban segítenek, hogy kiépítsd a bizalmat, felkeltsd az érdeklődést és végső soron vásárlást generálj.

Automatizáld az üdvözlő és a köszönőleveleket

Ahogy korábban is említettem, automatizálj minden levelet, amit csak lehet. Az üdvözlő E-mailben mutasd be a termékedet, a cégedet és mondd el, mire számíthat a feliratkozó: milyen gyakran és milyen jellegű tartalmakat fogsz küldeni neki? Listázd ki számára a legnépszerűbb termékeket, a legolvasottabb blogcikkeket. Kérd meg, hogy állítsa be a hírleveledet biztonságosnak, és csillagozza meg. Továbbá, megkérheted, hogy kövessen a közösségi média felületeken.

Automatizáld a tranzakciós E-maileket, vagyis például a rendelés és a fizetés visszaigazolásokat is.

8. Hogyan szegmentáld az E-mail listád?

A szegmentáció lehetővé teszi, hogy mindenkinek a számára megfelelő üzenetet küldjük el. Ez egy sokkal perszonalizáltabb kommunikációt tesz lehetővé, növeli a megnyitási arányt, az átakttintási arányt és a konverziókat. A kutatások szerint az E-mail szegmentáció akár 50%-kal is növelheti a bevételt.

Ennek ellenére a vállalatok többsége nem foglalkozik a célcsoportok szegmentálásával. Pedig az irreleváns tartalom gyakran spam-mappába kerül, ami az egész E-mail marketinged sikerességét veszélyeztetheti.

Ezen az ábrán például azt láthatod, hogy melyek a leggyakoribb okai a leiratkozásnak. A túl gyakori hírlevélküldés a top indok a leiratkozásra, de nem szándékos feliratkozás (vásárolt lista), és a személytelenség is elől szerepel a listán.

Mi alapján szegmentálj?

Több tényező alapján is szegmentálhatsz attól függően, hogy mi a terméked:

  • vásárlói életút alapján rendkívül érdemes szegmentálni, hiszen, mint ahogy már korábban említettem, nem minden feliratkozó áll ugyanazon a szinten. Nem küldheted ki ugyanazt a tartalmat az érdeklődőnek és a vásárlódnak is, hiszen teljesen más életutat jártak be.
  • demográfia alapján szintén érdemes lehet szegmentálni, hiszen más érdekli a férfiakat és a nőket, valamint eltérő lehet a fiatalabb és az idősebb generáció preferenciája is.
  • viselkedés alapú szegmentációnak hívjuk azt, amikor egy bizonyos cselekvés alapján csoportosítjuk a feliratkozókat. Küldhetsz például emlékeztető E-mailt azoknak, akik nem nyitották meg a korábbi hírleveled, vagy azoknak, akik ugyan igényelték a csalidat, de még nem töltötték le.

Konklúzió

Remélem hasznosnak találtad az E-mail marketing tippjeinket! Kezdd el még ma a feliratkozó gyűjtést és használd ki az E-mailben rejlő lehetőségeket!

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 2 Average: 5]

Hasonló cikkeink

E-mail marketing kezdőknek – 2. rész

E-mail marketing kezdőknek – 2. rész

E-mail marketing kezdőknek című sorozatunkat azért indtottuk el, mert Mailchimp partnerként mi tényleg hiszünk abban, hogy a sikeres vállalkozásoknak 2020-ban ki kell használniuk az E-mailben rejlő lehetőségeket.