fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-06-26

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

7 perc olvasási idő

Sokan megfoghatatlannak ítélik a márkaépítést, nem igazán látják a célját, mert nehezen mutatható ki kézzel fogható módon az értéke. Például forintban. Éppen ezért nem is igazán helyeznek rá hangsúlyt, főleg webáruházak esetén. Az árösszehasonlító oldalaknak és az árajánlatokban bíznak.

Aki viszont egy kicsit is jártas a Google Ads rendszerében, bizonyára tisztában van vele, mennyi előnye lehet a branding kampányoknak egy termék vagy szolgáltatás esetében. Összeszedtünk néhány fontos információt a keresési branding kampányokkal kapcsolatban.

Kezdjük az elején. Egyáltalán miért téma ez a brandépítés?

Magadra hirdetni? Hiszen úgy is te jelensz meg az első helyen, ha rád keresnek.

Hát, nem feltétlenül. Keresőoptimalizálástól függ leginkább. Meg miért kellene a sokadik találatig görgetnie a vevődnek, amikor az első helyen is hozhatod magadat?

Évekkel ezelőtt, amikor belevágtál az online bizniszedbe, biztosan kitaláltál egy hangzatos nevet, logot, meg értékeket, amiket szeretnél biztosítani a vásárlóidnak. Ha ezt elég szorgosan csináltad éveken keresztül – vagy gerillában egy fél évig – akkor kialakult a márkád. Fontos: márkád nem a logodtól meg a szlogenedtől lesz.

Márkád a közvetített értéktől lesz, amit hitelesen vallasz, és a vásárlóknak számít.

Ha ezzel foglalkoztál, akkor kialakult az interneten az embereknek egy csoportja, akik Tőled akarnak vásárolni. Ha pedig van vásárlói igény, akkor rád keresnek. Ha pedig rád keresnek, akkor erre érdemes kampányt építeni.

Mikor érdemes brandépítéshez kampányt indítani?

  • A legfontosabb feltétele, hogy a brand kulcsszóra legyen elegendő havi keresésszám, amit pl. a Google kulcsszótervező eszközével tudunk megnézni.
  • Ha az adott brand kulcsszavakat nem hirdetik mások hazánkban, akkor nagyon olcsó CPC-kel lehet számolni (‹ 10 Ft), ha mások is hirdetik, akkor felverhetik az árakat (30-40 Ft).
  • Ha esetleg a konkurencia már ráhirdet a brand kulcsszavunkra, azt csak úgy védhetjük ki, ha mi is meghirdetjük a saját brand kampányunkat, így biztosítva az első helyre kerülést.

Miért érdemes branding kampányt indítani?

  • Első helyen fogunk szerepelni a találati listán. Ha esetleg nem megfelelő az oldalunk SEO-ja, ez nagy segítséget jelent.
  • A mi brand kulcsszavainkra nagyobb valószínűséggel kattintanak, így, mint a konkurencia hirdetéseire.
  • Bizalmat kelt a keresőkben, ha a termékeink vagy szolgáltatásaink hirdetései mellett a brand hirdetéseket is látják a találati listában.
  • SEO szempontból nagyon előnyös, ha brand-re is hirdetünk, hiszen az oldalunk page rank értékét növelheti.
  • Növeli a márkahűséget.

Branding kampány felépítése brandépítéshez

  • Címsor: Szerepeljen már az első szakaszban a brand név! Ez nagyon fontos hogy a keresőknek egyből feltűnjön a név. Amennyiben regisztrált barnd névről van szó, után a © vagy ™ szimbólumokat érdemes használni, ami a feltünést jobban erősíti. A második és harmadik szakaszban érdemes a termék vagy szolgáltatás előnyeit feltüntetni.
  • Leírás: A márkanévvel kapcsolatos általános leírás mellett az előnyöket is érdemes feltüntetni.
  • URL: A brand főoldalára mutasson.
  • Bővítmények: Érdemes beletenni a belsőlink-bővítményt, hívásbővítményt, kiemelő bővítményt és a struktúrált kódrészletbővítményt. Ezáltal még terebéjesebb lesz a hirdetéseink mérete, amitől jobban észreveszik őket.

Branding kampányok teljesítménye

Alábbi esettanulmányunkban megmutatjuk, hogy igenis kimutatható Forintokban a brandépítés megtérülése. Urald, ápold a márkádat, hálából az pedig rengeteg pénzt fog neked termelni. Mutatjuk, hogyan.

Adott egy már felfutott, jól működő bútor webáruház, ahol célunk az volt, hogy a branding hirdetésekkel bebiztosítsuk, hogy a látogatók biztosan a mi oldalunkra látogassanak, ezáltal a konkurenciára véletlen esélyeit csökkentsük minimálisra. Az átlagos kattintási költség 5,18 Ft és 5708 Ft-ból csináltunk 7 092 357 Ft-ot egy hónapon belül.

Branding vs. minden más

Előző cikkemben bemutattam az intelligens Google Shopping kampányok működését, felépítését, eredményeit. Az itt látható intelligens Shopping kampány ~100X megtérülése is igen impresszív. Olcsón hoz nagyon jó forgalmat. De a branding ezt is bőven lepipálja.

Adott egy népszerű online elektronikus termékeket forgalmazó webáruház, ahol a branding kampány 6,73 Ft átlagos CPC-vel hasít és 24 574 Ft-ból csináltunk 25 515 817 Ft-ot. 54,13 Ft konverziós költséggel igazi nagy bajnok minden tekintetben (A konverziós költség jelentése: A költségeket osztjuk a konverziók számával.)

Szolgáltatásnál is működik

A saját FutureManagement kampányaink esetében nagyon jól látható a CPC-k közötti különbség a Regionális “online marketing” kulcsszavas kampányok és a branding kulcsszavas keresési és display kampányok között. Míg a regionális kampány nagyon drága kulcsszavakkal fut a nagy verseny miatt, addig a branding kulcsszavak 10x, 100x olcsóbban kattinthatók le, ahogy az a képen is látszik.

Ahogy látható is, összességében egy nagyon jó megoldás a brand építése Google Ads keresési kampányokkal, hiszen a fenti érvek mellett nagyon szép konverziókat hoznak. Amennyiben érdekel a brand építés, úgy ajánljuk figyelmedbe az Így építsd idén a márkádat – a terméked cikkünket.

Ha pedig segítségre lenne szükséged, akkor állunk rendelkezésedre Brandépítésben is.

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink