Úgy érzed, mostanában megrekedt az employer branding tevékenységed a „majd posztolunk, ha valakinek lesz ideje” szinten? Ha igen, itt az ideje újból felszállni a munkáltatói márkaépítés zakatoló vonatára!
A vállalatok többsége már felfedezte a munkáltatói márkaépítésbe való befektetés előnyeit. Ha szeretnél kitűnni cégeddel a sokaságból, ideje neked is tudatosan építened vállalkozásod márkáját.
Mi is az employer branding?
Az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés egy olyan, folyamatosan fejlesztésre szoruló terület a vállalkozások életében, amely a munkavállalók számára teszi vonzóvá a céget. Megkönnyíti a kiválasztási folyamatot, hatékonnyá teszi a közös munkát, növeli az elköteleződést, fokozza a teljesítményt és hozzájárul a fluktuáció mérsékléséhez. Az employer branding tehát egy hosszú távon hasznos és megtérülő befektetés, amelyet egyetlen vállalatnak sem szabad(na) félvállról vennie.
Tudtad? Egy rendszeresen és tudatosan ápolt munkáltatói márka akár 50%-kal képes csökkenteni a vállalatra nehezedő felvételi költségeket. (Forrás: glassdoor).
De melyek azok a márkaértékek, amelyeket egy vállalatnak ténylegesen érdemes kihangsúlyoznia az employer branding tevékenység során? Többek között erre a kérdésre kereste a választ a Randstad.
Randstad Employer Brand Research – mi is ez pontosan?
A Randstad Employer Brand Research a világ legátfogóbb, legmélyebb független munkáltatói márkakutatása, amely több ezer vállalat közül választja ki a legvonzóbb munkaadókat.
A kutatás mintegy 190,000, a 18-64 éves korosztályból kikerülő válaszadó véleményét gyűjti össze 34 piac 6,493 vállalatáról. Magyarországon több mint 7,600 fő vett részt a kutatásban.
Az elemzés betekintést nyújt a potenciális munkavállalók munkahelyválasztási szempontjaiba és motivációiba. Miért részesítik előnyben az emberek az egyik vállalatot vagy iparágat a másikkal szemben? Mi motiválja őket arra, hogy a munkáltatójuknál maradjanak, vagy épp máshol keressenek munkalehetőséget?
Különbség van az elvárás és a kínálat között
Általánosságban elmondható, hogy elég nagy különbség van aközött, amit a munkavállalók elvárnak egy munkahelytől, és aközött, amit egy cég magáról kommunikál.
A legnagyobb különbség, hogy míg a munkavállalók számára a vonzó fizetés és a kellemes munkahelyi légkör a legfontosabb egy ideális munkahely esetén, addig a hazai vállalatok a jelenlegi értékajánlatok között ezeket a 6. és a 8. helyre sorolják jelenlegi értékajánlatai között.
De mégis mely márkaértékek bizonyultak a legfontosabbnak employer branding szempontból a kutatás során? Nézzük!
Ezek a legfontosabb márkaértékek egy munkahelyen
A friss kutatás rámutat, hogy Magyarországon a munkahelyválasztást befolyásoló legfontosabb tényezők rangsora szinte változatlan az elmúlt évekhez képest.
A válaszadók számára továbbra is a vonzó munkabér a legfontosabb, a pandémia idején sem csökkent ennek jelentősége:
76%-uk tartja a bérezést a leghangsúlyosabb értékelési szempontnak.
Ugyanakkor hasonlóan fontos a kellemes munkahelyi légkör (71%), az állás hosszú távú biztonsága (66%) és a vállalat pénzügyi stabilitása (66%) is, amelyeket a munka-magánélet egyensúlya (61%) követ.
2020-hoz képest mind a bérezésnek, mind a kellemes munkahelyi légkörnek és az állás hosszú távú biztonságának a jelentősége növekedett, a bérezést 3%-kal, a másik két szempontot 10-10%-kal többen jelölték meg.
Még nagyobb növekedés tapasztalható azonban a work-life balance és a munkaadó pénzügyi biztonságának jelentőségében. Idén a munkáltatók megítélését befolyásoló tényezők élbolyában szerepel két új szempont is, amit a COVID-19 járvány hatásának tekinthetünk: az otthonról dolgozás lehetősége és a COVID-19 szempontjából biztonságos munkahelyi környezet: az előbbit a megkérdezettek 38%-a, az utóbbit 33%-a tartja fontosnak.
Melyek a legvonzóbb munkahelyek Magyarországon?
A kutatás eredményeképpen a 3 legvonzóbb hazai vállalat munkavállalói szempontból a Samsung, a LEGO és a Mercedes.
Ne feledd, a márkád a legnagyobb értéked!
Munkáltatói márkája minden vállalatnak van – akkor is, ha eddig nem foglalkoztak vele tudatosan. Kezdd el már ma tudatosan ápolni a vállalkozásod hírnevét, és emeld az employer branding tevékenységed egy következő szintre! Segítségre lenne szükséged? Keress minket bizalommal, és fedezzük fel együtt céged legnagyobb értékeit!
Kutatás forrása: randstad