Care about your brand, care about your employees!

Employer Branding

MUNKÁLTATÓI MÁRKAÉPÍTÉS MESTERFOKON
Employer branding is an area in the life of a business that needs to be constantly improved, which makes the company attractive to its employees. It facilitates the selection process, makes working together more effective, increases engagement, boosts performance, and helps reduce fluctuation. Employer branding is therefore an investment with long-term benefits and returns that no company should take lightly.

In our experience, even though most small and medium-sized enterprises have the values to build an engaging employer brand, inadequate communication and a lack of conscious planning are barriers to growth and to operate effectively.
With a well-designed strategy and best practices, this can easily be solved: employer branding not only plays a key role in attracting and retaining employees but can also put a brand's market image in a positive context - if the branding is well thought out and conscious.

Why employer branding is essential?

YOUR BRAND IS ONE OF YOUR GREATEST ASSETS

1
75% of active job seekers will apply if they find that their future employer actively cultivates their employer brand.*
2
68% of Generation Z, 54% of Generation X, and 48% of the baby boom generation visit a company's social media platforms before applying.*
3
A regularly and consciously cultivated employer brand can reduce a company's recruitment costs by up to 50%.*
4
Companies that actively engage in employer branding can reduce fluctuation by up to 28%.*
5
The opinions of the active staff are heard 3 times as often as the opinions of the executives when it comes to working conditions.*
6
A company's bad reputation and negative reviews on the internet can increase recruitment costs by up to 10%.*
7
Almost 50% of candidates would not work for a company with a bad reputation, even if they would receive a high salary.*
8
86% of HR experts believe that employer branding is primarily a marketing task.*

Időt, pénzt és energiát takaríthatsz meg

ÉLMÉNYKÖZPONTÚ SZEMLÉLET A MUNKAHELYEN

TOBORZÁS ÉS KIVÁLASZTÁS

Tévedés azt gondolni, hogy csak a munkaadónak lehetnek elvárásai a potenciális jelölttel szemben. Egy állásinterjún a partnerek egyenlő súlyban vannak jelen. Akárcsak egy randevún, bármelyik oldal dönthet úgy, hogy visszalép. A megfelelő stratégia mentén felépített employer branding segítségével gondoskodhatsz róla, hogy kizárólag értékes érdeklődők jelenjenek meg a személyes találkozón, és bebiztosíthatod, hogy az ígéretes jelentkezőknek eszükbe se jusson mást felkeresni az önéletrajzukkal.

BEMUTATÁS ÉS BETANÍTÁS

A  kiválasztás után azonnal mélyvízbe dobni egy jelöltet hatalmas öngól – egy ilyen helyzetből ritkán kerülhetsz ki győztesen. Amennyiben egy alkalmazott a próbaidő alatt elhasal, az nemcsak a munkavállaló, hanem a vállalkozás hibáira is felhívja a figyelmet. A tudatosan és megfelelően felépített onboarding folyamatra, a beilleszkedést támogató eseményekre, a cég értékeinek átadására és a munkafolyamatok részletes bemutatására nagy hangsúlyt kell fektetni. Csak így lehet hosszú távon sikeres az együttműködés.

TÁMOGATÁS ÉS MOTIVÁLÁS

Annak ellenére, hogy egy csapat stabilizálódni látszik, nem szabad hátra dőlni, és ölbe tett kézzel szemlélni a folyamatokat. Elkerülhetetlen ugyanis, hogy felszínre kerüljenek azok a kérdések, amik előbb-utóbb mindenkiben megfogalmazódnak: „Hová tartok pontosan? Jó helyen vagyok? Van előrelépési lehetőségem?” Ezen a ponton zsebedben kell lennie a megfelelő válaszoknak. Még ideálisabb, ha már a kérdések megszületése előtt eloszlatod a kételyeket, és rendszeresen, világosan kommunikálsz a jövőről.

MEGTARTÁS ÉS TOVÁBBFEJLESZTÉS

Az employer branding egy soha véget nem érő folyamat. Ha nincs meg a megfelelő stratégia, az hosszú távon kiégéshez és teljes kiábrándultsághoz vezethet – a Z vagy az alfa generáció esetében erre a tényezőre fokozottan érdemes odafigyelni. Rendszeresen mérni kell az elégedettséget, be kell építeni a visszajelzéseket, és folyamatos fejlődési lehetőséget kell biztosítani. Mindez pedig csak az elvárható minimum. Az employer branding ennél sokkal többről szól.
Employer branding in expert hands

Why FutureManagement?

We build a strategy based on a solid foundation, tailored to the specificities of your business and the goals you want to achieve, rather than a template. We show you...

EFFECTIVE
RECRUITMENT

STABLE 
WORKING COMMUNITY

POSITIVE
JUDGEMENT

CALCULATABLE
GROWTH

The most important pillars of employer branding and employee expericence development

EMPLOYER BRANDING IN 4 STEPS

DEVELOPING THE EMPLOYER BRANDING
STRATEGY

We work with HR and management to support the development of an employer branding strategy aligned with the company's vision, to define organisational objectives and to identify the elements that support and hinder the brand. By setting up an employer branding pyramid, we focus attention on reinforcing the values that make current employees feel positive and loyal to the organisation - thus supporting the consolidation of a good reputation and transparency.

COMPILING THE EXTERNAL AND INTERNAL
COMMUNICATION PLAN

We will explore the elements of experiential working - if necessary, we will give you direction for improvement. We align the selection process with the objectives set out in the employer branding strategy, outline the characteristics of ideal candidates, select recruitment platforms that fit the profile, and formulate effective brand messages. We define what the company should show about itself, how it should show it, and who should represent the brand, how and on what platforms.

SUPPORTING SELECTION
AND INSTALLATION PROCESS

After defining the selection tools that match the targeted profile and expectations, we will show you how to deliver an employee experience at the very first meeting - or even before. Emphasis will be placed on developing a conscious onboarding process, on events that support onboarding, on effectively communicating the company's values, and on a detailed description of work processes. We help you communicate clearly about the future and answer questions employees may have.

PROMOTING AUTHENTIC 
MANAGEMENT

Successful employer branding relies on the effective collaboration of several areas of expertise: carefully structured marketing activities shape and sell the employer brand, and managers lend their full credibility to the image they create. To communicate the company's values, we help train the people involved in branding. The training focuses on authentic and transparent communication to create long-lasting and successful employer branding.

Hónapok óta közösen gondolkodunk

SIKERTÖRTÉNETÜNK

Step by step

THE PROCESS OF COOPERATION

1

STRATEGY DEVELOPMENT

In a practical marketing audit tailored to your company, we will analyse your business, define the tasks and set the objectives to be achieved.

2

Support

We help you to achieve the tasks identified in the strategy, set you on the path towards your goals, and clarify any questions you may have.

3

Development

In the case of long-term cooperation, we continuously evaluate the results achieved, discuss possible changes and support the company's development with new proposals.

Hatékony
kommunikáció

Több szabadidő

Időpontfoglaló
rendszer

Kevesebb adminisztráció

Optimalizált
hirdetések

Dinamikus növekedés

Felhasználóbarát
weboldal

Elégedett páciensek

Munkánkat segítik

ESZKÖZÖK, AMIKKEL DOLGOZUNK

We are proud of our success

PROFESSIONAL ACHIEVEMENTS

Az igényekhez igazodunk

EMPLOYER BRANDING CSOMAGAJÁNLATOK

Munkáltatói márka
Stratégiai tanácsadás
NETTÓ

30.000 FT/ÓRA

Ez a csomag neked szól, ha
szükséged van egy külső szakértő útmutatására,
magasan kvalifikált és megbízható munkatársakkal akarod erősíteni a vállalkozásod,
a hosszú távú siker érdekében átgondolt stratégia mentén szeretnél márkát építeni.
Részletek
  • Logo elemek
  • Logo és szlogen
  • Logo arányai
  • Fekete fehér és színes használat
  • Használat nem egyszínű háttéren
  • Betűtípus
  • Kiegészítő arculati elemek
  • Key visual
  • Image képek
  • Corporate anyagok
  • Névjegykártya
  • Boríték, levélpapír, mappa
  • E-mail aláírás
  • Online megjelenések
  • Szórólap
  • POS anyagok (szórólap, wobbler, poszter)
Munkáltatói márka
Folyamat menedzsment

ÁRAZÁS 
EGYEDI IGÉNYEK ALAPJÁN

Ez a csomag neked szól, ha
a márkád nemcsak gondozni, hanem jövőbe mutató megoldásokkal fejleszteni is szeretnéd,
egy hosszú távú együttműködés keretében folyamatos közös gondolkodásra van szükséged,
a sikeres employer branding érdekében minden lehetséges eszközt igénybe szeretnél venni.
Részletek
  • Logo elemek
  • Logo és szlogen
  • Logo arányai
  • Fekete fehér és színes használat
  • Használat nem egyszínű háttéren
  • Betűtípus
  • Kiegészítő arculati elemek
  • Key visual
  • Image képek
  • Corporate anyagok
  • Névjegykártya
  • Boríték, levélpapír, mappa
  • E-mail aláírás
  • Online megjelenések
  • Szórólap
  • POS anyagok (szórólap, wobbler, poszter)

WE ARE WAITING FOR YOUR APPLICATION!

ALL INQUIRIES WILL BE ANSWERED WITHIN 24 HOURS

For a free consultation, please fill out our form below.

GET IN TOUCH!

© 2022 FUTUREMANAGEMENT
cross